رصد تاثیرات زیست محیطی “نورد استریم” با ۳ ربات دریایی

علاوه بر این، یکی از این سه ربات که از هفته گذشته به آب انداخته شده است، به حسگر اختصاص داده شده است تا تغییراتی را در ۱۵ هفته آینده انجام دهد.

طبق گزارش های رسمی، بین 56 هزار تا 155 هزار تن در نتیجه نشتی نورد استریم به جو زمین منتشر شد که آن را به یکی از بالاترین موارد انتشار گاز متان از یک سایت تبدیل کرده است.

ثبت اطلاعات آب

وی افزود: نکته این است که ما اندازه گیری ها را در مدت زمان طولانی و در یک منطقه بزرگ دریافت می کنیم. ما می‌بینیم که چقدر طول می‌کشد تا متان ناپدید شود و محیط آبی چگونه در طول زمان به آن واکنش نشان دهد. واکنش در دریا با تأخیر است و ممکن است روزها یا هفته‌ها طول بکشد تا تغییر کند.

داده‌های مهم را از ربات‌های زیر جمع‌آوری می‌کنند که معمولاً برای اندازه‌گیری شوری، دما، ظرف و مقدار کلروفیل استفاده می‌شوند. این اطلاعات تصویری از وضعیت آب دریای بالتیک پس از نشت گاز را کامل می کند.

این ربات‌ها از طریق یک کشتی تحقیقاتی موسوم به Skagerak نظارت می‌شوند و با کمک بنیاد صدای اقیانوس(VOTO) ساخته شده‌اند.

این ربات‌ها از راه دور کنترل می‌شوند و قرار است در حرکت دریا و داده‌های آب را به طور مداوم برای ۱۵ هفته آینده ثبت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، طبق بیانیه دانشگاه گوتنبرگ، سه ربات زیردریایی در آب‌های بالتیک در اطراف نشتی‌های خط لوله انتقال گاز نورد استریم (Nord Stream) که ممکن است باعث خرابکاری شود، مستقر شده و تغییر شیمی و زندگی در دریا در طول زمان به دلیل انتشار زیاد باشد. گاز متان از این خط لوله دنبال کنند.

بخوان  اینستاگرام می خواهد زمان شما را در برنامه مدیریت کند - اما آیا تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟

کوئست می‌گوید: ما متخصصان به همراه ربات‌های جدید و اندازه‌گیری‌هایشان مستندات علمی محکمی از تأثیر نشت نورد استریم دارد. وقتی همه را جمع کنیم، تصویر خوبی از هر دو اثر فوری و فوری داریم. ما با گلایدرهایی که به طور مداوم اندازه گیری می‌شوند و مطالعاتی را جمع‌آوری می‌کنند، قادر خواهند بود روندها را بهتر درک کنیم.

در حالی که نشتی در خط لوله انتقال گاز مشهور «نورد استریم» به تازگی انتشار 56 الی 115 هزار تن گاز متان در اتمسفر زمین شد و آن را به یکی از بالاترین منتشرکننده‌های متان تبدیل کرد، اکنون تصمیم بر آن است تا از این موضوع. پس با سه ربات زیردریایی بر وضعیت آن نظارت شود.

کوئست می‌گوید: این برنامه هفته گذشته داده‌های ارزشمند و تصویری از وضعیت منطقه‌ای پس از آن را ارائه کرد. با استقرار این ربات‌ها، گزارش‌های مستمری از وضعیت آب در نزدیکی خط لوله نورد استریم می‌کنیم. آنها به همین منظور مستقر شده اند.

انتهای پیام



منبع

این ربات‌ها به عمق آب می‌روند و سپس به سمت سطح می‌آیند و جدیدترین و آخرین اندازه‌گیری‌ها را از طریق ماهواره برای ارسال می‌کنند.

آب چگونه تحت تأثیر قرارگیری گاز قرار می گیرد؟

اما این ربات‌ها کاملاً جدید است. دو مورد از آنها از مارس ۲۰۲۱ برای اندازه‌گیری مداوم کیفیت آب مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

باستین کوئست، اقیانوس شناس از دانشگاه گوتنبرگ می‌گوید: آنها گلایدر نامیده می‌شوند و توسط VOTO ارائه می‌شوند که عملیات آنها را نیز مدیریت می‌کند. این ربات‌ها می‌توانند اندازه‌گیری‌هایی را در زمانی در مورد بازرسی شیمیایی و کیفیت آب گاز طبیعی به ما ارائه دهند.

بخوان  «تلسکوپ فضای هابل» شکارچی سایه‌ها می‌شود!