پس از مواجهه با فشار از سوی تنظیمکنندههای اتحادیه اروپا، ادوبی و اپلیکیشن طراحی Figma توافق کردهاند که متقابلاً از هم جدا شوند، که برای اولین بار یک معامله پرسود 20 میلیارد دلاری به همراه داشت.
ادوبی در الف گفت بیانیه اخیر که شرکتها این کار را انجام میدهند زیرا نمیتوانند «مسیری روشن برای دریافت» پیدا کنند [the] تاییدیه های نظارتی لازم از کمیسیون اروپا و بریتانیا [CMA]”، یا سازمان رقابت و بازار. در ادامه میگوید که هر دوی آنها «به شدت با یافتهها موافق نیستند»، با این حال، آنها معتقدند که برای همه بهتر است که این وضعیت نامرتب را پشت سر بگذارند. علاوه بر این، Adobe به Figma هزینه پایان معکوس پرداخت می کند که با توجه به SEC ایالات متحده (کمیسیون بورس و اوراق بهادار)، به یک میلیارد دلار می رسد.
پس چه اتفاقی افتاد؟ بیایید آن را تجزیه کنیم.
Adobe در سپتامبر 2022 زمانی که پلتفرم طراحی UI (واسط کاربری) خود، Adobe XD شکست خورد، اعلام کرد که قصد دارد رقیب خود Figma را با مبلغ 20 میلیارد دلار خریداری کند.
این حرکت باعث شد تا بسیاری از مقامات ناظر برانگیخته شوند. را CMA تحقیقی را انجام داد در اوایل سال جاری وارد معامله شد و ادعا کرد که این خرید منجر به یک نوآوری تقریباً انحصاری و خفه کننده در فضای طراحی می شود. سازمان سپس داد ادوبی یک اولتیماتوم: یا محصول اصلی فیگما یعنی فیگما دیزاین را بفروشید یا خرید مسدود می شود. Adobe این پیشنهاد را رد کرد و تصمیم گرفت به جای دعوا، همه چیز را با شرایط خودش پایان دهد.
پاسخ اینترنتی
پاسخ اینترنت کاملاً مثبت بوده است – از اینکه خرید مرده است. در Reddit، نظراتی از افراد دارید نفس راحتی می کشد. بر گزارش TheVerge، یکی از کامنت ها می گوید که این یک معجزه کریسمس است. و شما همان چیزی را در X (پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می شد) می بینید: جشن های زیادی در جریان است. اما چرا؟
دلایل متعددی برای این خصومت وجود دارد، اما در این شرایط، عمدتاً به این دلیل است که آنها نمیخواهند Adobe بزرگتر شود. به عنوان یک پوستر در X اشاره می کند، آنها در حال حاضر «تقریباً تمام ابزارهای طراحی انحصار» دارند و طراحی UI تنها زمینه ای است که کنترلی روی آن ندارند. اگر به آنها اجازه خرید Figma داده می شد، ادوبی اساساً کل بازار طراحی را بدون هیچ رقیب شایسته ای در چنگال خود می داشت.
تجزیه و تحلیل: هزینه انجام تجارت
مردم همچنین از این برند به دلیل هزینه خدماتشان انتقاد کرده اند. برای مثال، فتوشاپ ماهانه 23 دلار هزینه دارد، تقریباً 276 دلار برای کل سال. با این حال، اگر پس از 14 روز اشتراک خود را لغو کنید، Adobe از شما هزینه فسخ زودهنگام 50 درصد از هزینه دریافت می کند. مانده قرارداد. طراحان نگران بودند که قیمت گذاری مشابهی در پلتفرم Figma اعمال شود.
این بدون شک خبر خوبی برای کاربرانی است که ادوبی را به عنوان شرکت مادر جدید نمیخواستند، اما ما هنوز از جنگل خارج نشدهایم. مدیر عامل فیگما، دیلن فیلد، خواستار انجام خرید شد و گفت که “از نتیجه ناامید شده است”. این کاملاً ممکن است که برخی دیگر از غولهای صنعت در نهایت بتوانند Figma را بدون ضربهای از سوی تنظیمکنندهها انتخاب کنند. نظرات در رسانه های اجتماعی می گوید که اگر روزی مایکروسافت پیشنهادی ارائه دهد، تعجب نمی کنند. قطعا امکان پذیر است.
در حالی که ما شما را داریم، مطمئن شوید که لیست TechRadar از بهترین جایگزین های Adobe Photoshop در سال 2023 را بررسی کنید.