عملکرد مالی بهتر برنامه‌ها نسبت به بازی‌ها در iOS

این موضوع تا حدی به دلیل استفاده از اشتراک برای برنامه‌های غیر بازی است. بازی‌ها معمولاً بسته‌های اشتراک ساده را به کاربران ارائه می‌دهند که برنامه‌های غیربازی تازه شروع به استفاده از آن‌ها کرده‌اند.

در سه ماهه دوم سال جاری، ۴۰۰ اپلیکیشن غیر بازی اپ استور، حداقل ۱ میلیون دلار از مصرف کنندگان برای شرکت اپل به ارمغان آورده اند.
البته باید گفت که رشد قوی در برنامه‌های اشتراکی که Sensor Tower کشف کرده است فقط به اپ استور اپل مربوط می‌شود. در برنامه پلی استور گوگل، برنامه‌های بازی برای دستگاه‌های اندرویدی همچنان بخش عمده درآمد ورودی را تشکیل می‌دهند.


به گفته Sensor Tower، درآمد مربوط به برنامه‌های غیربازی دو برابر برنامه‌های بازی افزایش یافته است. از ژوئن ۲۰۱۴، درآمد مربوط به برنامه‌هایی که بازی نیستند، با نرخ ترکیبی ۴۰ درصد رشد کرده است.

طبق گزارش‌ها، اپل با توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS ملاقات کرده تا بتواند تعداد بیشتری از آن‌ها را در استفاده از مدل اشتراک تکراری پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید




منبع

مقایسه عملکرد بهتر برنامه‌ها و بازی‌ها در iOS

شرکت تحلیل اپلیکیشن Sensor Tower هنگام بررسی داده‌های سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ چیز جالبی کشف کرده است. برای اولین بار از زمان افتتاح اپ استور در سال ۲۰۰۸، بیشتر درآمد در ایالت‌ها به جای بازی ها، از برنامه‌ها به دست آمده است.

حرکت به سمت برنامه‌های غیربازی از ماه می‌گذشته آغاز شد. ماه گذشته، ۵۰.۳ درصد از درآمد اپ استور آمریکا، برای برنامه‌های غیر بازی مانند Netflix و TikTok بود.

بخوان  اولین ماموریت سرنشیندار بوئینگ دوباره به تعویق افتاد