شاید تصادفی باشد! – ایسنا

در سال 2013، بلواوریجین و شرکت ارائه دهنده خدمات پرتاب(United Launch Alliance) پس از تلاش اسپیس ایکس برای استفاده از انحصاری از سکوی پرتاب ناسا، به آن رسما اعتراض کردند. ماسک گفت که این اقدام یک «تاکتیک مسدودسازی نادرست است و بلو اوریجین به بیش از 10 سال توسعه، هنوز موفق به ایجاد یک فضای زیرمداری قابل اعتماد است.» ناسا در نهایت با اسپیس ایکس خواست کرد.

این دشمنی ۱۵ ساله تا حدی از رقابت تجاری فضایی آنها است.

روز سه شنبه، افرادی که به بلومبرگ می گویند که اسپیس ایکس می خواهد سهام خود را به قیمتی بفروشد که ارزش آن نزدیک به 100 میلیارد دلار افزایش می یابد. شرکت بلواوریجین ادامه به صورت خصوصی حفظ شده است.

ماسک حدود ۱۵ سال است که با جف بزوس اختلاف دارد و مرتباً او را به کپی‌برداری می‌کند. این دو مشترکی دارند و جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست هم می‌دهند. ماسک در حال حاضر پس از برنارد آرنو(Bernard Arnault)، سرمایه‌دار فرانسوی، در رتبه دوم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، در حالی که در رتبه پنجم قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینسایدر، ایلان ماسک در جواب یکی از کارآفرینان در توییتر که گفته بود جف بزوس فعالیت‌های تجاری ماسک را کپی می‌کند نوشت: شاید تصادفی باشد.

کیم دکام(Kim Dotcom)، کارآفرین اینترنتی آلمانی مقیم نیوزیلند که بیش از دو دهه است به دلایلی از سایت اشتراک فایلش با نام مگاآپلود با استرداد به دولت ایالات متحده مبارزه می کند در توییتر پرکار است و به طور منظم با ماسک در این پلتفرم شرکت می کند. دارد.

بخوان  واکسن جدید سرطان تومورهای موشها را کوچک کرد

این دو شدیدترین رقابت را در صحنه تجاری هوافضا دارند، هر چند جای بحث دارد که بزوس در اینجا از ماسک تقلید کرده است یا خیر. این بنیانگذار آمازون مدتهاست که به اکتشافات فضایی علاقه مند به بلوک هاست و شرکت پروازهای فضایی بلواوریجین(Blue Origin) را در سال ۲۰۰۰ راه اندازی کرده است. این در حالی است که ماسک دو سال بعد از شرکت تجاری فضایی خود به نام اسپیس‌ایکس (SpaceX) را راه‌اندازی کرد.

این دو شرکت طی سالها بر سر پرونده‌های حقوقی، اختراع و پرتاب موشک با هم درگیر شده‌اند.

به تازگی، جف بزوس به حمایت از شرکت «Synchron» پرداخته است، شرکتی که برای یافتن راه‌هایی برای کنترل رایانه‌ها با قدرت ذهن خود تصمیم دارد. گزارش بلومبرگ داده شده است که علاوه بر بیل گیتس و سایر سرمایه گذاران، این استارتاپ ۷۵ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است که بخشی از آن از سوی «Bezos Expeditions» بوده است. این در حالی است که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت نورالینک است و تلاش می کند دستگاهی را توسعه دهد که با قرار گرفتن در مغز افراد به ثبت فعالیت های مغز بپردازد و به طور بالقوه آن را حرکت دهد.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک با پاسخی طعنه‌آمیز به توییت یک کاربر، به رقابت خود با جف بزوس دامن زده است.

انتهای پیام



منبع

ماسک 51 ساله، در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در سال 2020 در حالی که به نظر می‌رسد از رقیب خود تعریف می‌کند، به طور هم‌زمان به این نکته اشاره می‌کند که بزوس برای پیشرفت در سفرهای فضایی بسیار پیر است، تنها هفت سال فاصله سنی در این است. دو غول فناوری وجود دارد.

بخوان  کرمی که خودش را برای جفتگیری نصف می کند

ماسک پیش از این مخالفت خود را با برنامه‌های شرکت آمازون برای پرتاب بیش از 3000 ماهواره اینترنتی که رقیب ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس بودند اعلام کردند. او در ماه ژوئن ۲۰۲۰ که آمازون استارت آپ خودروهای خودران «Zoox» را خرید، گفت که این استارت‌آپ احتمالاً رقیب تسلا است.