شاید بیگانگان در قلب راه شیری کمین داشته باشند!

گروهی از پژوهشگر حیات فرازمینی معتقدند که بیگانگان ممکن است در قلب کهکشان راه شیری کمین کنند و پالسهای رادیویی را منتشر کنند.

کشف حیات بیگانه در میان هدایت‌های رادیویی

ستاره‌هایی که به عنوان «تپ‌اختر» (Pulsar) خود می‌شوند، به طور طبیعی پالس‌هایی را از ساطع می‌کنند. انسانها نیز چنین فناوری پالس‌هایی را در مواردی مانند رادار به کار می‌برند.

انتهای پیام



منبع

«استیو کرافت» (Steve Croft)، از پژوهشگران پروژه «Breakthrough Listen» گفت: پروژه Breakthrough Listen، حجم بزرگی از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و روش آکشی نیز راهبردی را برای جستجوی سوزن‌ها در انبار کاه به ما ارائه می‌دهد که می‌تواند نشان دهد وسوسه‌انگیزی کند. را از حیات فرازمینی پیشرفته به دست بیاورد.

از آنجا که این پالس‌ها می‌توانند در برابر نویز رادیویی پس‌زمینه فضای مقاومت کنند، ممکن است یک راه حل برای برقراری ارتباط در چنین فواصل طولانی باشند. از این رو، آنها را به عنوان گزینه خوبی برای شکار تمدن‌های بیگانه در نظر گرفته‌اند.

این پژوهش، در «The Astronomical Journal» به چاپ رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از ویونیوز، محققان در جدیدترین جستجوی خود برای یافتن حیات فرازمینی تلاش می‌کنند با دقت به پالس‌های رادیویی گوش بدهند که از مرکز کهکشان ما بیرون می‌آیند. این راهبرد جدید در بررسی حیات فرازمینی، با این فرضیه در پیش گرفته شده است که شاید بیگانگان هوشمند در قلب کهکشان راه شیری در کمین باشند.

این محدوده‌های فرکانس بسیار کوچک هستند و در حدود یک دهم فرکانس‌هایی هستند که عموما توسط یک ایستگاه رادیویی FM می‌شود. تحقیقات در مرحله بعد، داده‌های «تلسکوپ گرین بانک» (Green Bank Telescope) در ویرجینیای غربی را با استفاده از این روش بررسی کردند.

بخوان  دیانای ۴ رئیس جمهور آمریکا به فضا می‌رود

چراغ‌هایی که از مرکز کهکشان راه شیری بیرون می‌آیند، به دلیل متراکم بودن با ستاره‌ها و سیارات فراخورشیدی قابل سکونت، مورد توجه قرار دادن اطلاعات قرار گرفته‌اند. همچنین، اگر بیگان هوشمند در هسته‌ای که راه شیری وجود داشته باشد و بخواهد به کهکشان‌های دیگر دست یابند، ممکن است سیگنال‌هایی را به طور مستقیم از سیارات بفرستند.

پژوهش در یک پژوهش جدید، راهبرد شکار بیگانگان را به تفصیل توضیح داد. این گروه پژوهشی به سرپرستی «آکشای سورش» (آکشای سورش)، فارغ‌التحصیل «دانشگاه کرنل» (دانشگاه کرنل)، یک نرم‌افزار را برای شناسایی الگوهای تکراری تکراری ابداع کردند و آن را روی تپ‌سازی‌های شناخته‌شده آزمایش کردند تا فارسی‌ها را به طور کامل بررسی کنند. .

چرا دانشمندان بر قلب راه شیری دارند؟

«ویشال گجار» (ویشال گجار)، پژوهشگر «مؤسسه ستی» (موسسه SETI) گفت: پژوهشگر ما، بازدهی قابل استفاده از قطارهای انرژی از پالس‌ها را به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط میان‌ست‌های در فواصل آشکار نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که این پژوهش، اولین جستجوی جامع برای جست و جوی مطالب در این زمینه به شماره می‌رود.