فراخوان حمایت از طرح های فناورانه در حوزه فناوری های ارتباطی و ارتباطات



معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و وفایی، با ستاد همراهی ویژه توسعه فناوری‌های ارتباطی پذیرنده در دی ماه جاری، اقدام به جذب طرح‌های فناورانه در حوزه فناوری‌های اتصال شکافی و ارتباطات کرده است.

به گزارش ایسنا، این فراخوان با یکی از دانشجویان حمایت از محققان، اساتید و متخصصان فعال در حوزه فناوری‌های ارتباطی و ارتباطات، از کلیدی‌ترین و آینده‌سازترین فناوری‌های قرن حاضر است. توسعه فناوری در هر کدام از محورهای ذکر شده، نیازمند حمایت مادی و معنوی است. در همین راستا برنامه نوآفرین با هدف تعیین نقشه راه فناوران و اعطای حمایت‌های بلاعوض به بررسی و دانشگاهیان شکل گرفته است.

صندوق‌های نوآوری و شکوفایی و ستاد ویژه توسعه فناوری‌های ارتباط‌پذیر و ارتباطات هر کدام تا سقف ۵ ریال اعتبار مالی بلاعوض برای توسعه ایده‌های فناورانه ارائه می‌دهند.

به منظور کمک به توسعه فناوری‌های نوظهور و بهره‌برداری از نتایج آن، از تمامی ایده‌های حوزه فناوری‌های ارتباطی و ارتباطات بالاخص حوزه‌های زیر استقبال می‌شود.

انجمن های فراخوان:

* فناوری های نوظهور در ارتباطات نسل 5 و 6 (لایه ها، انتقال و دسترسی)

* اینترنت اشیاء، ارتباط پذیری و هوشمندسازی

* توسعه راهکارهای هوشمند در تلکام

* ارتباطات و فناوری های ماهواره ای

* مخابرات نوری و کوآنتومی

* امنیت سایبری

علاقه‌مندان می‌توانند برای تکمیل پرسشنامه و ثبت ایده خود ابتدا در سایت نوآفرین عضو شوند و پس از ورود به صفحه فراخوان، با کلیک بر روی دکمه تکمیل پرسشنامه وارد صفحه پرسشنامه شوند و اطلاعات مربوط به ایده فناورانه خود را درج کنند. طرح‌های ارسالی ارزیابی قرار گرفته و در صورت حضور اولیه، ارزیابی طرح‌های تخصصی با داوران و مسؤولان جلسه برگزار می‌شود.

بخوان  6 چیز جدیدی که در مورد Apple Vision Pro به عنوان اولین تبلیغ ویدیویی آن آموخته ایم

این فراخوان تا دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و در دو مرحله غربالگری (ارزیابی اولیه) و داوری کامل برگزار می‌شود.

در صورت طرح طرح در جلسه ارزیابی و بر اساس نتیجه جلسه، میزان حمایت از طرح تعیین خواهد شد.

ثبت طرح به منزله پذیرش طرح و ورود به جلسه خواهد بود. همچنین فرم‌های پروپوزال که از طریق پست الکترونیکی و سایر روش‌ها ارسال می‌شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

موضوعات صرفاً پژوهشی، اعم از پایان نامه یا تنهایی پذیرش پذیرش نیست و باید یک مقاله کاربردی صنعتی با مشتری بالقوه یا به صورت کلی مسیر تجاری‌سازی محتمل برای طرح ارائه شده موجود باشد.

وجود نمونه آزمایشگاهی و یا اثبات عملکرد مفهوم ایده توسط فناور برای دریافت الزامی است.

انتهای پیام



منبع