فضای حداقل ۳۷ در انسان را تغییر می دهد

گام بعدی برای پژوهشگران این است که آیا پرورش دهنده های خاص دارای سومو (SUMO) هستند، وقتی در یک شرایط شبیه سازی ریزگرانش قرار می گیرند به آسیب سلولی می رسانند؟

چه اتفاقی برای بدن انسان در فضای رخ می دهد؟

میلر افزود: از آنجایی که SUMO می‌تواند فاکتور رونویسی را تغییر دهد، کار ما می‌تواند بهتر از نحوه کنترل آبشارهای بررسی‌های مختلف در پاسخ به شرایط ریزگرانش شبیه‌سازی شده باشد.

این یافته‌ها در نشست سالانه انجمن بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی آمریکا ارائه شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، در نشست سالانه انجمن بیوشیمی و زیست‌شناسی مولکولی آمریکا که ۲۵ تا ۲۸ مارس برگزار شد، بینش‌های درباره حس و واکنش سلول‌ها به شرایط بی‌وزنی در فضای ارائه‌شده تجربه شدند.

پژوهشگران 37 را کشف کردند که به شکل ساختار سومو (SUMO) در سلول‌هایی که شرایط گرانش زمین را می‌کردند، برهمکنش می‌کردند و بیانی را نشان می‌داد که بیش از 50 درصد از سلول‌هایی را نشان می‌داد که گرانش زمین را تجربه می‌کردند، متفاوت بود. .

به گفته محققان، این یافته‌ها می‌توانند برای حفظ سلامت فضانوردان در ماموریت‌های فضایی آینده کمک کنند.

شرایط گرانشی به عنوان شرایط ریزگرانش شناخته می‌شود، مجموعه منحصر به فرد از پاسخ‌ها و واکنش‌های استرس و فشار بر سلولی را ایجاد می‌کند. اکنون پژوهشگران ساخته اند که اصلاح کننده سومو (SUMO) نقش مهمی در سازگاری سلولی با ریزگرانش شبیه سازی شده ایفا می‌کنند.

پژوهشگران در سلول‌های مخمر – مدل معمولی برای دو تحقیق سلولی – هر نوع روشی را بررسی کردند. سلول‌هایی را که ۶ تقسیم سلولی در گرانش طبیعی زمین یا ریزگرانش شبیه‌سازی شده با استفاده از یک ظرف کشت سلولی ساخته شده توسط ناسا انجام دادند، بررسی شدند.

بخوان  حمله مرگبار زنبورهای عسل به مرد جوان + عکس
کار با مقایسه سطح تولید برای سلول‌هایی که هر کدام، دو شرایط گرانشی را تجربه می‌کنند، شروع می‌شود تا مشخص شود کدام شرایط گرانش بر روی فرآیندهای سلولی تأثیرگذار می‌شوند. پژوهشگران سپس از سنجش جرمی برای تعیین دقیق اینکه کدامیک از محصولات را با SUMO برهم‌کنش می‌کنند، استفاده می‌کنند تا مشخص کنند چه چیزی باعث این تغییر می‌شود.

یک پژوهش جدید که می‌تواند سلامت فضانوردان را در ماموریت‌های فضای آینده کمک کند، می‌دهد که باعث دست‌کم ۳۷ تغییر تغییر در انسان می‌شود.

از آنجایی که آسیب ناشی از تشعشعات، یک خطر قابل توجه در فضا است، این 37 شامل مواردی است که باید برای ترمیم آسیب DNA و همچنین سایر مواد غذایی حیاتی در تولید انرژی و تولید، حفظ شکل سلولی، تقسیم سلولی و همچنین تغییر در تولید انرژی مورد نیاز باشد. داخل سلولها هستند.

پروفسور ریتا میلر (Rita Miller) سرپرست این مطالعه می‌گوید: تحت شرایط گرانش طبیعی، پرورش سومو (SUMO) به استرس پاسخ می‌دهد و نقش مهمی در بسیاری از پروتئین‌های سلولی از جمله ترمیم آسیب DNA، تنظیم سلول‌های اسکلت، تقسیم سلولی و پخش کننده ایفا دارد. می کند.

انتهای پیام



منبع

این اولین باری است که نشان داده شده است که سومو در واکنش به شرایط ریزگرانش نقش دارد. SUMO می‌تواند از طریق دو پیوند شیمیایی با پرورش‌دهنده‌ها داشته باشد: برهمکنش غیرکووالانسی با شرکای اتصالی یا پیوند کوالانسی به لیزین‌های هدف.