ناسا نقطه عطفی در آزمایش تاکسی‌های هوایی به وجود آورد



نرم افزار خودکار ناسا نقطه عطفی در آزمایش تاکسی های هوایی است.

به گزارش ایسنا، ناسا با شرکت هوانوردی سیکورسکی (Sikorsky) و دارپا همکاری می‌کند و بالگردهای خود را در آسمان‌های شبیه‌سازی شده بر فراز لانگ آیند ساوند (Long Island Sound) حرکت می‌کنند.

در این پروژه دو بالگرد به نام های SARA S-76B سیکورسکی و مدل بزرگتر OPV Black Hawk وجود دارد. این بالگردها که به پنج سیستم نرم افزاری طراحی شده توسط ناسا مجهز شده اند، آزمایش های سختی را پشت سر گذاشتند و پتانسیل افزایش خودرانی را در طول زمان نشان دادند.

آدام ینگلینگ (Adam Yingling)، سرپرست پروژه ناسا، با اشاره به موفقیت یکپارچه فناوری‌ها می‌گوید: این جستجوها نشان می‌دهند ما می‌توانم با خیال راحت پرواز هواپیما را با استفاده از فناوری از روی یک تبلت ناوبری هدایت کنیم.

با حضور خلبانان ایمنی ناسا و سیکورسکی، این بالگردهای خودران ۱۲ پرواز موفقیت‌آمیز انجام شد که ۷۰ مانور مختلف را پوشش می‌داد و هر کدام از بیش از ۳۰ ساعت پرواز داشت. این جستجو مشترک، برای آزمایش بیشتر فناوری اتوماسیون باز کرد و ما را به تاکسی‌های هوایی و سایر گزینه‌های حمل و نقل هوایی خودکار در آینده، یک گام نزدیک‌تر کرد.

نحوه اجرای خلبانان انسانی با سیستم‌های خودران

موفقیت این همکاری در گرو ادغام سیستم پرواز خودکار سیکورسکی با نرم‌افزار ناسا بود که روی تبلت‌های طراحی شده ویژه اجرا می‌شد.

این تبلت‌ها نه تنها به بالگردها اجازه می‌دهند تا به طور مستقل در مسیرهای برنامه‌ریزی شده پرواز انجام دهند، بلکه خلبانان را قادر می‌سازد تا نظارت و اصلاحات لازم را انجام دهند. این‌ها نرم‌افزارهای هماهنگ بین سیستم‌های مختلف و نحوه عملکرد خلبانان انسانی با سیستم‌های خودکار را ارزیابی می‌کنند.

بخوان  اکنون هوش مصنوعی DeepMind گوگل می تواند تنیس روی میز را در سطح رقابتی بازی کند

معلم ناسا در طول پرواز از عینک‌های طراحی شده ویژه خلبان با تبلت‌های ناوبری استفاده می‌کند. این داده‌ها نقش مهمی در شکل‌دهی طرح‌های بصری و شرکتی نرم‌افزارها و تبلت‌های آینده ایفا خواهند کرد.

یکی از جنبه های هیجان انگیز این آزمایش ها، معرفی فضای هوایی با واقعیت ترکیبی بود. پروازهایی که بالگردها پرواز می‌کردند، هواپیماهای مجازی به طور یکپارچه در همان حریم هوایی ادغام شدند که در مجموع بیش از 150 هواپیما را شامل می‌شدند.

مارک بالین (Mark Ballin)، محقق اصلی توسعه سیستم مدیریت مسیر پرواز، می‌گوید: برای این آزمایش، ما از مدلی از فضای هوایی آینده استفاده می‌کنیم و این نرم‌افزار امکان برنامه‌ریزی را با برنامه‌های پرواز هواپیماهای مجازی فراهم می‌کند.

موفقیت این همکاری بین ناسا، سیکورسکی و دارپا راه را برای عصر از خودرانی در هوانوردی هموار می‌کند. داده‌های جمع‌آوری شده از این آزمایش‌ها از اداره هوانوردی فدرال در یکپارچه‌سازی سیستم‌های خودکار، ایجاد سیستم‌های پیشرفته تحرک هوایی به حریم هوایی ملی و در نهایت، نجات جان‌ها، هواپیماها و دستیابی به منابع پشتیبانی می‌شوند.

انتهای پیام



منبع