حفر عمیق‌ترین چاه عمودی آسیا در چین

این چاه رکوردشکن در استان سیچوان در جنوب غربی چین واقع شده است.

یونگ می‌گوید: این عمق یک رکورد برای عمیق‌ترین چاه عمودی در آسیا است که تضمین فنی و مهندسی قوی برای اکتشاف فوق‌العاده نفت و گاز در چین را فراهم می‌کند.

به گزارش منابع رسمی چین، یکی از این چاه‌ها که Shuangyu 01-H6 نام دارد و در جنوب غربی سیچوان قرار دارد، به عمق 5.6 مایلی(900 متری) رسیده است و به طور متوسط ​​​​ترین چاه گاز روی خشکی در چین را به نام خود دارد. به ثبت رسیده است.

این چاه توسط یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت چین در ژوئیه ۲۰۲۱ حفره شد. طرح اولیه چاه تنها به پنج مایل(۷۹۹۰ متر) می‌رسید. با این حال، منظور بررسی بیشتر خواص نفت و گاز در لایه عمیق زمین، عمق حفاری در نهایت به ۵.۶ مایل (۹۰۲۶ متر) افزایش یافته است.

انتهای پیام



منبع

قله اورست

ساخت این سازه با چالش‌های متعددی روبرو بوده است، زیرا شرایط زمین‌شناسی محل حفر چاه، لایه پیچیده‌ای است و بیش از 10 مختلف دارد. بنابراین، مجبور خواهند بود با شرایط شرایط بالا، فشار و گوگرد روبرو شوند.

این سازه توسط خود چینی‌ها “کوه کومولانگمای”(Mount Qomolangma) لقب گرفته است که به عنوان کوه اوست نیز می‌شود زیر شود.

ما یونگ، معاون بخش فناوری مهندسی در شرکت نفت و گاز پتروچاینا می‌گوید که این چاه جدید از اکتشاف نفت و گاز فوق‌العاده می‌کند و پایه و اساسی علمی در عمق ۱۰ هزار متری را می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز چین یعنی شرکت پتروچاینا(PetroChina) اعلام کرده است که چاه نفتی پنگشن-6(Pengshen-6) متعلق به این شرکت به عمق 5.6 مایلی(9026 متری) است که آن را به بزرگترین چاه عمودی آسیا رسیده است. تبدیل شده است.

بخوان  یک استارتاپ چینی چند بار مصرف می‌سازد
شرکت پتروچا در سال ۲۰۱۱، ۸ حلقه چاه به طول بیش از ۵ مایل (۸۰۰۰ متر) و دو حلقه چاه بیش از ۵.۶ مایل (۹ متر) حفر شده است.

حفر یک چاه نفتی در استان سیچوان چین به عمق 5.6 مایل که عمیق‌ترین چاه عامی آسیا لقب گرفته است به دلایل شرایط پیچیده محل حفر اتفاق مهمی در زمین شناسی به حساب می‌آید.