احتمال نیاز بیشتر انسان به خواب در زمستان

مطالعه‌های جدید نشان می‌دهد که انسان را به خواب زمستانی نمی‌رود، اما می‌توان به خواب زمستانی بیشتر نیاز داشت.

یافته‌های جدید خواب‌هایی که مشکلات خواب را مطالعه می‌کنند، می‌توانند نشان دهند که حتی در جوامع شهری که نامناسبی را تجربه می‌کنند، انسان‌ها خواب طولانی‌تری در زمستان نسبت به تابستان و خواب کمتری در پاییز تجربه می‌کنند.

این مطالعات به طور منظم بر روی بیمارانی که مشکلات مربوط به خواب را تجربه می‌کنند انجام می‌شود. برای این کار از یک آزمایشگاه ویژه استفاده می‌شود و در آن از مواردی که می‌خواهند به طور طبیعی و بدون تنظیم زنگ ساعت بخوابند و کیفیت و نوع خواب و همچنین مدت زمان خواب در مورد نظارت بر قرار می‌گیرند. پس از حذف افرادی که دارو مصرف می‌کردند و کسانی که مرحله اول REM را می‌کردند بودند و همچنین خطاهای فنی، ۱۸۸ بیمار باقی ماندند.

دکتر کنز گفت: فصلی بودن در همه موجودات زنده در این سیاره وجود دارد و به طور کلی، جوامع باید عادات خواب خود را از جمله طول و زمان آن را با توجه به فصل تنظیم کنند.

اکثر تشخیص‌های انجام شده در مورد آنها نشان‌دهنده الگوی فصلی نبود، اما بی‌خوابی بیشتر در سال تشخیص داده شد.

با توجه به اینکه فکر می کنم این نتایج در مورد مشکلاتی وجود دارد که نمی تواند تغییر کند اما فصلی ممکن است در یک جمعیت سالم حتی بیشتر باشد.

دکتر دیتر کنز(Dieter Kunz)، نویسنده این مطالعه از کلینیک خواب سنت هدویگ، آلمان، می‌گوید: احتمالاً یکی از بهترین ویژگی‌ها در طراحی انسان، فصلی نبودن رفتار آن‌ها است.

بخوان  تماس‌های Google Meet شما بسیار فراگیرتر می‌شوند، شما خوش شانس‌ها

ما در این مطالعه نشان دادیم که خواب افراد در طول فصول مختلف در جوامع شهری شهری که در یک محیط زندگی متفاوت است.

در این مطالعه، گروهی از پژوهشگران به رهبری آیلین سیدلر(Aileen Seidler) در گروه کاری دکتر کنز در دانشگاه پزشکی «Charité» برلین، ۲۹۲ بیمار را که تحت مطالعات خواب قرار گرفتند، مورد بررسی قرار گرفتند.

فرقی نمی‌کند که فرد خود را سحرخیز بداند یا شب زنده‌دار، ساعت بدن ما توسط خورشید تنظیم می‌شود. بنابراین، به طور معمول، تغییر طول روز و قرار گرفتن در معرض نور در طول سال می‌تواند بر طول مدت و کیفیت خواب تأثیر بگذارد.

دانشمندان می‌گویند اکثر زمان بیداری اکثراً در حال حاضر تا حد زیادی از کنترل آنها استفاده می‌شود که این برنامه‌های مدرسه یا کار نشات می‌گیرند، اما جامعه ممکن است از امکاناتی که به فرد اجازه می‌دهد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند به فصول واکنش نشان دهد، بهره ببرد و باشد. زودتر خوابیدن در زمستان ممکن است به سازگاری فصلی انسان کمک کند.

خواب طبیعی ابتدا با سه مرحله خواب غیر REM شروع می‌شود و به دنبال آن یک دوره کوتاه خواب REM آغاز می‌شود.

با این حال، خواب REM که به طور مستقیم با ساعت شبانه روزی مرتبط است و تحت تأثیر تغییر نور قرار دارد در زمستان ۳۰ دقیقه از تابستان بود.

افراد درگیر در این مطالعه در یک محیط شهری با نور طبیعی کم و نوری زیاد که برای این که فصلی را تحت تأثیر قرار دهند، مستقر بودند اما به گفته‌ی تغییرات ظریف اما قابل توجه در طول فصول در آنها پیدا شد.

بخوان  تولد فیلی نادر با رنگ سفید در میانمار

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، محققان می‌گویند اگر این یافته‌ها را در یک جمعیت سالم تکرار کرد، اولین شواهد از نیاز به تنظیم عادات خواب بر اساس فصول به دست آمد.

انتهای پیام



منبع

در حالی که به نظر می رسد کل زمان خواب در زمستان حدود یک ساعت بیشتر از تابستان باشد، این نتیجه از نظر آماری معنی دار در نظر گرفته نشد.

در طول خواب فعالیت REM، افزایش مغز می‌یابد و ممکن است خواب ببیند.

این یافته‌ها در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شده است.

تجزیه و تحلیل و تحلیلی که تحت مطالعه خواب بود نشان داد که افراد در زمستان خوابِ سریع چشم REM دارند. REM یکی از مراحل خواب در پستانداران است که در آن حالت خواب احساسی را تجربه می‌کند اما واکنش مغز در حالت بیداری است.