چین به کمک هوش مصنوعی وضعیت افراد را بررسی می‌کند

جدیدترین گزارشات حاکی از این است که پژوهشگران چینی نرم افزاری را به کمک هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند حالات چهره و امواج مغزی را به دقت تجزیه و تحلیل کند تا بررسی کند که آیا افراد به “اندیشه‌ها و آموزه‌های سیاسی” توجه دارند یا خیر.

طبق مقاله مذکور، این سیستم می‌تواند نحوه پذیرش اندیشه‌ها و آموزش‌های سیاسی را مشخص کند و همچنین، داده‌های واقعی را برای آموزش فکری و سیاسی فراهم کند تا بتوان آن را بهبود بخشید.

به گفته خبرنگار دیدی تانگ (Didi Tang)، این سیستم توسط محققان مرکز جامع علوم ملی Hefei توسعه یافته است. او می‌گوید که این فناوری در مقاله‌ای که در اول ژوئیه منتشر و پس از مدت کوتاهی حذف شد، به صورت مفصل شرح داده شده بود.

هوش مصنوعی

سال گذشته نیز خبری منتشر شد که نشان می‌داد چین با استفاده از هوش مصنوعی، سیستمی را ایجاد کرده است که می‌تواند با دقت بیش از ۹۷ درصد جرایم را بررسی کند. این سیستم که با استفاده از ۱۷ هزار پرونده واقعی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ آموزش دیده، قادر به شناسایی هشت جنایت رایج در شانگ‌های چین است. این اتهامات شامل جعل کارت اعتباری، جرایم مربوط به قمار، رانندگی خطرناک، دزدی، کلاهبرداری و آسیب‌رساندن عمدی و ممانعت از انجام وظایف است.


بیشتر بخوانید




منبع

بخوان  فضانورد جهان اولین شرایط بیوزنی را تجربه کرد