پرتاب پیشرفته ترین ارتباط ماهواره ای غیرنظامی چین

این خدمات ماهواره‌ای می‌تواند به یک میلیون کاربر به طور همزمان خدمات انتقال داده شود و از حمل و نقل هوایی و حمل و نقل هوایی، آموزش از راه دور و خدمات پزشکی، ارتباطات اضطراری و همچنین حفاظت از ذخایر طبیعی مفید خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

این ماهواره که توسط آکادمی فناوری فضایی چین در پکن (یکی از زیرمجموعه‌های شرکت علوم و فناوری هوافضای چین) توسعه یافته است، در مدار زمین ثابت به دور زمین می‌چرخد و طول عمر کاری آن ۱۵ سال است.

«وی کیانگ» مدیر پروژه «چایناست ۲۶» گفت که این ماهواره به ستونی از شبکه ماهواره‌ای ارتباطی پرتوان چین تبدیل می‌شود و برای اتصال دستگاه‌های پایانه‌شده بر روی خودروها، کشتی‌ها و هواپیماها به اینترنت پرسرعت باند پهن استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۲۳، برنامه‌هایی برای ۶۰ ماموریت پرتاب از جمله پروازهای سرنشین دار و رباتیک به ایستگاه فضایی تیانگونگ و اولین پرواز لانگ مارس ۶سی وجود دارد.

این ماهواره با قابلیت حمل 50 فرستنده – که بیشتر از هر ماهواره غیرنظامی چینی است – بزرگترین انتقال ماهواره‌های ارتباطی چینی و اطلاعات صد گیگابیت در زمین را دارد.

زمانی که یک هواپیما یا یک کشتی از طریق ماهواره به وب متصل می‌شود، پایان آن به عنوان یک دستگاه وای فای داخلی عمل می‌کند که می‌تواند از خدمات اینترنتی استفاده کند.

پرتاب روز پنجشنبه، ۴۶۳ امین ماموریت یک موشک از خانواده لانگ مارس و ششمین پرتاب چین در سال ۲۰۲۳ و همچنین اولین پرواز مدل لانگ مارچبی بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، به گفته شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، «چایناست ۲۶» (ChinaSat 26) که روز پنجشنبه گذشته بر فراز موشک حامل لانگ مارس 3 بی از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان به فضا پرتاب شد، پیشرفته‌ترین ارتباطات ماهواره‌ای غیرنظامی در چین است. دستگاه کلی آن در بهترین ماهواره‌ها در جهان است.

بخوان  Adobe تقریباً قطعاً از محتوای شما برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می کند

مردم چین و مناطق همسایه به لطف ماهواره‌هایی که به تازگی پرتاب شده است، به زودی در سفرهای هوایی و دریایی و حتی در وسط بیابان به اینترنت دسترسی سریع‌تر و راحت‌تری خواهند داشت.

قبل از «چایناست ۲۶»، کشور چین دارای ارتباط ماهواره ای پر توان از جمله چیناست۱۶ و APSTAR ۶D را مستقر کرده بود.