داوطلبان باید زبان چینی بدانند

«نی هایشنگ» فضانورد ارشد و فرمانده ماموریت سرشین دار شنژو ۱۲ نیز گفت که او و دیگر فضانوردان چینی مشتاقانه منتظر حضور همتایان در تیانگوگ خارجی هستند.

او با تکرار پیشنهاد چن که فضانوردان خارجی باید درباره فرهنگ چین بدانند، گفت: زبان مورد استفاده فضاینوردان در ایستگاه فضای بین‌المللی انگلیسی است. به طور مشابه، زبانی که در ایستگاه چینی باید صحبت شود، به طور طبیعی چینی است.

«پنگ ژیهاهو»، کارشناس فناوری اکتشاف فضایی و نویسنده مشهور در مورد پروازهای فضایی انسانی، روز یکشنبه گفت: یکی از مهمترین ویژگی های داوطلبان خارجی، مهارت آنها در زبان چینی است.

او گفت: ما همچنین امیدواریم که کاندیداهای خارجی اطلاعاتی در مورد فرهنگ چین کسب کنند، زیرا آنها در یک فضای چینی خواهند بود. علاوه بر این، امیدواریم تبادل فرهنگی بین فضانوردان خارجی و چینی به بهبود روند عملیات آنها کمک کند.

او در سال ۲۰۲۱ گفت: ما از همتایان خارجی خود، استقبال می‌کنیم تا در این خانه فضایی به ما بپیوندند. ما مصمم هستیم که ایستگاه خود را به یک سکوی مردم مشترک برای پیشرفت علم و فناوری تبدیل کنیم تا نفع همه باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، «چن شانگو» معاون برنامه‌ریزی برنامه‌های فضایی سرنشیندار چین، روز شنبه به تلویزیون مرکزی چین گفت، کشور خود را به چین برای فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه فضایی این کشور اعلام کرده است.

وی در یک خبری در تلویزیون دولتی گفت: ما به زودی شروع به انتخاب افراد می کنیم در این برنامه برای پروازهای مشترک به ایستگاه های فضایی خود می اندیشند و آنها می توانند با فضانوردان ما برای انجام وظایف علمی در فضا کار کنند.

بخوان  نقش‌آفرینی تلسکوپ جیمز وب در یک مستند جدید

انتهای پیام



منبع

زمانی که کاندیداها فرآیند اولیه را بگذرانند، به چین خواهند داد تا آموزش‌های سیستمی و خارجی را دریافت کنند و نحوه کار با فضای چینی و زندگی و کار در داخل ایستگاه را بیاموزند.

به گفته یک مقام عالی فضایی، چین به زودی رتبه انتخاب و آموزش فضای خارجی را برای انجام پروازهای مشترک به ایستگاه فضایی تیانگونگ این کشور آغاز خواهد کرد.

چن اولین مقام فضایی چینی نیست که در مورد اعزام خارجی ها به ایستگاه تیانگونگ صحبت کرده است. پیش از او، «یانگ لیوی» اولین فرد چینی در فضایی که اکنون معاونت برنامهریزی پروازهای فضای سرنشین‌دار این کشور نیز هست و «هائو چون» رئیس آژانس سرنشیندار چین نیز گفته است که چین آماده همکاری بین‌المللی در ایستگاه فضایی است.

در اوت ۲۰۱۷، «سامانتا کریستوفورتی» از ایتالیا و «ماتیاس مورر» از آلمانی که هر دو فضانوردان آژانس فضایی اروپا هستند در یک تمرین بقا در دریا در آب‌های شهر ساحلی یانتای، استان شاندونگ که توسط مرکز فضانوردان چین برگزار شد، شرکت کردند. آن‌ها اولین فضاهای خارجی بودند که در آموزش‌های مربوط به پروازهای فضایی در چین شرکت کردند.