اینترنت سوار بر نور! – ایسنا

این انتقال بین یک نقطه فرستنده که معمولاً روی سقف نصب می‌شود تا پوشش پرتو نور را به مطمئن و یک دانگل گیرنده متصل به رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت کاربر می‌شود.

«لای فای» (Li-Fi) که مخفف لایت فیدلیتی (light fidelity) است، یک فناوری شبکه نوری بی‌سیم است که از نور مادون قرمز به جای سیگنال‌های رادیویی (وای فای) برای انتقال داده، می‌کند.

منشاء اصطلاح لایفای

دسترسی راحت

می‌شود لای سرعتی بالغ بر ۲۲۴ گیگابیت بر گفته است. این سرعت انتقال داده برای کارهایی مانند بازی یا افزونه و واقعیت مجازی، بسیار مفید خواهد بود.

ممکن است با مورس آشنایی داشته باشید که امکان برقراری ارتباط از طریق پالس های کوتاه و بلند را کد می‌کند. لایفای بر اساس یک اصل مشابه عمل می‌کند.

اگر از نور مرئی امنیت آن را حفظ کند اما نور نمی‌تواند به دیوارها نفوذ کند و بنابراین بُرد سیگنال‌ها توسط تغییرات محدود می‌شود.

نصب لای‌فای به صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه و کاهش انرژی در بخش‌های حمل و نقل و هوانوردی می‌شود.

عنوانی که پیش از این گفته شد، اصطلاح لایفای از واژه «Light Fidelity» گرفته شده است. اصطلاح «نور» که در سال 2011 توسط استاد دانشگاه ادینبرو ابداع به استفاده از نور به عنوان یک مرجع اشاره می‌شود، در حالی که وفاداری ادامه دهنده بیست و سلسله کلمات اختصاری فناورانه‌ای است که به قرنم باز می‌گردد.

لایفای که پس از سال‌ها تحقیق، توسعه یافته، ارتباط پرسرر، پایدار، ایمن و سالم را به کاربران ارائه می‌دهند. انتقال داده شده از طریق لای‌فای بر اساس مدولاسیون یک پرتو نور ساطع شده توسط یک دستگاه فرستنده است که از طریق اتصال یک سیمی به شبکه اینترنتی به یک دستگاه گیرنده که خود به یک دستگاه متصل است، وصل می‌شود.

بخوان  برخی از بازیکنان «Diablo IV» پس از راه‌اندازی دسترسی اولیه، پیام خطای مجوز نامعتبر را گزارش می‌کنند

لامپ‌های ال‌ای‌دی (LED) مجهز به فناوری لای‌فای با تنظیم شدت نور خود با سرعت ده‌ها هزار تغییر در نقاط نورانی را منتشر می‌کنند.

یک فناوری تسخیرناپذیر

اینترنت سوار بر نور!

به گزارش ایسنا، این روزها نام لای‌فای بسیار به گوش می‌خورد و ارتباطات بیسیم ممکن است به یک فناوری جدید بر نور به نام لای فای گره خورده باشد.

اینترنت سوار بر نور!

این فناوری جدید نام خود را از(Wireless Fidelity) یا همان وای‌فای الهام گرفته است که خود از اصطلاح HiFi Fidelity گرفته شده است که فناوری ضبط با کیفیت بالای صدا یا تصویر است.

اینترنت سوار بر نور!

استفاده از فضای اینترنت در حال افزایش شدید است. حجم ارتباطات جهانی هر دو سال یک بار دو برابر می‌شود و با این حال، فضای رادیویی کافی برای رشد فراهم نمی‌کند و این امر را در کاهش پایداری و پوشش وسایل اتصال سیم‌ها و همچنین کاهش سرعت مشاهده می‌کند، بنابراین به نظر می‌رسد که آن‌ها به سرعت می‌رسند.

اینترنت سوار بر نور!

berخlaف vaی‌فahah کh dehn yamavaج فrکnses aradیwیی memی‌tunnnd demی‌ndhnnd dehrahahahah کdhdn شdharah م خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ س خ خ س خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ س خ س خ خ س ale اللاای‌فه دره قنه تعییهن “مانهدود مظمناد. این مزیت برای نهادهای دولتی، موسسات حقوقی و سایر سازمان‌هایی که با داده‌های حساس سر و کار دارند و در برابر جرایم سایبری آسیب‌پذیر هستند، بسیار زیاد است.

بخوان  چگونه تمام ایمیل‌های خود را در یک قسمت دریافت کنیم؟

امواج نوری لای‌فای با فرکانس رادیویی تداخلی ندارد و آن را با سایر فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم مانند وای‌فای، ۴G و ۵G سازگار می‌کند. این سازگاری همچنین آن را به راه حل بهینه برای سفرهای هوایی تبدیل می‌کند، زیرا تداخلی با تجهیزات داخلی هواپیما ایجاد نمی‌کند.

این پالس نوری که با چشم غیرمسلح کاملاً نامحسوس است، می‌شود و به یک سیستم دوتایی تبدیل می‌شود. سپس توسط دستگاه‌های مرتبط ترجمه می‌شود، درست مانند سایر اطلاعات دیجیتال.

لایفای با استفاده از نور مرئی کار می‌کند. از آنجایی که خانه‌ها و دفاتر دارای لامپ‌های الایدی برای روشنایی هستند، می‌توان از همان منبع نور برای انتقال داده‌ها استفاده کرد. از این رو از نظر هزینه و همچنین انرژی بسیار کارآمد است.

امکانات لایفای

سایر منابع نور ممکن است با اشاره‌ها تداخل کنند. یکی از بزرگترین اشکالات احتمالی رهگیری ها در فضای باز است. نور خورشید در مشکلات ایجاد می‌کند و در نتیجه اینترنت قطع می‌شود.

عدم تداخل با سایر فرکانس‌ها

انتهای پیام



منبع

در صورت استفاده از لای‌فای، اینترنت بدون منبع نور قابل استفاده نیست و نور را نمی‌توان خاموش کرد. این می‌توان مکان‌ها و موقعیت‌هایی را که در آن‌ها می‌توان از لایفای استفاده کرد، محدود کرد.

ب وهود تمامی منهایحایههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه اِزهن بهتهتهتههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

یکی از اصلی ترین لایفای امنیت است. از آنجایی که نور نمی‌تواند از ساختارهای مات عبور کند، اینترنت لایفای تنها برای کاربران داخل یک اتاق در دسترس است و کاربران در اتاق‌ها یا ساختمان‌های دیگر نمی‌توانند به آن نفوذ کنند.

هیچ داروی فرکانس رادیویی که قرار است سلامتی را تحت تاثیر قرار دهد، به ویژه در محیط‌هایی مانند بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و خانه‌های سالمندانی که آسیب‌پذیری افراد آسیب‌پذیر در آنها وجود دارد، وجود ندارد.

بخوان  طبق گزارش ها، آخرین به روز رسانی ویندوز 11 بدون دلیل نصب نمی شود و برخی از کاربران واقعاً ناامید شده اند.

به‌طور مداوم به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌طور همزمان بدون دسترسی به فضای اینترنت جستجوگر و این امکان را فراهم کند که برای اتصال به اینترنت و فضایی که دسترسی به اینترنت را برای کار کردن و استفاده از آن‌ها بسیار تغییر دهد، به گزینه‌های ایده آل می‌کند.

اما با وجود این مزایا لایفای معایبی نیز دارد.

لایفای چگونه کار می کند؟

هر جا منبع نوری وجود داشته باشد، اینترنت می‌تواند وجود داشته باشد. لامپ ها در همه جا وجود دارند، در خانه ها، ادارات، مغازه ها، مراکز خرید و حتی بلیط ها و این معناست که انتقال با سرعت بالا می تواند در همه جا در دسترس باشد.

لایفای فراوانی دارد که از جمله‌های آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.