درخشش ستاره‌های تنها در تصویر هابل

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، تصویر این هفته‌ای تلسکوپ فضایی هابل متشکل از دو تصویربرداری مختلف است که با هم ادغام شده‌اند. این ستاره که BD+17 ۲۲۱۷ نام دارد بر روی پس زمینه‌های از کهکشان نامنظم Arp ۲۶۳ می‌درخشد.

تصویر هابل یک ستاره تنها را نشان می دهد که روبروی یک کهکشان نامنظم می‌درخشد.

کهکشانهای نامنظم بر خلاف کهکشانهای بیضوی یا کهکشانهای مارپیچی مانند کهکشان راه شیری ما، ساختار نامنظمی دارند. Arp 263 تکه تکه و ابری است و برخی از مناطق آن به دلیل شکل گیری ستاره‌ها درخشان هستند در حالی که مناطقی دیگر به نظر می‌رسند. چنین کهکشانهایی معمولاً به دلیل برهمکنش با کهکشانهای دیگر شکل می گیرند که رخ می دهد که یک کهکشان عظیم از کنار آن عبور می کند و باعث تغییر شکل کهکشان اصلی می شود. در مورد Arp 263، تصور می‌شود که شکل نامنظم آن در نتیجه ادغام دو که ایجاد می‌شود باشد.

آنچه در مورد این تصویر غیرمعمول است، ایجاد آن و تأثیری است که بر نور متمایز می شود از اجرا می شود. این پرتوهای نور ناشی از آینه هابل است که این تلسکوپ از آن برای مشاهده اجسام دور استفاده می‌کند. تصاویر رایج هابل دارای چهار پراش نور هستند. این در حالی است که در تصاویر تلسکوپی فضای جیمز وب شش پراش دیده می شود. اما در این مورد، می‌توانید هشت پراش نور را از سوی درخشان‌ترین اجرام مشاهده کنید. علت این است که مجموعه‌ای از داده‌ها برای ایجاد این تصویر با هم ترکیب شده‌اند که هر کدام در موقعیت متفاوتی گرفته‌شده‌اند.

بخوان  ایلان ماسک شبکه اجتماعی خود را می‌سازد

انتهای پیام



منبع

درخشش ستاره‌های تنها در تصویر هابل