فضانوردان ماموریت «آرتمیس ۲» سوم آوریل معرفی می‌شوند

این شرکت در ساخت این لباس‌ها برای ناسا به عنوان بخشی از قراردادی است که ناسا در سپتامبر گذشته با آن منعقد کرد.

در آرتمیس ۱ شاهد یک ماموریت ۲۵ روزه بودیم که یک کپسول اوریون به صورت بدون سرنشین به مدار ماه فرستاده شد و به زمین بازگشت. این اولین ماموریت برای موشک جدید SLS ناسا بود قدرتمندترین موشکی که با موفقیت پرتاب شده است. همچنین دومین ماموریت برای کپسول اوریون بود که پس از یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین به مدار زمین در سال ۲۰۱۴ با موشک «دلتا IV» پرتاب شد.

ناسا ماه نوامبر سال 2024 را برای پرتاب این مأموریت، تقریباً 10 روزه است که به نام آرتمیس 2 می‌، هدف قرار داده شده است.

به گفته مقامات ناسا، درس‌ها و مهارت‌های آموخته‌شده در طول این تلاش‌ها به آن کمک می‌کند تا فضانوردان را به مریخ پاسخ دهد، کاری که قصد دارد تا دهه ۲۰۳۰ یا اوایل دهه ۲۰۴۰ انجام دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، کمتر از یک ماه دیگر متوجه شدم که چه کسانی در اولین ماموریت سرنشیندار ناسا از زمان ماموریت‌های آپول به کره ماه پرواز خواهند کرد.

اگر ماموریت آرتمیس ۲ به خوبی پیش برود، ناسا خود را روی ماموریت آرتمیس ۳ قرار خواهد داد که فضانوردان را در سال ۲۰۲۵ در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود آورد.

انتهای پیام



منبع

ناسا به زودی هویت چهار فضانوردی را که قرار است در دومین ماموریت از مجموعه ماموریت‌های برنامه آرتمیس در سال ۲۰۲۴ به دور ماه پرواز کنند، فاش می‌کند.

بخوان  کار در شیفت شب می‌تواند باروری زنان را مختل کند

همچنین به زودی درباره ماموریت آرتمیس ۳ چیزهای بیشتر می‌فهمیم، چرا که در روز چهارشنبه ۱۵ مارس، ناسا و شرکت Axiom Space نسخه اولیه لباس فضایی را که فضانوردان این ماموریت روی سطح ماه به تن خواهند داشت، معرفی می‌کنند.

مقامات ناسا گفته اند که سرنشینان ماموریت «آرتمیس ۳» شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوستی خواهد بود که به ماه می‌گذارد.

عاملی که از نام این ماموریت پیداست، آرتمیس ۲ دومین ماموریت در برنامه اکتشاف ماه آرتمیس ناسا است. این ماموریت از موشک سیستم پرتاب فضایی(SLS) و کپسول اوریون استفاده خواهد کرد که در سال گذشته پرواز خود را در ماموریت آرتمیس ۱ ثابت کرد.

ماموریت آرتمیس ۳ نشان‌دهنده پایان برنامه آرتمیس نمی‌شد؛ ناسا قصد دارد تا پایان دهه ۲۰۲۰ یک پایگاه تحقیقاتی انسانی در نزدیکی قطب جنوبی ماه بسازد.

بیل نلسون، مدیر ناسا در سخنرانی سالانه خود در روز پنجشنبه (9 مارس) گفت: ما در روز سوم آوریل، خدمه اولین ماموریت سرنشیندار خود را به ماه را طی بیش از نیم قرن آخرین اعلام اعلام کرد. این چهار نفر شامل سه فضانورد از آمریکا و یک فضانورد کانادایی هستند به دور ماه پرواز خواهند کرد.