بروز مشکل در یکی از نقشه‌برداری تجهیزات ماهواره از آب‌های زمین

هنوز دلیلی برای این مشکل پیدا نشده است اما مقامات ناسا نوشتند: مهندسان به طور سیستماتیک برای درک وضعیت و بازگرداندن عملیات کار می‌کنند. هدف آنها اصلاح این مشکل است زیرا «کارین» برای نقشه برداری از آب‌های سطحی در دو بعد، نقش کلیدی تا بررسی تغییرات آب‌وهوایی چگونه بر سطح آب‌های زمین تأثیر می‌گذارد.

مقامات ناسا نوشتند: زمانی که دوباره راه‌اندازی شود، مأموریت به فعالیت‌های راه‌اندازی و تنظیم خود که از مارس تا ژوئن برنامه‌ریزی می‌شود، ادامه خواهد داد تا از صحت داده‌ها برای آغاز عملیات علمی در ژوئیه ۲۰۲۳، اطمینان حاصل شود.

موشک «فالکون۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) در ۱۶ دسامبر، ماهواره SWOT را از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ»(VBG) در کالیفرنیا به فضای پرتاب کرد. این ماهواره توسط ناسا و «آژانس فضایی فرانسه»(CNES) هدایت می‌شود. اندازه‌گیری سطح آب‌های زمین، نقش مهمی را برای کمک به شرکای جهانی در بررسی نقش دی‌اکسید کربن در گرمایش جهانی که بر سطح آب تأثیر می‌گذارد، بر آن تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک ماهواره مشترک ناسا و فرانسه که برای نقشه‌برداری از آب‌های زمین با جزئیات شگفت‌انگیز طراحی شده است، در جستجوی یکی از تجهیزات خود در طول راه‌اندازی در مدار روشن است.

مقامات ناسا در یک پست وبلاگ نوشتند که یکی از تجهیزات علمی اصلی ماهواره «توپوگرافی آبهای سطحی و اقیانوسی» (SWOT) به نام «تداخلسنج رادار باند کی‌ای» یا «کارین» (KARIN) به دلیل بروز مشکل در سیستم تقویت کننده قدرت خود، به غیرمنتظره های خاموش شده است.

مقامات ناسا اعلام کردند که مشکلی را در یکی از تجهیزات ماهواره نقشه برداری از آبهای زمین، مأموریت این ماهواره را به تعویق انداخته است.

بخوان  پیام‌های خصوصی ایلان ماسک برایش دردسر ساز شد

SWOT پس از آماده‌سازی ماهواره برای عملیات قرار است ۲.۱ میلیون کیلومتری رودخانه را به ساحل ساحلی و میلیون‌ها دریاچه نمونه‌برداری از آنها نزدیک است، بررسی کند. همچنین، ناسا قصد دارد را در کنار ابزارهای بصری در قرار دادن عموم قرار دهد تا جوامع را به استفاده از اطلاعات برای برنامه ریزی و ردیابی سطح آب محلی کند.

کارین شامل آنتن‌های دوقلو است که با فاصله حدود ۳۳ متر یا نصف یک زمین تنیس از هم کار می‌کنند. وقتی یکی از آنتن‌ها کار می‌کند، یک پالس راداری تولید می‌کند که از زمین منعکس می‌شود. سپس هر دو آنتن، را دریافت می کنند.