ابداع یک فناوری جدید برای بهبود تشخیص و درمان سرطان

هرچه سلول‌های تومور با دستگاه شناسایی شوند، می‌توانند آنالیز ژنتیکی و مولکولی را داشته باشند که می‌تواند به تشخیص سرطان کمک کند و برنامه‌های درمانی شخصی‌سازی شده ارائه دهد.

دستگاه «Static Droplet Microfluidic» قادر است به سلول‌های توموری که جدا شده و در خون در گردشند را تشخیص دهد، می‌دهد.

دستگاه‌های قدیمی ابداع کرده‌اند که می‌توانند سلول‌های سرطانی را از نمونه‌های خون شناسایی و آنالیز کند و پزشکان را قادر می‌سازند از جراحی‌های نمونه‌برداری انجام دهند و پیشرفت درمان را زیر نظر بگیرند.

مدیریت سرطان با ارزیابی سلول‌های تومور در نمونه‌های خون از نمونه‌هایی از بافت بسیار کم تهیه شده است. این کار به پزشکان اجازه می‌دهد تا مکرر آزمایش‌های انجام دهند و پاسخ بیمار به درمان را نظارت کنند.

در دهه ۱۹۲۰، اتو واربورگ (Otto Warburg) کشف کرد که سلول‌های سرطانی مقدار زیادی مصرف می‌کنند و بنابراین گل‌ها را بیشتر تولید می‌کنند. پروفسور وارکیانی گفت: دستگاه ما برای افزایش لاکتات در سلول‌های واحد با استفاده از رنگ‌های فلورسنت حساس به pH که اسیدی می‌کند اطراف سلول‌ها را تشخیص می‌دهند، نظارت می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نانو ورک، سرطان عامل اصلی بیماری و مرگ در استرالیا است و سالانه بیش از 150 هزار استرالیایی به این بیماری تشخیص داده می‌شوند. افراد مشکوک به سرطان، به ویژه در اندام‌هایی مانند بیماری، روده بزرگ یا کلیه موارد، برای تشخیص قطعی نیاز به جراحی دارند.

این فناوری جدید برای ادغام در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و بالینی بدون تکیه بر تجهیزات پیشرفته و اپراتورهای آموزش طراحی شده است. این امر پزشکان را قادر می‌سازد تا بیماری‌های سرطانی را به روشی عملی و به تنهایی تشخیص داده و تحت نظر داشته باشند.

بخوان  از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

یک سلول تو می‌تواند در بین یک سلول خونی تنها در یک میلی‌لیتر خون وجود داشته باشد که این یافتن آن را بسیار می‌کند. این فناوری تشخیصی جدید دارای 38 هزار و 400 محفظه است که قادر به جداسازی و تقسیم‌بندی تعداد سلول‌های تومور فعال متابولیک است.

پروفسور وارکیانی (Majid Warkiani) از دانشکده مهندسی زیست‌پزشکی دانشگاه فناوری سید گفت که انجام بیوپسی (نمونه‌برداری موضعی) می‌تواند باعث ناراحتی بیماران شود و همچنین باعث افزایش خطر عوارض ناشی از جراحی و ایجاد جراحات بالاتر شود، اما تشخیص دقیق سرطان برای ارائه درمان حیاتی است. .

نتایج این مطالعه به تازگی در مجله علمی Biosensors and Bioelectronics منتشر شده است.

فناوری‌های بیوپسی موجود زمان‌بر، پرهزینه و متکی به اپراتورهای ماهر هستند و این کاربردهای آن‌ها را در محیط‌های بالینی محدود می‌کند.

این دستگاه از یک نشانه متابولیک به فرد سرطان برای تشخیص سلول‌های تومور از سلول‌های خونی طبیعی استفاده می‌کند.

انتهای پیام



منبع

سلول‌های در گردش تومور نیز پیش‌ساز متاستاز هستند. پروسه متاستازی است که طی آن سرطان به اندام‌های دور مهاجرت می‌کند و عامل درصدی از مرگ و میره‌های ناشی از سرطان است. مطالعه این سلول‌ها ممکن است در مورد بیولوژی متاستاز سرطان ارائه شود که می‌تواند نویدبخش توسعه‌ی درمان‌های جدید باشد.