دستگاه های اپل در حال تقویت دفاع در برابر جاسوس افزارها هستند


یک «حالت قفل» جدید به کاربران آیفون اجازه می‌دهد قابلیت‌ها یا ویژگی‌هایی را که می‌توانند توسط نرم‌افزارهای جاسوسی نصب شده در دستگاه‌ها مورد سوء استفاده قرار گیرند، مسدود کنند.

یک «حالت قفل» جدید به کاربران آیفون اجازه می‌دهد قابلیت‌ها یا ویژگی‌هایی را که می‌تواند توسط نرم‌افزارهای جاسوسی نصب شده در دستگاه‌ها مورد سوء استفاده قرار گیرد، مسدود کنند.

اپل روز چهارشنبه از روش جدیدی برای فعالان، روزنامه نگاران و سایر اهداف جاسوسی تحت حمایت دولت برای محافظت از خود در برابر نرم افزارهای جاسوسی پرده برداری کرد.

حالت Lockdown که به آیفون‌ها، آی‌پدها و رایانه‌های مک اضافه می‌شود، برای مقابله با تهدیدات صنعت در حال رشدی است که ابزارهای جاسوسی پیچیده‌ای را در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهد.

ایوان کرستیچ، رئیس مهندسی امنیت اپل در یک پست وبلاگی گفت: «در حالی که اکثریت قریب به اتفاق کاربران هرگز قربانی حملات سایبری بسیار هدفمند نخواهند شد، ما به طور خستگی ناپذیر برای محافظت از تعداد کمی از کاربرانی که هستند، کار خواهیم کرد.

این غول فناوری در حال افزایش پاداشی است که برای کشف آسیب‌پذیری‌ها در نرم‌افزار خود در مورد حالت قفل کردن به محققان می‌پردازد و حداکثر پاداش را به ۲ میلیون دلار افزایش می‌دهد.

نگرانی‌ها در مورد جاسوسی دیجیتال با گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه نرم‌افزار جاسوسی Pegasus ساخته شده توسط NSO در اسرائیل توسط دولت‌ها برای نظارت بر مخالفان، فعالان و روزنامه‌نگاران مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

اپل از NSO Group در دادگاه فدرال ایالات متحده شکایت کرده و گفته است که نرم افزارهای جاسوسی این شرکت اسرائیلی برای حمله به تعداد کمی از کاربران آیفون در سراسر جهان استفاده شده است.

کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل در اواخر سال گذشته گفت: «بازیگران دولتی مانند گروه NSO میلیون‌ها دلار را صرف فناوری‌های نظارتی پیچیده بدون پاسخگویی مؤثر می‌کنند».

“این باید تغییر کند.”

پگاسوس به تلفن های همراه نفوذ می کند تا داده ها را استخراج کند یا دوربین یا میکروفون را برای جاسوسی از صاحبان آنها فعال کند.

NSO Group می گوید این نرم افزار فقط به سازمان های دولتی فروخته می شود تا با چراغ سبز مقامات اسرائیلی مجرمان و تروریست ها را هدف قرار دهند.

دادگاهی در اسپانیا ماه گذشته اعلام کرد که یک قاضی می خواهد از اسرائیل بازدید کند تا از مدیران ارشد گروه NSO در مورد رسوایی هک تلفن نخست وزیر اسپانیا سؤال کند.

در همین حال، گوگل ماه گذشته اعلام کرد که از ابزارهای هک یک شرکت مستقر در ایتالیا برای جاسوسی از گوشی‌های هوشمند اپل و اندروید در ایتالیا و قزاقستان استفاده شده است و صنعت “شکوفایی” نرم افزارهای جاسوسی را روشن می کند.

تیم تجزیه و تحلیل تهدید گوگل گفت نرم افزارهای جاسوسی ساخته شده توسط RCS Lab با استفاده از ترکیبی از تاکتیک ها از جمله “دانلودهای درایو” غیرمعمول که بدون آگاهی قربانیان اتفاق می افتد، تلفن ها را هدف قرار می دهد.

گوگل اعلام کرد که به کاربران اندرویدی که توسط این نرم افزارهای جاسوسی هدف قرار گرفته اند هشدار داده و دفاع نرم افزاری را افزایش داده است.

تیم تهدید گوگل در حال ردیابی بیش از 30 شرکتی است که قابلیت های نظارتی را به دولت ها می فروشند.

گوگل گفت: «صنعت نرم افزارهای جاسوسی تجاری با سرعت قابل توجهی در حال رونق و رشد است.

حالت قفل اپل برای مسدود کردن یا غیرفعال کردن برخی از ویژگی ها و قابلیت ها طراحی شده است تا از سوء استفاده از آنها توسط نرم افزارهای جاسوسی جلوگیری شود.

اپل گفت، حالت افراطی و اختیاری «دفاع دستگاه را سخت‌تر می‌کند و عملکردهای خاص را به شدت محدود می‌کند، و سطح حمله را که احتمالاً می‌تواند توسط نرم‌افزارهای جاسوسی مزدور بسیار هدفمند مورد سوء استفاده قرار گیرد، به شدت کاهش می‌دهد.


اپل، گوشی های اندرویدی که توسط نرم افزارهای جاسوسی ایتالیایی هدف قرار گرفته اند: گوگل


© 2022 AFP

نقل قول: دستگاه‌های اپل در حال تقویت دفاع در برابر جاسوس‌افزار (2022، 6 ژوئیه) بازیابی شده در 3 اکتبر 2022 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  کشف قرص برافزایشی فراکهکشانی