انتشار ویدئوی سیستمی از موشک «استارشیپ»

با وجود این که پرتاب به زودی انجام می‌شود، شرکت ایلان ماسک هنوز به مجوز پرتاب نیاز دارد. این مجوز احتمالا تا روز دوشنبه اعطا خواهد شد.

جدیدترین گفته ماسک این است که این تلاش در پایان هفته سوم آوریل انجام می شود اما اطلاعات جدید اداره هوانوردی فدرال آمریکا نشان می دهد که ممکن است زودتر از این اتفاق بیفتد. اسپیسایکس، اظهار نظری در رابطه با این موضوع ندارد.

با وجود این که ماسک یک سال پیش گفته بود پرتاب استارشیپ احتمالا در سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد، این موشک هنوز یک پرواز آزمایشی مداری کامل را انجام نداده است. در نهایت، اکنون به نظر می‌رسد که تنها چند روز دیگر تا پرتاب استارشیپ از تگزاس باقی مانده است. تعداد زیادی از موارد به اداره هوانوردی فدرال آمریکا دارند.

با وجود این، سطح مریخ تنها مقصد برای استارشیپ نیست. ناسا با اسپیس‌ایکس قرارداد بسته است تا از استارشیپ برای رساندن فضانوردان به سطح ماه در اوایل سال ۲۰۲۵، به عنوان بخشی از برنامه «آرتمیس»(Artemis) استفاده کند.

ماسک باور دارد که یک فاجعه طبیعی یا انسانساخته در نهایت تمدن را به پایان می‌رساند و جابه‌جایی را به یک سیاره دیگر یعنی مریخ، تنها گزینه واقعی است. استارشیپ قادر خواهد بود تا ۱۰۰ نفر را به سیاره سرخ برد که سفری ۲۵۰ برابر دورتر ماه است و در هر مسیری حدود ۹ ماه زمان خواهد برد.

اسپیس ایکس فقط در حال برنامه ریزی استارشیپ نیست. ماسک پیشتر گفته بود که شرکت او، کارخانه‌ای را برای ساخت وسایل نقلیه مداری تأسیس کرده است. ماسک نهایتاً می‌خواهد که یک زندگی چندسیاره‌ای را برای انسان بسازد. زندگی در سیاره ممکن است به حدود هزار استارشیپ نیاز داشته باشد.

بخوان  پس از همه، کاربران ویندوز 10 از هوش مصنوعی Copilot استفاده خواهند کرد - اما با یک اشکال بزرگ

اسپ‌ایکس در حال برنامه‌ریزی برای انتقال انسان به فضا با استفاده از یک فضاپیمای دو مرحله‌ای متشکل از استارشیپ کاملا قابل استفاده مجدد و تقویت‌کننده موشک «سوپر هوی» (Super Heavy) است. استارشیپ و سوپر هوی به همراه ترکیب، ۱۲۰ متر ارتفاع و پنج میلیون وزن دارند. استارشیپ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

انتشار ویدئوی سیستمی از موشک «استارشیپ»

اداره هوانورد فدرال آمریکا هشدار داد که مجوز ممکن است به دلیل بررسی انطباق زیست‌محیطی، بیشتر طول بکشد.

انتشار ویدئوی سیستمی از موشک «استارشیپ»

ماسک، این ویدئو را با عنوان «استارشیپ در حال آماده شدن برای پرتاب» منتشر کرد. این موشک سه میلیارد دلاری، ارتفاع حیرت‌آوری به اندازه ۳۹۵ فوت دارد و گفته می‌شود که قوی‌ترین موشک جهان است.

ماسک پیشتر هشدار داده بود که درصد احتمال می‌دهد در حین بلند شدن فجر می‌شود و می‌افزاید که پرتاب، خسته‌کننده نخواهد بود.

اندکی پس از پرتاب، تقویت کننده سوپر هوی جدا می شود و به آرامی در دریا فرود می آید. انتظار می‌رود که کل پرواز فضایی فقط ۹۰ دقیقه طول بکشد. زمانی که پرواز مداری موفق انجام شود، اسپیس‌ایکس روی پرتاب ماهواره‌های ارزشمند و سایر محموله‌هایی که قرار است با استارشیپ به مدار بروند بپردازند.

انتشار ویدئوی سیستمی از موشک «استارشیپ»

ممکن است تا چند روز دیگر بالاخره شاهد پرواز استارشیپ باشیم. «اداره هوانوردی فدرال آمریکا» (FAA) هفته گذشته اعلام کرد که استارشیپ احتمالا تا دوشنبه ۱۰ آوریل پرتاب خواهد شد.

انتشار ویدئوی سیستمی از موشک «استارشیپ»

انتهای پیام



منبع

ماسک پیش از این، کل پروژه توسعه استارشیپ را بین دو تا 10 میلیارد دلار برآورد کرده است. او بعدا گفت که کلی احتمالاً دو یا سه میلیارد خواهد بود.

بخوان  نحوه انتخاب یک سیستم POS برای نیازهای فروشگاه خرده فروشی

اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره هوانوردی فدرال آمریکا، مجوزی را برای عملیات فوق سنگین استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس صادر نکرد. اعلام برنامه‌ریزی مرکز فرماندهی اداره هوانوردی فدرال آمریکا، نشانگر این نیست که تصمیمی برای صدور مجوز گرفته شده یا مجوز در راه است.

رویترز گزارش داد که تاریخ دقیق پرتاب در روز دوشنبه، از سوی یک شخص آشنا با این روند اعلام شد که خواست نامش نباشد.

اسپیس‌ای سال‌ها در حال حاضر نمونه‌های اولیه استارشیپ بوده است که پیشتر با نام «BFR» شناخته می‌شوند. این پرتاب‌ها درجات متفاوتی از موفقیت را به همراه داشته‌اند. به چیزهایی که برخی از آنها به صورت گلوله‌ای از شعله‌های آشفته منفجر می‌شوند و برخی دیگر سالم باز می‌گشتند.

موشک بزرگ «استارشیپ» که برای پرتاب چند روز آینده آماده می‌شود، در ویدئوی جدید منتشر شده توسط «ایلان ماسک» ظاهر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، «ایلان ماسک» (Elon Musk)، شرکت سازنده «اسپیس‌ایکس» (SpaceX)، یک ویدئوی جدید و باورنکردنی را در توییتر منتشر کرده است که موشک «استارشیپ» (Starship) را روی سکوی پرتاب در بوکا چیکا، تگزاس نشان می‌دهد.

انتشار ویدئوی سیستمی از موشک «استارشیپ»

یک اطلاعیه برنامهریزی که توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا منتشر شده است، نشان میدهد که تاریخ اولیه مورد انتظار پرتاب مداری، ۱۰ آوریل و تاریخهای پشتیبان آن، ۱۱ و ۱۲ آوریل خواهد بود.

این پرتاب تاریخ‌ساز شرکت اسپیس‌ایکس، به عنوان یک نقطه عطف در جاه‌طلبی ماسک برای حمل انسان و محموله به ماه و مریخ عمل خواهد کرد و می‌تواند انسان را به یک گونه چند سیاره تبدیل کند.

بخوان  آغاز هفته پژوهش و فناوری با توانایی تورم از ۱۹ آذر