آغاز دومین رویداد فناوران البرز/ضرورت هدایت وقف به سمت علم و فناوری



دومین رویداد فناوران البرز در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز شد تا از دو روز برترین های بخش نوآوران و مخترعان در جایزه البرز ۱۴۰۳ مشخص شود.

به گزارش ایسنا، دومین رویداد فنان البرز همراه با برگزاری داوری در بخش فناور جایزه البرز ۱۴۰۲ امروز، ۲۷ دی در محل چهارشنبه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

حیدر ارشد، بنیاد البرز در این رویداد، بیان کرد: تحول در فرآیند انتخاب فناوران و مخترعان صورت گرفت. در سال جاری قریب به ۲۰۰ طرح ارسال شد که از این مجموعه ۳۰ طرح نهایی و همسو با شرایط مدنظر انتخاب شدند که در نمایشگاه دو روزه خود را عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح‌ها در پنج بخش داوری می‌شوند و داوری تا عصر فردا طول می‌کشد تا برترین‌های جایزه البرز در این بخش برای معرفی در همایش جایزه البرز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مشخص شود.

سیاوش ملکی فر- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی جمهوری جمهوری نیز در این رویداد با بیان اینکه در صندوق جستجو بر تعلیم روابط با نوآوران و فناوران است، اظهار کرد: اقتصاد دانش‌آموزان به مرزهای ایران محدود نمی‌شود و صرفاً هدف جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: خیلی وقت است به ویژه بعد از جنگ درصد رشد این اقتصاد، اما در سال ۸۷ قانونی برایش نوشتیم که در سال ۸۹ از مجلس بیرون آمدیم. امروز بعد از ۱۳_ ۱۴ سال از تصویب این قانون همسایگان ما هم متوجه اقتصاد دانش‌بنیان شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به پخش مسابقه «شکوفا» از شبکه یک سیما، اضافه کرد: در هر قسمت از این مسابقه سه چهار کسب و کار دانش بنیان با هم مسابقه می‌دهند، برنده ما روی سکوی ماشین مالی جمعی می‌رود. و از مردم پول می‌گیرند تا بعد در موعدی دریافت کنند، آن را با سود مشارکت بازگرداند.

بخوان  آسیب دیدگی پسر بچه ۷ ساله هنگام بازی شطرنج با یک ربات

وی کرد: کسب و کار پایداری در این مسابقه حضور یافته و مردم هم به آن‌ها اعتماد دارند. برای مثال یکی از شرکت‌ها پنج میلیارد پول نیاز دارد و ظرف ۵۸ دقیقه توسط مردم می‌شوند! این مشارکت مردم در اقتصاد دانش بنیان و هدف ما در برنامه‌ها همین است. یا شرکتی دیگر شب اول مسابقه نیازمند ۱۰ میلیارد تومان بود که ظرف ۳۴۴ دقیقه توسط مردم می شود. هر کسی از هر نقطه ایران می‌تواند با کد سجامی از طریق این مسابقه در کسب و کار دانش بنیان سهم داشته باشد.

همچنین اسدی‌فر، معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری نیز در این رویداد بیان کرد: باید بررسی کرد چگونه می‌توان واقفان را به سمت فناوری جلب و جذب کرد، چون هدایت وقف به سمت علم و فناوری ویژه‌ای دارد.

وی با منبعی برای ایجاد فناوری در دل صنایع عظیم، مشخص کرد: اقتصاد دانش بنیان خُرد نیست، الان همسایه‌های ما هم کلان کار می‌کنند، باید به ایجاد ابرپروژه‌ها برویم.

اسدی‌فر با بیان اینکه در علم نوین صد در صد جامعه نخبه دانسته می‌شود، دیدان کرد: هر کس استعدادی با هوشمند رشد می‌کند، نظام آموزشی نخبه صد درصدی را کشف می‌کند. اقتصاد نخبگی یعنی هر مدیری نخبه پرور باشد و بکوشد دانش‌بنیان‌ها در کشور رشد کنند.

به گزارش رویداد، در پایان افتتاحیه دومین فناوران، عرضه محصولات ۳۰ نخبه فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شد که تا فردا (پنجشنبه، ۲۸ دی ماه) ادامه دارد.

انتهای پیام



منبع