هر صاحب یا مدیر خرده فروشی باهوشی به شما می گوید که یک سیستم POS برای نیازهای فروشگاه خرده فروشی جزء حیاتی برای عملیات کارآمد خرده فروشی است. سیستمهای POS مدرن برای صاحبان خردهفروشی میتوانند هر چیزی را که امروز سر راهشان قرار میگیرد، با اصول اولیه پردازش فروش و کنترل موجودی (در برگه جدید باز می شود) به ویژگی های پیشرفته از جمله گزارش فروش و مدیریت مالی (در برگه جدید باز می شود).
بهترین نرمافزار POS خردهفروشی تضمین میکند که هم شما و هم همکاران خردهفروشیتان میتوانید به طور مؤثر از مشتریان در زمانی که آماده تسویهحساب هستند مراقبت کنید و رسیدگی به موجودی به سرعت انجام شود. به همان اندازه مهم، می تواند مطمئن شود که شما به گزارش های فروش دقیق مجهز شده اید، که به شما امکان می دهد تصمیمات آگاهانه بگیرید.
اما، انتخاب های زیادی نیز وجود دارد و انتظار می رود بازار به آن برسد 29.09 میلیارد دلار (در برگه جدید باز می شود) تا سال 2025. خبر خوب این است که چند سوال ساده وجود دارد که می توانید از خود بپرسید تا دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید. در طول این مقاله به نحوه انتخاب بهترین سیستم های POS برای خرده فروشی خواهیم پرداخت (در برگه جدید باز می شود) صاحبان فروشگاه
امروز یک پیشنهاد برای یک سیستم POS دریافت کنید. (در برگه جدید باز می شود)
انتخاب یک سیستم POS برای نیازهای فروشگاه خرده فروشی
چه در حال راه اندازی اولین کسب و کار خرده فروشی خود باشید و چه یک تاجر با تجربه، یک سیستم POS خوب برای موفقیت شما بسیار مهم است. قبل از اینکه آن تصمیم بزرگ را بگیرید، سه مرحله کلیدی وجود دارد.
نیازهای خود را درک کنید
شما باید دقیقاً تعریف کنید که در یک سیستم جدید به چه چیزی نیاز دارید. به عنوان مثال، خرده فروشان با فروشگاه های متعدد ممکن است به دنبال سیستم هایی باشند که به آنها دید متمرکزی از فروش و راه هایی برای ماندن در بالای سهام همه مکان ها ارائه دهد. از سوی دیگر، یک فروشگاه پاپ آپ یا یک مکان واحد ممکن است سیستم های iPad POS را ترجیح دهد، فقط به این دلیل که قابل حمل هستند و در فضاهای کوچکتر بهتر کار می کنند.
فهرستی از ویژگیهای «ضروری» برای فروشگاه خود تهیه کنید، حتی از کارمندان خود در مورد ویژگیهایی که به آنها کمک میکند کارشان را به بهترین شکل انجام دهند، بپرسید. اگر در حال حاضر از یک سیستم نقطه فروش استفاده می کنید و در حال خرید یک سیستم جدید هستید، به ویژگی های گمشده راه حل فعلی خود نگاه کنید.
این به شما کمک می کند تا لیستی از الزامات POS جدید خود را تهیه کنید. هنگامی که درک دقیقی از نیازهای خود دارید، به سراغ بودجه بروید.
بودجه تعیین کنید
خرج کردن مبالغ هنگفت هرگز جالب نیست، اما سرمایه گذاری در یک سیستم POS با کیفیت، سرمایه گذاری در موفقیت آینده کسب و کار شماست. با توجه به آنچه گفته شد، هزینه ها بسته به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری و هر موقعیت منحصر به فرد شما بسیار متفاوت است.
برای ارائه یک ایده کلی، کسب و کارهایی که دارای یک ثبت نام واحد هستند می توانند انتظار داشته باشند که سالانه حدود 1000 دلار برای استفاده از POS بپردازند. اگر این یک سیستم POS خردهفروشی مبتنی بر ابر است، بازرگانان بسته به تعداد ویژگیها و پایانههای شما بین 60 تا 200 دلار در ماه پرداخت میکنند. وقتی کاربران، ثبت نامها و مکانها را اضافه میکنید یا اگر کاتالوگ محصول بزرگی دارید، انتظار هزینههای بالاتری را داشته باشید.
هزینه دیگری که باید در نظر بگیرید سخت افزار است که بسته به دستگاه های محل فروش شما و زنگ ها و سوت هایی که انتخاب می کنید می تواند از 300 تا 1200 دلار متغیر باشد. طبیعتاً، یک راهاندازی ساده که فقط از یک آیپد یا تلفن تشکیل میشود، بسیار کمتر از یک POS است که روی رایانه شخصی اجرا میشود و به اسکنر بارکد، چاپگر رسید و کشو پول نیاز دارد.
تحقیق کن
بعد از اینکه نیازها و بودجه خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که سیستم های مختلف موجود در بازار را بررسی کنید. این می تواند بسیار زیاد به نظر برسد، اما اگر لیستی از برخی از سیستم های POS برتر، از جمله ویژگی ها و قیمت آنها را تهیه کنید، به شما کمک می کند.
با جستجو در وبسایتهای صنعتی و حتی فقط جستجو کردن نام پلتفرمهایی که به آنها علاقه دارید شروع کنید. به رسانههای اجتماعی – بهویژه لینکدین و فیسبوک – بروید، جایی که گروههایی فقط به موضوعات خردهفروشی اختصاص داده شدهاند. در نهایت، با سایر خرده فروشان صحبت کنید تا ببینید چه چیزی برای آنها بهتر است.
ویژگی های کلیدی سیستم POS خرده فروشی که باید در نظر گرفته شوند
همانطور که در بالا ذکر شد، شما باید نیازهای خود را تعیین کنید، و برخی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بیشترین سود را به دست می آورید.
ردیابی موجودی
پول نقد در خردهفروشی پادشاه است، و بزرگترین هدر رفتن جریان نقدی موجودی است. در حالی که کنترل موجودی معمولی میتواند فرآیندی پیچیده و زمانبر باشد، یک سیستم POS با کیفیت میتواند این روش را سادهتر کند – حتی اگر چندین مکان داشته باشید.
سیستمهای POS مدرن میتوانند همه چیز را از نرخهای فروش و سفارشهای تکمیلی گرفته تا گردش موجودی و سود ناخالص بازده سرمایهگذاری (GMROI) محاسبه کنند. همچنین مطمئن شوید که سیستمی را انتخاب کردهاید که در صورت نیاز به سفارش مجدد به شما هشدار میدهد، موجودی «مرده» را در فروشگاه شما علامتگذاری میکند که حرکت نمیکند و هم انقباض و هم کاهش را ردیابی میکند.
مدیریت کارکنان
آیا پرسنل مناسبی برای فروش خود دارید؟ بر اساس پیش بینی فروش، برنامه هفته آینده چگونه باید باشد؟ یک سیستم POS خوب باید شامل مجموعه ای اساسی از ابزارهای مدیریت کارمندان باشد، از جمله ابزارهایی که به شما امکان می دهد ساعات کار کارکنان را به طور دقیق ردیابی کنید، که به حفظ دقیق محاسبات حقوق و دستمزد کمک می کند.
به دنبال پلتفرمی باشید که کارکنان خاصی را با فعالیت های ثبت شده مرتبط می کند، که وقتی به داده های فروش متصل می شود، به شما ایده می دهد که هر کارمند چقدر خوب عمل می کند – یا عملکرد ضعیفی دارد.
گزارش نویسی
طبق یک نظرسنجی، 50 درصد از مشاغل کوچک (در برگه جدید باز می شود) بر این باور باشید که «گزارشهای مختلفی که تولید میکنند در کمک به حفظ استفاده از POS آنها بسیار مهم است» و عملکردهای گزارشدهی مسلماً مهمترین ویژگی در سیستم POS شما هستند. تکیه بر داده های عینی گزارش ها، به جای حدس زدن به شما کمک می کند تا تصمیم آگاهانه تری بگیرید. همچنین پتانسیل افزایش سود و فروش را افزایش می دهد.
مطمئن شوید سیستمی که روی آن سرمایه گذاری می کنید گزارش هایی ارائه می دهد که می تواند متناسب با کسب و کار شما باشد و مهم ترین زمینه ها را پوشش دهد، مانند عملکرد فروش، موجودی، بازاریابی و کارکنان.
این گزارشها به شما دید دقیقی از آنچه در کسبوکار شما میگذرد و دادههایی برای ایجاد هرگونه تغییر ضروری به شما میدهد.
ادغام ها
در حالی که نرم افزاری که با یک سیستم POS با کیفیت ارائه می شود باید ویژگی های مفید مختلفی را به شما ارائه دهد، شما همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه با نرم افزار شخص ثالث یکپارچه می شود. ادغام هایی که شما نیاز دارید به این بستگی دارد که امروز از چه ابزاری استفاده می کنید و از چه ابزارهایی در آینده استفاده می کنید. این ادغام ها در زمان و هزینه زیادی صرفه جویی می کنند و به شما کمک می کنند تا عملیات خود را ساده کنید.
به عنوان مثال، POS شما می تواند با فروشگاه تجارت الکترونیک شما یکپارچه شود. نتیجه؟ سفارشات متمرکز و ارقام موجودی اگر با برنامههایی مانند MailChimp و QuickBooks یکپارچه شوید، قابلیتهای بازاریابی ایمیلی و حسابداری قویتری ایجاد میکند. هنگام انتخاب یک سیستم، مطمئن شوید که شامل یکپارچهسازی برنامههایی است که کسبوکار شما به آن نیاز دارد – یا در آینده به آن نیاز خواهد داشت.
مدیریت مشتری
راه حل های مدیریت مشتری اطلاعاتی را در مورد تاریخچه خرید مشتریان شما جمع آوری می کند، که مهم است زیرا می خواهید بتوانید با ارزش ترین خریداران خود را شناسایی کنید.
پس از شناسایی، میتوانید خریداران را با جوایز، تبلیغات و تخفیفهایی هدف قرار دهید که آنها را تشویق میکند تا به کسب و کار خود ادامه دهند.
هنگام انتخاب یک سیستم، مطمئن شوید که مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) که برای ردیابی تمام دادههای مشتری استفاده میشود، نیازهای خاص شما را برآورده میکند، چه استفاده از ایمیل مارکتینگ برای حفظ ارتباط با مشتریان برتر یا صرفاً پیگیری سابقه خرید آنها.
مراحل بعدی برای انتخاب سیستم POS خرده فروشی
روزهایی که گزینههای POS خردهفروشی قدیمی و در هنگام انتخاب یک سیستم POS گذشته است (در برگه جدید باز می شود) از آنجایی که فروشگاه خرده فروشی شما ممکن است احساس طاقت فرسا کند، این یکی از مهم ترین گام هایی است که می توانید برای بهینه سازی عملیات کسب و کار خود بردارید.
برای تعیین نیازها، بودجه خود وقت بگذارید و ویژگی های کلیدی مورد نیاز، و شما به خوبی در راه موفقیت در خرده فروشی خواهید بود.