برای هر نوع صاحب کسب و کاری، استفاده از سیستم POS یکپارچه (در برگه جدید باز می شود) می تواند راه نجات عملیات آنها باشد، چه به سبک آجر و ملات اجرا شود و چه آنلاین. تقاضا برای سیستم های POS با سرعت زیادی در حال افزایش است: انتظار می رود تا سال 2025، بازار جهانی نرم افزار POS از 17.66 میلیارد دلار تا 30.86 میلیارد دلار (در برگه جدید باز می شود).
با این حال، برای بهرهبرداری از تمام مزایا در محل فروش، به یک سیستم POS یکپارچه نیاز دارید که عملکردهای مختلف را گرد هم میآورد. بیایید درک کنیم که یک سیستم POS یکپارچه چیست و چگونه می تواند در کسب و کار شما تفاوت ایجاد کند.
سیستم POS یکپارچه چیست؟
یکپارچه POS سیستم پلتفرمی است که داده های فروش را با سایر برنامه های تجاری شما متصل می کند. اگر همه چیز همانطور که باید کار کند، به این معنی است که آنها می توانند داده ها را به طور یکپارچه مبادله کنند.
سیستمهای POS سنتی فقط یک دفترچه ثبت فروش یا یک صندوق فروش داشتند. سپس یک سیستم پرداخت جداگانه خواهید داشت، یکی دیگر برای مدیریت سهام خود، دیگری برای ردیابی لیست محصولات و غیره.
همانطور که می توانید تصور کنید، این یک روش دست و پا گیر برای کار است و خیلی کارآمد نیست. بسیاری از این عملیات ها نیز دستی هستند. و همانطور که در سیلوها به بخشهای مختلف کسبوکار خود رسیدگی میکنید، دائماً برای هماهنگ نگه داشتن آنها و درک تصویر بزرگ تلاش میکنید.
از سوی دیگر، یک سیستم POS یکپارچه شامل برخی یا همه ویژگی های زیر است:
- فرایند پرداخت
- مدیریت موجودی
- مدیریت کارکنان
- مدیریت درآمد
- تولید گزارش
- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
- تجزیه و تحلیل داده ها
- تجارت الکترونیک
- ادغام با بازار اپلیکیشن
- کوپلینگ سخت افزاری و نرم افزاری
تعداد زیادی یکپارچه وجود دارد POS سیستم های موجود در بازار و شما متوجه خواهید شد که هر سیستم بسته به کاری که باید انجام دهید، قدرت خاص خود را دارد. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است یکی از وظایف مدیریت کارکنان قوی باشد، دیگری می تواند بیشتر بر روی آن تمرکز کند CRM.
چرا یک سیستم POS یکپارچه را انتخاب کنید؟
همگرایی بسیاری از عملکردها در یک مکان بدیهی است که یک مورد قوی برای استفاده از یک سیستم POS یکپارچه ایجاد می کند، برخلاف دردسر مدیریت چندین سیستم علاوه بر یک پایانه POS مستقل. به طور خاص، یک سیستم POS یکپارچه نسبت به یک سیستم POS غیر یکپارچه در جنبه های زیر امتیاز می گیرد:
سیستم های POS یکپارچه | سیستم های POS غیر یکپارچه |
---|---|
پردازشگر پرداخت با POS صحبت می کند | پردازشگر پرداخت با POS صحبت نمی کند |
POS به طور خودکار مبلغ پرداخت را با ترمینال همگام می کند و در نتیجه دامنه خطای انسانی را کاهش می دهد | مبلغ پرداخت باید به صورت دستی در ترمینال وارد شود، بنابراین احتمال خطای انسانی افزایش می یابد |
تراکنش ها به طور خودکار به عنوان “پرداخت شده” علامت گذاری می شوند | تراکنش ها باید به صورت دستی به عنوان “پرداخت شده” علامت گذاری شوند |
مراحل کمتری در فرآیند پرداخت | مراحل بیشتر در فرآیند پرداخت |
اطلاعات مشتری و سایر داده های مفید را برای بازاریابی/ترفیع ثبت می کند | فقط گزارش می دهد که فروش اتفاق افتاده و برای پرداخت آن از کارت استفاده شده است |
تجربه بهتری برای مشتری فراهم می کند | تجربه مشتری کمتر از حد مطلوب را ارائه می دهد |
خطر تقلب را کاهش می دهد | ممکن است خطر کلاهبرداری را افزایش دهد زیرا زمان می برد تا همه سیستم ها با یکدیگر “صحبت” کنند و داده ها را همگام سازی کنند. |
نیازی به هزینه اضافی برای دستگاه های پردازش کارت خارجی ندارد | نیاز به هزینه اضافی برای دستگاه های پردازش کارت خارجی دارد |
از طریق اتوماسیون باعث صرفه جویی در زمان و بهبود کارایی می شود | مداخله دستی زمان بیشتری می برد و کارایی کمتری دارد |
چگونه یک سیستم POS یکپارچه به کسب و کار شما کمک می کند؟
از دریافت انواع پرداخت و ذخیره ترجیحات خرید مشتری تا مدیریت موجودی و رسیدها، ادغام های POS (در برگه جدید باز می شود) در هر جنبه ای از کسب و کار خود تأثیر بگذارید. از آنجایی که یک سیستم POS یکپارچه عملیات شما را ساده می کند و بار اداری را کاهش می دهد، تیم شما می تواند روی جنبه هایی تمرکز کند که واقعاً مهم هستند، که حول ارائه خدمات عالی به مشتریان می چرخد.
فراتر از بهبود فرآیند پرداخت، یک سیستم POS یکپارچه می تواند بینش ارزشمندی در مورد رفتار و الگوهای خرید مشتریان به شما بدهد. میتوانید از چنین دادههایی در فروشگاه یا کافه استفاده کنید، اما همچنین میتوانید آنها را با تحلیلگران داخلی UX، بازاریابان برند و تیمهای قیمتگذاری به اشتراک بگذارید تا به اطلاعرسانی بهتر کمپینهای بازاریابی و افزایش سوددهی کمک کنید.
بیایید کمی عمیق تر به مزایای سیستم های POS یکپارچه بپردازیم.
ادغام آسان POS ✔
همه آنچه شما نیاز دارید در یک مکان
سیستم های POS یکپارچه می توانند به طور یکپارچه با برنامه های شخص ثالث از جمله نرم افزار اتوماسیون بازاریابی، نرم افزار حسابداری و سیستم های مدیریت وفاداری ارتباط برقرار کنند. این امر دامنه آنچه را که یک سیستم POS میتواند به دست آورد را گسترش میدهد و امکانات جدیدی را به وجود میآورد.
یک سیستم POS واحد، دردسر و هزینه برخورد با فروشندگان مختلف را از بین می برد. درعوض، فقط باید با یک ارائه دهنده POS سروکار داشته باشید و یک مجموعه داده مشترک را اداره کنید.
در دسترس بودن داده POS در زمان واقعی ✔
یک سیستم POS متمرکز و واحد نه تنها مدیریت آسانتر را تسهیل میکند، بلکه تضمین میکند که دادههای بلادرنگ در تمام سیستمهای خود دارید. در زمین، این می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
اگر یک فروشگاه خرده فروشی دارید (در برگه جدید باز می شود)، یک به روز رسانی موجودی زنده می تواند به پرسنل موجود در طبقه کمک کند تا مشتریان شما را در انتخاب صحیح خرید راهنمایی کنند.
مثال دیگری بزنید. در هر نقطه از زمان در طول روز، اگر میخواهید بررسی کنید کدام کارمند بیشترین پورسانت را داشته است، مکانیسم سریعی دارید تا مشخص کنید که پروفایلهای کارکنان، فروش و پرداختها همگی به عنوان یک واحد منسجم عمل میکنند.
بهبود کارایی POS ✔
سیستمهای POS یکپارچه با خدمات تاجر شما، مانند پردازش کارت اعتباری، نیاز به ورود دستی در حین پرداخت را از بین میبرد.
این نه تنها در زمان صرفه جویی می کند، بلکه احتمال خطاهای انسانی را نیز کاهش می دهد. این رویکرد برای پردازش کارت همچنین تطبیق پایان روز شما را بسیار آسان تر و دقیق تر می کند.
امنیت پرداخت POS بهتر ✔
ادغام تجارت الکترونیک POS تضمین می کند که مشتریان شما برای ارائه اطلاعات پرداخت خود نیازی به هدایت به صفحه فرود خارجی ندارند. علاوه بر این، ادغام پردازشگر پرداخت، لایههای امنیتی بیشتری را اضافه میکند، مانند استاندارد امنیت دادههای صنعت کارت پرداخت داخلی (PCI DSS (در برگه جدید باز می شود)) انطباق و رمزگذاری داده ها که خطر را به حداقل می رساند کلاهبرداری آنلاین (در برگه جدید باز می شود).
مراقب سیستم های POS سازگار با EMV باشید (در برگه جدید باز می شود) مانند Clover POS (در برگه جدید باز می شود) و سیستم پوز Lightspeed (در برگه جدید باز می شود) برای محافظت از کسب و کار خود در برابر کلاهبرداران پرداخت و هزینه های استرداد وجه که ممکن است متحمل شود.
بهبود جریان نقدینگی و بینش فروش ✔
پردازش کارت اعتباری و نقدی یکپارچه تضمین می کند که می توانید پرداخت ها را در زمان واقعی پردازش کنید. هیچ تاخیری از نظر ورود دستی وجود ندارد و همچنین هیچ تاخیری در انتقال وجه به حساب شما وجود ندارد، به خصوص زمانی که حجم تراکنش ها زیاد باشد. این به شما امکان می دهد در یک روز فروش بیشتری داشته باشید.
همچنین، ادغام POS خود با نرم افزار حسابداری می تواند به شما امکان دسترسی به داده ها و بینش های ارزشمند را بدهد. با QuickBooks POS (در برگه جدید باز می شود) برای مثال، یکپارچگی، دیدی جامع از اطلاعات فروش و مالی خود دارید تا بتوانید تصمیمات تجاری بهتری بگیرید.
با یک POS یکپارچه به راحتی شخصی سازی کنید و بفروشید
مک کینزی تماس می گیرد شخصی سازی (در برگه جدید باز می شود) «عامل بهداشتی» که «مشتریان آن را بدیهی میدانند، اما اگر خردهفروش اشتباه کند، مشتریان ممکن است به سراغ یک رقیب بروند.» یک سیستم POS یکپارچه به شما کمک میکند در شخصیسازی و افزایش/فروش متقابل موارد مشابه به آن نقطه دلپذیر دست پیدا کنید. یا محصولات مکمل
فرض کنید شما یک را اجرا می کنید رستوران یا غذاخوری (در برگه جدید باز می شود). هنگامی که سیستم POS شما با CRM شما یکپارچه می شود، به اطلاعاتی مانند تعداد دفعات بازدید مشتری از محل شما، زمان بازدید از روز یا ماه و مواردی که معمولاً سفارش می دهند دسترسی خواهید داشت.
سپس میتوانید انگیزههای مبتنی بر دادههای موفقیتآمیز، مانند پیشنهادهای ویژه برای اقلام مورد علاقه آنها یا تخفیفهای انحصاری مطابق با دفعات بازدید منظم آنها ارائه دهید. در مناسبتهایی مانند تولدها یا سالگردها، میتوانید به آنها اعتبار اضافی فروشگاه را برای بازخرید در بازدید بعدی پاداش دهید.
از آنجایی که این مشوق ها بر اساس درک منحصر به فرد از سبک زندگی مشتری است، به جای اینکه احساس فروش سختی داشته باشند، به طور طبیعی مفید هستند. مشتریان به چنین پیشنهاداتی پاسخ بهتری می دهند و به مرور زمان با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید که به نوبه خود منجر به فروش و بازگشت سرمایه بیشتر می شود.
وفاداری مشتری را با POS یکپارچه خود ایجاد کنید ✔
سیستم های POS یکپارچه به شما کمک می کند تا محصولات پرفروش خود را پیگیری کنید و از اتمام موجودی اقلام مورد علاقه مشتریان خود جلوگیری کنید. آنها همچنین بینش های ارزشمندی در مورد رفتار و الگوهای خرید خود ارائه می دهند.
اشتراکگذاری این دادهها با تحلیلگران UX، بازاریابان برند و تیمهای قیمتگذاری به شما امکان میدهد تا پیشنهادات را شخصیسازی کنید. چنین کمپینهای بازاریابی هدفمند، توصیهها، یادآوریها و پاداشها به تشویق مشتریان شما برای خریدهای تکراری کمک میکند و به ایجاد وفاداری و حفظ آنها کمک میکند.
مطالعه موردی: سیستم Square POS
بسیاری از شرکت های POS یکپارچه مانند Square POS (در برگه جدید باز می شود) داخلی داشته باشد برنامه وفاداری دیجیتال (در برگه جدید باز می شود) بنابراین لازم نیست خودتان برای ایجاد یکی از آنها تلاش کنید. برنامه وفاداری Square بر اساس شماره تلفن مشتری است.
مشتری هر بار که از طریق Square POS با کسب و کار شما سپری می کند، یک هشدار متنی دریافت می کند و آنها را از پاداش های خود مطلع می کند. در همین حال، صاحبان مشاغل می توانند جزئیات این خرید را ذخیره کنند، از آنها برای ایجاد گزارش مشتری و توسعه کمپین های سفارشی بر اساس هزینه های خود استفاده کنند.
بررسی سیستم نقطه فروش مربع (POS).
یک سیستم POS نمادین که به دلیل کارایی و طراحی مینیمال شناخته شده است. اما چقدر برای کسب و کار شما مناسب است؟
این یک موقعیت برد-برد برای شما و مشتری است: شما روی استراتژی های درست سرمایه گذاری می کنید و مشتریان بلندمدت به دست می آورید، در حالی که مشتریان بهترین معاملات را به دست می آورند.
آیا ارائه دهنده POS شما به طور کامل یکپارچه می شود؟
اکنون ما به تمام مزایایی که یک سیستم POS کاملاً یکپارچه میتواند به کسبوکار شما ارائه دهد، روشن کردهایم، شاید از خود بپرسید که سیستم POS فعلی شما چقدر مناسب است. به هر حال، از آخرین باری که سیستم POS خود را تعویض کردید چقدر می گذرد؟
قبل از اینکه برای انتخاب یک سیستم POS جدید با ادغام عجله کنید، از این چک لیست استفاده کنید:
- آیا سیستم POS با سایر سیستم های شما سازگاری معماری دارد؟ به عبارت دیگر، آیا آنها API دارند تا با سایر برنامه های شخص ثالثی که استفاده می کنید صحبت کنند؟ معمولاً وب سایت آنها باید چنین اطلاعاتی را فاش کند. مثلا، زتل (در برگه جدید باز می شود) تمام POS و ادغام های تجارت الکترونیکی خود را در آن فهرست می کند سایت اینترنتی (در برگه جدید باز می شود).
بررسی نقطه فروش Zettle (POS).
پرداخت ها را به روش های مختلف با Zettle POS پردازش کنید
- ادغام هایی که برای شما مهم است چیست؟ برای برخی از کسب و کارها، این می تواند داشتن یک پلت فرم تجارت الکترونیک باشد، در حالی که برای برخی دیگر می تواند در مورد سخت افزار و نرم افزار بسته بندی شده با هم باشد.
- آیا مایلید هزینه ادغام را متعهد شوید؟ در بیشتر موارد، شما نیاز به استخدام توسعه دهندگان دارید تا سیستم POS را برای انجام تمام ادغام ها برنامه ریزی کنند. این مستلزم هزینه های اضافی است که باید آماده باشید تا از پتانسیل کامل یک سیستم POS یکپارچه استفاده کنید.
هنگامی که پاسخ این سوالات را دریافت کردید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا سیستم موجود خود را ادامه دهید یا با سیستم جدید پیش بروید.
ارائه دهنده راه حل POS یکپارچه کامل را پیدا کنید
هدف یک سیستم POS یکپارچه اطمینان از ارتباط بدون وقفه بین POS شما و سایر پلتفرمهای شخص ثالث است که در طول فعالیتهای تجاری روزانه استفاده میشوند. هنگامی که به درستی انجام شود، یکپارچهسازی کامل POS میتواند به شما کمک کند کارایی عملیاتی را بهبود ببخشید و تجربیات استثنایی برای مشتریان ارائه دهید که باعث بازگشت مجدد آنها شود.
همچنین می تواند اطلاعات فروش، بازاریابی و مالی را در یک مکان به شما نشان دهد که به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند. نکات ذکر شده در بالا را دنبال کنید تا از POS یکپارچه خود استفاده کنید و کسب و کار خود را به ارتفاعات جدیدی ببرید.