کمک مریخ نورد استقامت به جمع آوری اطلاعات تاریخی سیاره سرخ

به گزارش digitaltrends، مریخ نورد استقامت از زمانی که در سال 2021 فرود آمد، در حال کاوش در دهانه جزرو مریخ بوده است و اکنون دانشمندان مجموعه ای از تحقیقات جدید را منتشر کرده اند که می تواند به ما در درک بهتر از تاریخ و زمین شناسی این سیاره کمک کند. یکی از یافته‌های بزرگ این است که سنگ‌هایی که این مریخ نورد در کف دهانه جزرو پیدا کرده است، سنگ‌های آذرین هستند که از گدازه‌های خنک‌شده تشکیل شده‌اند. سنگ‌های آذرین برای درک تاریخچه آب در این سیاره عالی هستند.

بیشتر بخوانید


 



منبع

همچنین یکی دیگر از کارهای مریخ نورد استقامت جستجوی نشانه‌هایی از حیات باستانی در مریخ بوده است. بهترین منبع ما برای این موضوع سنگ‌های رسوبی موجود در مریخ هستند زیرا آن ها اطلاعاتی در ارتباط با منبع آب در مریخ به ما می دهند. برای یافتن این سنگ های رسوبی، استقامت در حال حاضر در حال کاوش در منطقه ای از جزرو است که زمانی دلتای رودخانه ای در آن وجود داشته است. این دلتا سرشار از سنگ‌های رسوبی خواهد بود که مدارگرد استقامت در حال جمع‌آوری نمونه‌هایی از آن‌ها است.


اکنون به لطف مریخ نوردها، مدارگردها و فرودگرهایی که از سیاره مریخ بازدید می کنند چیزهای زیادی را در ارتباط با سیاره سرخ می آموزیم اما هنوز چیزهای زیادی در مورد چگونگی شکل گیری مریخ و تاریخچه آن وجود دارد که ما از آن ها مطلع نیستیم.

بخوان  ال‌جی از اولین تلویزیون OLED شفاف بی‌سیم جهان پرده برداشت