ال‌جی از اولین تلویزیون OLED شفاف بی‌سیم جهان پرده برداشت


شرکت ال‌جی در نمایشگاه CES 2024 از اولین تلویزیون OLED شفاف جهان که 77 اینچی و کامپیوتر به فناوری انتقال بی‌سیم تصویر و صدا است، رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت الجی معمولاً هر سال تعداد زیادی از تلویزیون‌های جدید را در نمایشگاه CES به نمایش می‌گذارند و معمولاً تلویزیون‌های تخت سنتی هستند. اما این شرکت امسال برای به‌روزرسانی‌های تلویزیون‌های سری M و G، چیزی کاملاً متفاوت را معرفی کرده است.

تلویزیون OLED T همان چیزی است که ال‌جی آن را اولین تلویزیون OLED شفاف بی‌سیم با وضوح 4K و فناوری انتقال بی‌سیم صدا و تصویر می‌نامد.

این دستگاه همچنین دارای صفحه نمایشی است که می‌توان در میز پایه خود جمع‌آوری کرد و می‌توان ارتفاع آن را با فشردن یک دکمه تنظیم کرد.

تلویزیون OLED T از پردازنده جدید Alpha 11 AI ال‌جی با عملکرد چهار برابری نسبت به تراشه‌های نسل قبلی بهره می‌برد. به گفته این شرکت این قدرت، 70 درصد عملکرد گرافیکی و 30 درصد سرعت پردازش بیشتر را می‌دهد.

تلویزیون OLED T با Zero Connect Box این شرکت کار می‌کند که در M3 OLED سال گذشته عرضه می‌شود و ویدیو و صدا را به صورت بی‌سیم به تلویزیون ارسال می‌کند. همه دستگاه های پخش و کنسول های بازی به جای تلویزیون به این جعبه وصل می شود.

پایه تلویزیون OLED T دارای بلندگوهایی است که صدای آن به طرز شگفت انگیزی خوب است و همچنین دارای برخی از اجزای دیگر است. نور پسزمینه نیز در آن وجود دارد که می‌توان آنها را روشن کرد تا ظاهری کاملاً شفاف داشته باشید.

الجی می‌گوید این تلویزیون با پایه‌های کوتاه، بلند و دیواری عرضه خواهد شد.

بخوان  کشف خاموشی تصادفی یک آنزیم کلیدی در مغز

ال‌جی از اولین تلویزیون OLED شفاف بی‌سیم جهان پرده برداشت

تصاویر در OLED T باور نکردنی هستند. مثلاً یک خواننده روی صفحه نمایش شفاف آن به نظر می‌رسید که واقعاً در اتاق است، البته در شکل مینیاتوری. همچنین نگاه کردن به تصاویری مانند آکواریوم دلپذیرتر است.

الجی همچنین آنچه را که T-Bar می‌کند روی OLED T قرار داده است و ترکیبی از اخبار، وضعیت آب و هوا، عناوین آهنگ‌ها و موارد دیگر را در پایین صفحه اضافه می‌کند در حالی که بقیه قسمت‌های صفحه واضح می‌شوند.

سامسونگ نیز در نمایشگاه یک تلویزیون شفاف رونمایی کرد، اما تلویزیون سامسونگ میکروالای‌دی است.

در حالی که سامسونگ از قیمت و زمان عرضه تلویزیون شفاف خود حرفی نزده است، ال‌جی نیز از قیمت چیزی نگفته اما اعلام کرده است که قصد دارد تلویزیون OLED شفاف خود را همین امسال به بازار عرضه کند.

انتهای پیام



منبع