یک هواپیمای خورشیدی موفق به رسیدن به استراتوسفر زمین شد

از آنجایی که PHASA-35 در استراتوس کار می‌کند، به هر گونه مشکل آب‌وهوایی مانند باد و باران می‌تواند در یک منطقه خاص پایدار بماند.

این هواپیما را تنها زمانی می‌توان پرتاب کرد که وزش باد و شرایط هوایی مناسب باشد اما به دلیل آن برای ماندن در هوا برای بیش از یک سال، می‌توان نمونه‌ای را به طور هم‌زمان به فضا پرتاب کرد و در صورت لزوم آماده گذاشت.

بیای‌ای سیستمز می‌گوید که PHASA-35 تا اواسط دهه جاری خواهد بود و یک جایگزین پایدار و مقرون‌به‌صرفه را برای فناوری‌های ماهواره‌ای که به طور سنتی سنگین‌تر است، ارائه خواهد داد.

یک هواپیمای خورشیدی موفق به رسیدن به استراتوسفر زمین شد

پرواز PHASA-35 به سوی استراتوسفر نشان می‌دهد که این وسیله نقلیه در مسیر تبدیل شدن به سیستمی برای حفظ استقامت طول، ماندن در ارتفاع بالا و ارائه کاربردهای ارتباطی در آینده است.

پریسماتیک اضافه کرد: از خصوصیات کلیدی دیگر می‌توانم به دلایلی برای ساخت و حمل‌ونقل به دلیل نسبتا کم ساختارهای تشکیل‌دهنده مونتاژ کلی هواپیما اشاره کنم.

«دیو کورفیلد»(Dave Corfield) عامل اجرایی پریسماتیک، اندکی پس از پرتاب PHASA-35 گفت: گروه ما شاهکار کرد.

پس از پرتاب موفقیت‌آمیز مدل پیشین به نام «PHASE-8» در سال ۲۰۱۷، هواپیمای PHASA-35 در سال ۲۰۱۸ ساخته شد و با انتشار تصاویر مفهومی همراه بود. نسخه کامل PHASA-35 اولین پرواز خود را در فوریه ۲۰۲۰ انجام داد و از محدوده آزمایشی «وومرا»(Woomera) در جنوب استرالیا پرواز کرد.

یک هواپیمای خورشیدی موفق به رسیدن به استراتوسفر زمین شد

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی ساخت بریتانیا با طول بال‌های ۱۱۵ فوتی که می‌توان به مدت ۲۰ ماه در هوای پرواز کرد، اولین سفر موفقیت‌آمیز خود را به مقصد استراتوسفر انجام داد. این هواپیمای موسوم به «PHASA-35» طی یک دوره ۲۴ ساعت از نیومکزیکو برخاست و پیش از فرود موفقیت‌آمیز خود، به استراتوسفر رسید.

بخوان  پیش‌بینی آخرالزمانی در مورد سرنوشت زمین و انسان‌ها!

انتهای پیام



منبع

یک هواپیمای خورشیدی موفق به رسیدن به استراتوسفر زمین شد

این هواپیمای 150 خورشیدی خورشیدی-الکتریکی که سراسر بال آن با پنل‌های پوشانده شده است، توسط شرکت «بی‌ای‌ئی سیستمز» (BAE Systems) واقع در لندن ابداع شده است. انرژی PHASA-35 در طول روز توسط خورشید و در طول شب توسط باتری‌ها تامین می‌شود و به آن امکان می‌دهد تا بیش از یک سال در استراتوسفر، (پایین‌تر از بیشتر ماهواره‌ها) پرواز کند.

این هواپیما می‌تواند محموله‌ای را با وزن تا 15 قطعه شامل دوربین‌ها، حسگرها و تجهیزات ارتباطی حمل و نقل و سربازان امکان فراهم کند که هنگام حرکت بلایای طبیعی یا شرایط اضطراری با همکاری مشترک انجام دهند. همچنین PHASA-35 را می‌توان در شبکه‌های ارتباطی مانند 4G و 5G به مناطقی استفاده کرد که در حال حاضر پوششی ضعیفی دارند.

به گفته پریسمتیک، PHASA-35 می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

این هواپیما که با همکاری مهندسان شرکت «پریسماتیک» (Prismatic) واقع در همپشایر توسعه یافته است، کاربردهای گوناگونی از جمله هوش استقامتی، نظارت، شناسایی و امنیت فوق‌العاده طولانی خواهد داشت.

پرواز به استراتوسفر، بالاترین ارتفاعی است که می‌شود که PHASA-35 برای اولین بار انجام می‌شود. این پرواز در ۲۵ ژوئن اما به تازگی آن را اعلام کرده است. بیای‌ای سیستمز گفت: این اولین مورد از یک مجموعه آزمایشی به شماره می‌رود که برای اجرای برنامه‌های پیش‌روی از بازار برنامه‌ریزی شده است.

هواپیمای خورشیدی ساخت یک شرکت بریتانیایی، موفق به رسیدن به لایه استراتوسفر جو زمین شد.