شیر مادران گیاهخواری با سایر مادران ندارد

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که مادران گیاهخوار می‌توانند خود را بدون اطلاعات در مورد شیرها به نوزادانشان شیر دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلسرژیم‌های گیاهخواری به طور مداوم به عنوان یک روش سالم برای تغذیه می‌شوند، اما مواد مغذی خاصیت دارند که بدون مصرف محصولات حیوانی به سختی می‌توانند دریافت کنند و اکنون پژوهش‌ها نشان دهند که دو مورد از آنها توسط (بدن) است. مادران شیرده گیاهخوار مطلق یا وگان تولید می‌شوند.

نتایج این مطالعه در پنجاه و پنجمین نشست سالانه انجمن غذا، تغذیه و تغذیه کودکان (ESPGHAN) ارائه شده است.

انتهای پیام



منبع

گیاهخواری (Vegetarian) به معنای پرهیز از خوردن گوشت جانوران است که ممکن است شامل پرهیز از غذاهایی مانند شیر، فراورده لبنی، تخم‌مرغ و عسل است که خاستگاه جانوری نیز بشود. نوع گیاهخواری وجود دارد که به نوع آن بسته می شود، جهت گیری گیاهخواران در برابر جانوران دامی و فراورده های دامی متفاوت است. عده ای از گیاهخواران در کنار نخوردن یا کمتر خوردن فراورده های جانوری با آذر و کشتار آن ها نیز مخالفند.

پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام به دنبال مطالعه بیشتر تغذیه گیاهخواری و ارتباط آن با کودکان، مطالعات را برای بررسی رژیم غذایی گیاه خواری بر مادران شیرده انجام دادند.

هانا یونکر، پژوهشگر ارشد این مطالعه می‌گوید: نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که ویتامین B2 و کارکرد شیر انسان در مصرف رژیم غذایی وگان نیست. این نتایج نشان می‌دهد که رژیم غذایی وگان در مادران شیرده خطری برای ایجاد ویتامین B2 یا کارنیتین در نوزادان شیرخوار نیست. این اطلاعات برای مادران شیرده و همچنین بانک‌های شیر اهدایی که شیر برای نوزادان نارس جمع آوری می‌کنند، بسیار مفید است.

بخوان  تجربه لذت بازی با PS5 برای معلولان

در واقع حتی با وجود اینکه مادران وگان مورد مطالعه، سطح خونی B2 و کارنیتین پایین‌تری قرار دارند، شیر آنها در مقایسه با مادرانی که رژیم غذایی همه‌چیزخواری دارند، تفاوتی در تأمین مواد مغذی نشان نمی‌دهند.

در یک مطالعه در سال 2021، کودکانی که از دوران کودکی با رژیم غذایی گیاهخواری مطلق (وگان) تغذیه می‌کنند، نسبت به هم‌گروه‌های گیاهخوار (وجترین) و همه‌چیزخوار خود، سلامت قلبی و سلامتی بهتری دارند. با این حال، همان مطالعه همچنین نشان داد که کودکان وگان به طور متوسط ​​حدود ۳ سانتی‌متر کوتاه از کودکان گروه‌های دیگر هستند و احتمالاً ویتامین B12 دارند.

زمانی که در رژیم غذایی نوزادان ویتامین B2 وجود داشته باشد، کم‌خونی و مشکلات عصبی ایجاد می‌شود.

این یافته‌ها باید برای مادران وگان نوزاد شیرخوار انگیز باشد، زیرا هر دو ماده مغذی برای نوزادانی هستند که شیر مادر را در ماه‌های اول زندگی خود می‌خورند، حیاتی هستند.

کارنیتین نیز که در فرآیند تبدیل شدن به انرژی نقش دارد، به وفور در گوشت گاو، مرغ و ماهی وجود دارد. علاوه بر کاهش قند خون، ممکن است عملکرد قلب و مغز را کاهش دهد. سطح پایین کارنیتین در مراحل بعدی زندگی نیز با افسردگی مرتبط است.

مهم‌ترین بازدید وگان (گیاه‌خوار) شدن افراد، مسائل اخلاقی یا رعایت حقوق جانوران، حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی است. برخی از افراد به دلیل تفکرات معنوی به گیاهخواری می‌آورند، اما هدف اصلی و اساسی وگان‌ها مبارزه با مفهوم پیشنهاد و استفاده از محصولات صنعتی است که در فرآیند تولید آن‌ها به جانوران و محیط زیست و در نهایت غیرمستقیم به انسان‌ها آسیب می‌رساند. وارد می کند. بسیاری از افراد وگان با پرورش جانوران و آزمایش روی جانوران مخالفت می‌کنند.

بخوان  آژده‌های پرنده به کمک آتش‌نشان‌ها می‌رود!

ویتامین B2 که ریبوفلاوین نیز نامیده می‌شود، به وفور در گوشت گاو می‌شود، اما می‌توان آن را در غذاهای غنی‌شده مانند توفو (پنیر سویا) و در برخی از گیاهان مانند قارچ، اسفناج و آووکادو نیز یافت.

وگانیسم یا گیاهخواری مطلق یک روش تغذیه و زندگی است که هدف آن حذف هر نوع فرآورده جانوری چه در غذا و چه در مواد مصرفی است. به عبارت بهتر، آنها تنها محصولاتی را می‌خورند که از زمین برویند و سبز شوند و از خوردن محصولاتی مانند لبنیات، تخم‌مرغ، عسل و غیره که از زمین سبز نمی‌شوند، خودداری کنند. روش تغذیه وگان زیرمجموعه های گیاهخواری است.

از آنجایی که رژیم‌های طبیعی و طبیعی دارای ویتامین‌های B2 و متابولیک کارنیتین هستند، به این معناست که چنین افرادی به طور طبیعی در شیر مادر ظاهر می‌شوند. با این حال این مطالعه چنین چیزی را نشان نداد.