تجربه لذت بازی با PS5 برای معلولان

شرکت سونی در پروژه‌ای تحت عنوان «لئوناردو»، در حال توسعه یک کیت کنترل‌گر برای کمک به افراد دارای آن است.

پروژه سخت افزار لئوناردو شامل چهار پورت 3.5 میلی متری AUX است تا انواع لوازم جانبی و سوئیچ‌های دسترسی را در خود جای دهد. خود کنترل‌گر را می‌توان روی یک میز قرار داد یا آن را روی یک سه‌پایه نصب کرد و نیازی به نگه داشتن ندارد.

پروژه لئوناردو را می‌توان به تنهایی یا با دسته‌های DualSense جفت کرد. ماشین دو لئوناردو و یک DualSense را می‌توان به عنوان یک دسته توسط PS5 استفاده کرد. این کار به بازیکنان قابلیت‌پذیر می‌دهد و همچنین به افراد دیگر اجازه می‌دهد تا به کنترل‌ها کمک کنند.

در کنفرانس خبری سونی در CES ۲۰۲۳ امروز خبرهای مثبت برای PS5 منتشر شد. جیم رایان، رئیس بخش استیشن، پایان پلی این کنسول را رسمی اعلام کرد و گفت: هرکسی که PS5 می‌خواهد اکنون راحت‌تر می‌تواند به آن دست پیدا کند.

سونی در حین طراحی پروژه لئوناردو با شرکت‌های طراح و کار در حوزه طراحی وسایل مبتکران و همچنین شرکت‌های طراحی بازی‌ها همکاری کرده است.

تجربه لذت بازی با PS5 برای معلولان

شرکت مایکروسافت، کنترل‌گر تطبیقی ​​کنسول ایکس‌باکس را در سال ۲۰۱۸ عرضه کرد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این شرکت همچنین یک آزمایشگاه جدید برای ساخت سخت‌افزار فراگیر و یک برنامه پنج ساله برای بهبود چشم‌انداز فناوری برای افراد مبتلا به آسیب‌دیدگی راه‌اندازی کرده است.

یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های کنترل‌گر تطبیقی ​​ایکس‌باکس (Xbox Adaptive Controller) قیمت آن تنها صد دلار است. این در حالی است که هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت کنترل‌گر پروژه لئوناردو نشده و همچنین هیچ تاریخی برای ارائه آن اعلام نشده است.

بخوان  یک موتور گردش کار محاسباتی، سازگار با پلت فرم خودکار، برای انجام آزمایش‌ها برای اولین بار استفاده می‌شود.

اعلام سونی، این سیستم با PS5 کار می‌کند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با دکمه‌های جابجایی‌ها، تعویض قطعات سخت‌افزاری و اَشکال متمایز، دسته بازی ایده‌آل خود را بسازند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا، شرکت سونی که خالق کنسول پلی استیشن است، در حال ساخت یک کنترل‌گر برای پلی استیشن ۵ پروژه پروژه لئوناردو است، کیتی که بازی‌ها را با حرکتی محدود را نوید می‌دهد.

با پروژه لئوناردو، سونی سعی در رقابت با شرکت مایکروسافت که در فناوری‌پذیری، به‌ویژه در فضای بازی پیشرو بوده است.

سوئیموتو، یکی از طراحان شرکت سونی، پروژه مورئوناردو را اینگونه توصیف می‌کند: گروه ما بیش از ده‌ها طرح را با متخصصان قابل پذیرش آزمایش کرد و به دنبال افرادی بود که به حل چالش‌های کلیدی برای استفاده از دسته‌بندی بازی کمک کند. در نهایت روی یک “کنترل‌گر تقسیم شده” به توافق رسیدیم. یک طراحی که امکان جابجایی انگشت شست را معمولاً به صورت آزاد به سمت چپ و راست می‌کند و می‌توان بدون نیاز به نگه‌داشتن استفاده کرد و دارای دکمه‌های بسیار قابل قبول است.

پروژه لئوناردو در واقع یک سیستم دسترسی برای دسترسی است که تاریخ عرضه آن مشخص نشده است. در تصاویری که از این پروژه منتشر می‌شود، مجموعه‌ای از گیم‌پدها یا دکمه‌های بازی دایره‌ای وجود دارد که با دکمه‌ها و ورودی‌های جهت‌دار پوشانده شده و همه آن‌ها قابل تنظیم هستند.