فضانوردان ماموریت به کره ماه امروز مشخص می‌شوند

انتهای پیام



منبع

اولین ماموریت فرود روی ماه خدمه ناسا نیز آرتمیس ۳(Artemis ۳) است که در نزدیکی قطب جنوبی ماه قرار دارد در سال ۲۰۲۵ فرود بیاورد.

نام فضانوردان ماموریت آرتمیس ۲ ناسا به ماه امروز طی رویدادی زنده اعلام می‌شود.

سخت‌افزار ماموریت آرتمیس ۲ پیش از این ماموریت بدون سرنشین آرتمیس ۱ ناسا در فضای آزمایش شده است. طی آن ماموریت سه مانکن در فضاپیمای اوریون در سال ۲۰۲۲ به دور ماه پرواز انجام شد و اولین پرتاب موشک سامانه پرتاب فضای ناسا را ​​رقم زدند.

ماموریت آرتمیس ۲ قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ برای انجام سفری در محیط ماه به فضا پرتاب شود. از زمانی که فضاپیمای آپولو ۱۷ در ماه دسامبر سال ۱۹۷۲ به سطح ماه رفت، این اولین بار است که انسانها به ماه نزدیک می‌شوند. ناسا متعهد شده است که برنامه آرتمیس شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوست در ماه باشد.

ناسا و آژانس فضایی کانادا(CSA) به طور مشترک اسامی چهار نفر را که در ماموریت آرتمیس ۲ خواهند کرد، اعلام می‌کنند. این رویداد به صورت زنده از میدان الینگتون، نزدیک به مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون پخش خواهد شد.

ماموریت آرتمیس ۲ ناسا شرکای بین‌المللی را از طریق توافقنامه‌ی آرتمیس که در حال حاضر توسط ۲۳ کشور از جمله کانادا امضا شده است، در این برنامه شرکت داده شده است. این کشور بیش از 40 سال است که بازوی رباتیک کانادارم(Canadarm) و سایر سیستم های رباتیک را برای برنامه فضایی آمریکا تامین می کند. این کشور جایگاه خود را در ماموریت آرتمیس ۲ را با تامین یک بازوی رباتیک کانادارم ۳(Canadarm3) برای سرویس دهی به ایستگاه فضای دروازه‌ای ماه به دست آورد.

بخوان  تولید بتنی که کربن‌دی‌اکسید جذب می‌کند

کانادا چهار فضانورد در لیست در حالی که ناسا بیش از 40 نفر را کند کرده است.

پخش زنده این رویداد را می توانید از وب سایت ناسا تماشا کنید.

به تازگی از لباس‌های ماموریت آرتمیس ۳ نیز که ساخت آن بر روی شرکت فضایی اکسیوم اسپیس‌(Axiom Space) رونمایی شده است.

حدس و گمان‌ها در مورد اینکه چه کسی در ماموریت آرتمیس ۲ حضور خواهد داشت، وجود دارد، اما در حال حاضر چیزی به طور رسمی تایید نشده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، نام چهار فضانورد ماموریت آرتمیس ۲ امروز دوشنبه، سوم آوریل در ساعت ۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۸:۳۰ به وقت ایران) اعلام خواهد شد.