جراحی دقیق تر تومورها بوسیله روشن کردن تومور با نور فلورسانس

می‌گویند، این پیشرفت می‌تواند پیامدهایی برای درمان نوروبلاستوما، که شایع‌ترین شکل تومور سرطانی جامد است، به غیر از تومورهای مغزی که در کودکان پیدا می‌شود، داشته باشد. درمان استاندارد شامل جراحی برای برداشتن سلولهای کامل سرطانی است که آنها را به دلیل شباهت به بافت سالم اطراف حل می کنند.

اسکن دقیق نوروبلاستوما برای درمان بهتر

این تکنیک به طور خودکار تومور را روشن می‌کند و به جراحان اجازه می‌دهد آن را با دقت بی‌سابقه‌های خارج کنند. ما امیدواریم که بتوانیم این فناوری نوآورانه را در اسرع وقت در عمل بالینی در بیمارستان GOSH استفاده کنیم تا تعداد بیشتری از کودکان مبتلا به تومورهای سرطانی را نجات دهیم. تصویربرداری با اشعه ایکس یا تشدید مغناطیسی (MRI) که بر روی اندام‌ها و استخوان‌ها می‌کند، تصویربرداری مولکولی تصاویر دقیقی از فرآیندهای بیولوژیکی ایجاد می‌کند و می‌توان آن را به صورت زنده در طول جراحی انجام داد، به این معنی که افراد نیازی به انتظار داشته باشند. ماندن نتایج بیوپسی یا کشتن دارند.

نوروبلاستوما یک سرطان ویرانگر دوران کودکی است و هشت تا ۱۰ درصد از سرطان‌های دوران کودکی و حدود ۱۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در دوران کودکی را می‌دهد. در حدود یک سوم بیماری، تشخیص سرطان در زمان به سایر قسمت‌های بدن توسعه یافته است و این کار درمان آن را سخت‌تر می‌کند.

محققان سپس می‌خواستند دریابند آیا با استفاده از نور مادون قرمز کوتاه(SWIR) که اخیراً از طریق فناوری جدید در روش‌های طراحی قرار گرفته است، می‌توان کیفیت بصری را بهبود بخشید یا خیر.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، این تکنیک جدید که تصاویر بسیار دقیق و در لحظه‌های داخل بدن را با نوعی نور مادون قرمز ترکیب می‌کند، برای اولین بار در طی یک جراحی برای تمایز بین تومورهای سرطانی و بافت سالم مورد استفاده قرار گرفت.

بخوان  حراج اولین پیام بشر به فرازمینی‌ها

دکتر کالج دانشگاهی لندن پس از مطالعه جدیدشان می‌گویند، «روشن کردن» تومورها می‌توانند به جراحان کمک کنند تا تومورها را با دقت بیشتری از بین ببرند.

نیاز به فناوری های جدید

برای این کار آنها از یک دوربین با نمای بالا برای گرفتن فلورسانس نور مادون قرمز کوتاه استفاده کردند. نور مادون قرمز کوتاه با چشم غیرمسلح نامرئی است و طول بیشتری نسبت به نور مرئی دارد و این امر به آن اجازه می‌دهد تا عمق نفوذ به بافت نفوذ کند و تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری ارائه دهد. با استفاده از این روش، جراحان استفاده از تومورهای سرطانی و بافت سالم در آزمایشات بالینی تمایز قائل می شوند.

دکتر «استفانو جولیانی» جراح اطفال و سرپرست این تیم تحقیقاتی، گفت: جراحی برای برداشتن نوروبلاستوما نیاز به یک ویژگی ظریف دارد. اگر خیلی کم برداشت شود ممکن است تومور دوباره رشد کند، اما اگر از حد هم خارج شود، احتمال خطر آسیب رسیدن به رگ‌های خونی اطراف، اعصاب و سایر اندام‌های سالم وجود دارد.

این روش چگونه عمل می کند

انتهای پیام



منبع

دکتر کالج دانشگاهی لندن در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند، این روش پیشگامی که در موش‌ها نشان داده شده است، توسط مهندسان مرکز(Surgical WEISS) کالج دانشگاهی لندن و بیمارستان جراحان بیمارستان(GOSH) توسعه یافته است.

نوروبلاستوما(Neuroblastoma) یکی از شایع‌ترین تومورهای بدخیم تو پُر دوران کودکی است که در ایجاد شده و بیش‌ترین احتمال بروز آن در کودکان وجود دارد. بیش از نیمی از موارد این تومور خارج از جمجمه‌های کودکان زیر دو سال روی می‌دهد.

بخوان  ویدئو / خروج نیروگاه هسته‌ای فوکوشی از چرخه فعالیت
دکتر «لورا پریویترا» از کالج دانشگاهی لندن گفت: جراحی انکولوژیکی کودکان با نیاز به روزافزون به فناوری‌ها و دستگاه‌های مورد نیاز است که می‌توان به تجسم تومورها در حین عمل کمک کند. با هدف انجام عمل جراحی با فلورسانس، ما امکان استفاده از ایمن و اختصاص حاشیه‌های تومور را داریم و این امر امکان تمایز تومور از بافت سالم اطراف را فراهم می‌کند. جراحی هدایت شده با فلورسانس یک نوآوری است که بازی را تغییر می‌دهد و به جراحان کمک می‌کند تا جراحی ایمان‌تر و کامل‌تری داشته باشد.

در این مطالعه، کالج دانشگاهی لندن و بیمارستان (GOSH) از تکنیکی به نام «تصویربرداری مولکولی» در طول جراحی استفاده کردند که در آن مواد شیمیایی به جریان خون تزریق می‌شوند تا به عنوان کاوشگری برای عمل تصویربرداری کنند. این مواد شیمیایی به سمت سلول‌های سرطانی بدن جذب می‌شوند و پس از اتصال، کاوشگرها از طریق فرآیندی به نام «فلورسانس» روشن می‌شوند که این امر به خود تومور را «روشن» می‌کند. این تکنیک که در آزمایش‌های پیش بالینی روی موش‌ها مورد استفاده قرار گرفت، بخشی از تومور را که در طی جراحی برداشته نشد، با موفقیت نشان داد.