۳ کهکشان را از چشم «هابل» و «جیمز وب» هم تماشا کنید


صفحه رسمی تلسکوپ فضایی جیمز وب در اینستاگرام با انتشار تصاویر ترکیبی ثبت شده جیمز وب و هابل نوشت: در کنار هم بودن همیشه بهتر است.

به گزارش ایسنا، در این تصاویر کهکشانی، داده‌های جیمز وب با رنگ قرمز و هابل با رنگ آبی مشخص شده‌اند. در حالی که وبگرد و غباری را نشان می دهد که در نور مادون قرمز درخشند، در نور مرئی ثبت می شود از هابل به ما میگوید که نور استارگان کجا جذب می شود و غبار می شود.

نیمه بالای تصاویر توسط جیمز وب و نیمه پایینی تصاویر توسط هابل ثبت شده است.

۳ کهکشان را از چشم «هابل» و «جیمز وب» هم تماشا کنید

در این تصویر دو نما از کهکشان مارپیچی انجی‌سی ۶۲۸ (NGC 628) به صورت مورب در دو بخش قرار گرفته است، که در بالا سمت چپ و هابل در پایین سمت راست قرار دارد. مرکز کهکشان در مرکز قرار دارد و به نظر می‌رسد که بازوها در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند. در تصویر وب، بازوها از رشته‌هایی در رنگ‌های نارنجی و قرمز به همراه رنگ خاکستری تیره یا سیاه تشکیل شده و یک ماه آبی در نزدیکی وجود دارد. در تصویر هابل، بازوها ترکیبی از خوشه‌های ستاره‌های آبی روشن، مناطقی هستند که به شکل ستاره و خطوط گرد و غبار قهوه‌ای تیره هستند و به رنگ زرد کم‌رنگ هستند.

۳ کهکشان را از چشم «هابل» و «جیمز وب» هم تماشا کنید

دو نما از کهکشان انجیسی 1300(NGC 1300) به‌صورت مورب به دو بخش تقسیم می‌شود که در بالا سمت چپ و هابل در پایین سمت راست است. هسته کهکشان در مرکز قرار دارد و به یک ساختار میله‌ای مورب برجسته است. دو بازوی مارپیچی متمایز آن را از انتهای میله شروع کرده و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند. بازو و میله ها با هم یک حرف انگلیسی رو به عقب را شکل می دهند. در تصویر وب، میله و بازوهای مارپیچی در رنگ‌های نارنجی و قرمز هستند و به نواحی مرکزی آن هستند که دیره‌های و زرد روشن به هم متصل می‌شوند. در تصویر هابل، بازوها ترکیبی از خوشه های ستاره های آبی روشن و خطوط گرد و غبار قهوه ای تیره هستند و میله و به رنگ زرد کمرنگ هستند.

بخوان  چین سخت‌ترین سپر حرارتی هواپیماهای مافوق صوت را ساخت

۳ کهکشان را از چشم «هابل» و «جیمز وب» هم تماشا کنید

دو نما از کهکشان انجیسی 3351(NGC 3351) به صورت مورب در حالی که هابل در بالا سمت چپ و وب در سمت پایین سمت راست قرار دارد، تقسیم می‌شوند. هسته کهکشان در مرکز قرار دارد و بازوهای مارپیچی آن در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند و یک حلقه بیرونی مشخص را تشکیل می‌دهند. در تصویر هابل، ساختار میله‌ای تقریباً افقی کهکشان به رنگ زرد کم رنگ است و بازوها ترکیبی از خوشه‌های ستاره‌های آبی روشن و خطوط گرد و غبار قهوه‌ای تیره هستند. در تصویر وب، بازوها از رشته‌هایی به رنگ قرمز نارنجی ساخته شده‌اند. آنها به مرکزی منطقه مرکزی آن که یک نوار آبی مه آلود وابسته به مرکزی است، به هم متصل شده‌اند. یک بیضی نارنجی کوچک در اطراف یک بیضی دیره‌ای زرد روشن است که یک نقطه آبی در مرکز آن قرار دارد.

انتهای پیام



منبع