محافظت از موتورسواران با شلوار جین مجهز به کیسه هوا!


یک شلوار جین عجیب و غریب و غریب به کیسه هوا ابداع شده تا از نیم تنه پایینی بدن موتورسواران در هنگام جلوگیری از کند شدن.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، مخترعان راه حل عجیبی برای کیسه‌های هوا در موتورسیکلت‌ها ارائه می‌کند و آن را قرار می‌دهد کیسه هوا در داخل شلوار موتورسوار است.

شرکت سوئدی موسیکل یک شلوار جین ۴۹۹ دلاری ساخته شده است که در چند دقیقه باد می‌شود تا از پایین‌تنه موتورسوار محافظت کند.

«ایربگ جین» که به گفته‌ی وب‌سایت خبری دیلی‌میل، این ماه وارد بازار می‌شود، یک کارتریج قابل تعویض دی‌اکسید می‌شود که وقتی موتورسوار در حال سقوط از موتور است، گاز آزاد می‌کند.

این شلوار جین راه برای محافظت از موتورسواری که بالاترین آسیب را در بین تمام جاده‌های جاده‌ای دارند، می‌دهد. علت این آسیب پذیری بالا به دلیل عدم وجود غیر قابل قبول است.

پیش از این نیز خبری مبنی بر ساخت یک کلاه دوچرخه سواری بادی منتشر شد که به سرعت به دور سر کاربر باز می‌شد.

محافظت از موتورسواران با شلوار جین مجهز به کیسه هوا!

شرکت Mo’cycle در وب سایت خود نوشته است: این شلوار جین مانند هر شلوار دیگری راحت است و از پارچه های ضد آب، ضد تعریق و مقاوم در برابر ساخته شده است. پارچه آن بسیار در برابر سایش مقاوم است، اما ظاهری مانند شلوارهای جین معمولی دارد.

کیسه هوا پیش از فعال شدن، کاملاً نامرئی است، اما در عرض چند میلیون ثانیه پس از فعال شدن باز و از گاز می‌شود.

این شلوارها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در نقاطی که راکب موتور ناتوان می‌شوند یا کنترل خود را از دست می‌دهند فعال می‌شوند. شلوار ذکر شده توسط یک بند به وسیله نقلیه متصل می شود و به محض اینکه راننده به هر دلیلی از صندلی جدا می شود و در هوا شناور می شود، این بند از شلوار جین جدا می شود.

بخوان  فناوری‌های یک خودرو آینده‌نگرانه در CES

جدا شدن آن باعث آزاد شدن یک پیستون فنری می‌شود که کربن را سوراخ می‌کند و باعث آزاد شدن هوا می‌شود و همه اتفاقات پیش از برخورد با ماشین به زمین رخ می‌دهد. کیseh‌ hehona پs aز ف alaal‌saزی denehaیt thخalیh meی‌شwd ، benabarahnes chnahentstem adahdhnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahnahdhnah این کیسه هوا برای فعال شدن به نیرویی حدود ۸۸ پوند(۴۰ موتور) نیاز دارد تا زمانی که نیوفتد، باز نمی‌شود. علاوه بر این، موتورسیکلت نیازی به انجام تغییرات برای اتصال این بند ندارد.

شلوار جین گفته شده قسمت‌هایی از پایین بدنه که پیش از این در برابر ضربه‌ای که می‌پوشد، نبود.

این شرکت می‌گوید: محافظت از اولین استخوان‌های فقرات با این فناوری کیسه هوا بسیار راهگشا است، زیرا آسیب به ستون فقرات موتورسیکلت سواران را فلج می‌کند.

این شلوار جین علاوه بر کیسه هوا، پدهایی روی زانوها دارد تا از کاسه زانو محافظت کند.

شرکت Mo’cycle یک “جلیقه دارای کیسه هوا” می‌دهد که باعث آسیب به ستون فقرات می‌شود. به گفته وب سایت این شرکت، هزینه این جلیقه مشخص نشده است. جلیقه کیسه هوا دار نیز به شکلی مشابه عمل می‌کند، به این معنی که راکبانی که هر دو لباس را می‌پوشاند، توسط دو بند به وسیله نقلیه خود می‌شود.

انتهای پیام



منبع