کتابفروشی فردا علم شناسی1- فلسفه تکنولوژی چیست؟ خرید کتاب | 1biti

تاریخ دقیق کشف آتش معلوم نیست اما شواهدی از استخوان های سوخته حیوانات در گهواره نوع بشر(افریقای جنوبی) این احتمال را تقویت می کند که کشف آتش، قبل از یک میلیون سال قبل اتفاق افتاده است. اجماع محققان به این نکته اشاره دارد که انسان راست قامت، آتش را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار سال قبل تحت کنترل خود در آورده است. آتش که سوخت آن چوب و زغال بود به انسان های اولیه اجازه داد تا غذای خود را طبخ کنند و به این ترتیب قابلیت هضم شدن آن را افزایش داده، ارزش غذایی آن را بهبود بخشیده و همچنین تعداد غذاهایی را که قابل خوردن بودند، افزایش دهند. فناوری را می‌توان کلیهٔ دانش‌ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائهٔ خدمات تعریف کرد. انتقال تکنولوژی به این معنا است که تکنولوژی را در مکانی به جز مکان اولیه‌ای که در آن خلق و ایجاد شده است به کار بگیرید. زیرا تکنولوژی تنها باید در یک مکان محدود باشد و تنها نباید در محلی که کشف شده است، بماند و بهتر است برای اینکه تمام افراد پیشرفت کنند، انتقال پیدا کند.

  • تکنولوژی چیست؟ Technology چند سطح دارد؟ هرگاه واژه ای با پسوند logy می شویم ناخودآگاه به این فکر می افتیم که این واژه مرتبط با علم و منطق است ، برای مثال Biology یا Methology یا …
  • گسترش استفاده از کاغذ و چاپ به غرب، مشابه این دستگاه چاپ فشاری، به دانشمندان و سیاستمداران کمک کرد ایده های خود را به راحتی به اشتراک بگذارند که منجر به عصر روشنگری شد.
  • چنین توربینی بیشتر برق مورد نیاز انسان را در سراسر جهان تأمین می‌کنند.
  • در واقع لازم به گفتن است بلافاصله پس از پیدایش این تکنولوژیِ پیشرفته انواع و اقسام رشته‌ها و صنایع در صدد بهره مندی و استفاده از آن بر آمدند، چرا که نانو تکنولوژی منجر به کسب سود بالا و قابل توجهی برای آن‌ها می‌شود.
بخوان  شش مرحله آسان برای یک کارآمد موبایل تکنیک

ساخت ابزار می تواند از طیف کامل خلاقیت انسان استفاده کند در حالی که بیان اهداف می تواند توسط ارزش های انسانی شکل بگیرد. به طور خلاصه، یک تعریف ابزاری از فناوری ممکن است به اندازه‌ای متمرکز باشد که به اندازه‌ای معنادار و غنی باشد تا بتواند تمایل به فناوری خلاقانه و فراگیر فرهنگی را برآورده کند. «تکنولوژی» تنها در نیمه دوم قرن بیستم به یک کلمه رایج تبدیل شد.

اقدام فرزین تاثیر چشمگیری بر بازار ارز نداشته و نخواهد داشت / فرزین هم مانند همتی نمی تواند ارزپاشی کند

بنا به صحبت های Hughes، تکنولوژی اغلب با معنای محدود در نظر گرفته می شود. “تکنولوژی فرآیندی خلاقانه، شامل استفاده از نبوغ انسان است.” تاکید این تعریف بر روی خلاقیت، از تعاریف بدون قید که ممکن است به طور اشتباه تکنولوژی های آشپزی را نیز شامل شود، اجتناب می کند. در نتیجه، بنا به نظرات های Bernstein، به جای تمرکز بر تکنولوژی و تاثیرات فرضی آن بر افزایش بیکاری و کاهش حقوق ها، باید در مورد سیاست های غلط که نمی توانند عدم تعادل در تقاضا، تجارت، درآمد و فرصت را جبران کنند، نگران بود. یکی دیگر از منتقدان مجله خبری 1 بیتی برجسته تکنولوژی، Hubert Dreyfus است که کتاب هایی مانند “در مورد اینترنت” و “کار هایی که کامپیوتر ها هنوز نمی توانند انجام دهند” را در این زمینه منتشر کرده است. طرفداران ترابشریت عمدتا اعتقاد دارند که هدف تکنولوژی، غلبه بر موانع است و چیزی که از آن به عنوان شرایط انسانی یاد می کنیم مانعی بیش نیست که باید بر آن غلبه کرد. بنا به باستان شناسان، چرخ حدودا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح به صورت مستقل و تقریبا همزمان در بین النهرین(عراق امروزی)، قفقاز شمالی(فرهنگ مایکوپ) و اروپای مرکزی امروزی اختراع شد.

بخوان  نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ | 1biti

انتقال تکنولوژی چیست؟

برخی افراد معتقدند کارل مارکس، نسبت به تکنولوژی خوش بین بوده است. تغییر شتابدار یعنی این که نرخ پیشرفت تکنولوژی با به دست آوردن تکنولوژی های بیشتر، افزوده می شود و این امر پس از اختراع هوش عمومی مصنوعی که در آن پیشرفت تقریبا بی نهایت است، منجر به تکینگی خواهد شد. تخمین ها برای تاریخ تکینگی متفاوت است اما Ray Kurzweil، یکی از آینده پژوهان برجسته، معتقد است تکینگی در سال ۲۰۴۵ اتفاق می افتد. با این افزایش جمعیت و در دسترس بودن نیروی کار، تخصص نیروی کار نیز افزایش پیدا کرد.

ارسال کتاب به تمام نقاط ایران

هنرهای مکانیکی حتی در شرایطی که وضعیت آنها تا حدودی تجدید نظر شده بود، تابع باقی ماندند. آثار فرانسیس بیکن، مانند ارگانون جدید و آتلانتیس جدید، نمونه‌ای از چرخش محققان برای «رد جدایی طبقه‌بندی علم و عمل مادی [ … ] بدون رد سلسله مراتب موجود از سر به سر هستند» (ص. 48، 50). تکنسین ها، همانطور که از استدلال های استیون شاپین می دانیم، خارج از دید نوشته شده اند. به طور خلاصه، فناوری، فرآیند استفاده از دانش را برای اهداف عملی به تصویر می‌کشد.

http://118amoozesh.ir