هوش مصنوعی در استخدام 1 بیتی

از نقطه نظر تجاری و به عنوان یکی از تکنولوژی های برتر جهان در سال ۲۰۱۸، هوش مصنوعی یا AI پیرامون موضوعاتی چون اتوماسیون، تجزیه و تحلیل تجارتی، اتوماسیون سایت 1biti اداری کاربرد دارد. بلکه، آنها به عنوان اجزایی در خدمت رسیدن به اهداف در نظر گرفته میشوند. بر این اساس برخی شرکتهای کوچک و ناشناخته از این فرصت ­ها استفاده کرده و از بسیاری از شرکت ­ها و برندهای بزرگ و قدیمی پیشی گرفته ­اند؛ گرچه باید محدودیت ­های حریم خصوصی و سایر تهدیدات را نیز در نظر داشت. اشکال ندارد که آزمایش ها شکست بخورند، اما در نهایت شرکت ها باید یک برنامه آزمایش متفکرانه را عملی کنند که برای تجارت نتیجه ای در پی داشته باشد. برای اینکه واقعاً از مزایای تکنولوژی بازاریابی استفاده کنید، در نهایت باید فرهنگ خود را تغییر دهید. در حال حاضر، جنگ استاندارد ها همچنان ادامه دارد؛ Qi به دلیل اولین بودن، تا کنون توانسته بسیاری از کاربران را به خود علاقه مند سازد و اگر قصد استفاده از تکنولوژی شارژ بی سیم را دارید، به احتمال زیاد در نهایت از همین استاندارد بهره خواهید گرفت. آنچه بیشتر مردم درک نمیکنند این است که یافتههای او، قبل از این که کسی متوجه آن شود، به مدت یک دهه کامل، در یک مجله پزشکی گمنام منتشر شده بود.

آنها ممکن است یک پلتفرم مدیریت داده (DMP) داشته باشند، اما داده ها را به درستی متصل نکرده یا از DMP در کانالها استفاده نمیکنند تا در برابر ارزشمندترین موارد استفاده اجرا شوند. بنابرین، مساله اصلی پژوهش این است که فعالیتهای مدیریت تکنولوژی6 (شناسایی، اکتساب، بهرهبرداری، محافظت، یادگیری و انتخاب تکنولوژی) چگونه و به چه میزان بر قابلیتهای چابکی7 در کارخانه فولاد کویر کاشان تاثیرگذار است؟ در ادامه این بخش از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به بررسی آن، در کارها و عملکردهای روزمره پرداخته شده است. این تکنسینها هم از بازاریابی و هم IT صحبت میکنند و طبیعتاً ارتباطات بین آنها را میبینند و در دنیایی که هرروزه میانرشتهایتر میشود چنین نقشهایی واقعاً تغییر را تسهیل میکنند.

برینکر: دقیقاً. من فکر میکنم سردرگمی و پیچیدگی و ترسی که مردم در اکوسیستم تکنولوژی بازاریابی درک میکنند واقعاً نشاندهنده کشمکش آنها با چگونگی درک فضای بازاریابی جدید است. بهکارگیری تکنولوژی بازاریابی مؤثر، واقعاً با درک چگونگی تغییر مصرفکننده و اینکه چه کانالهایی رشد را تجربه میکند و چرا، آغاز میشود. این سایت زندگی خود را با تمرکز بر رایانه شخصی و علاقه شدید به صحنه رقابتی FPS در آن زمان آغاز کرد، اما در طول سال ها رشد کرده است تا همه جنبه های بازی را پوشش دهد – رایانه شخصی، کنسول، مستقل، بازی های تخته ای و هر چیز دیگری که تیم و برای خوانندگان سایت جالب است. برخی افراد هک رشد را مسخره میکنند، اما هکرهای رشد مکانیزم های بازاریابی خود را در محصول ایجاد میکنند تا مشتریان را از طریق سفری از آزمایش تا پرداخت اضافی سوق دهند، یا اهرم های شبکه های اجتماعی خود را برای جذب مردم به وجود آورند و گرچه همه سایت ها اجتماعی نیستند، اصل ایجاد مکانیزم های بازاریابی به خود محصول فرصتی هیجان انگیز است. سیستمهای فازی، در دسته «سیستمهای کنترلی» (Control Systems) قرار میگیرند.

بسیاری از سیستمهای کامپیوتری هوشمند کنونی که ادعا میکنند از فناوری های هوش مصنوعی برای انجام وظایف خود استفاده میکنند، در این دستهبندی قرار میگیرند و برای حل مسائل خاص و دامنه بسیار محدود استفاده میشوند. ایجاد راه حل برای ساخت سیستمهای هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین، فرایندی تکرارشونده به حساب میآید. جیسون هلر: اتوماسیون سازی فعالیتهای بازاریابی افراد را قادر می سازد تا به شیوه های چابک فعالیت کنند (یعنی با تجزیه و تحلیل خودکار پاسخ مشتری به ویژگی های محصول جدید) و وقت افراد را آزاد میکند تا بر چارچوب بزرگتر و استراتژیک تر راه حل ها متمرکز شوند.

اسکات برینکر: موافقم که اکثر شرکتها فقط از بخش کوچکی از ابزارهای خود استفاده میکنند که تا حدی به این دلیل است که رهبران بازاریابی کمترین وقت برای درک ابزارها دارند تا ببیند چه آزمایشاتی میتواند اجرا شود. فکر کردن درباره اینکه چگونه یک شرکت مخاطبان خود را درگیر خواهد کرد و از طریق چه کانالهایی، یک چالش بسیار ترسناکتر از زیرساختهای فنی برای اجرای این دیدگاه است. او افزوده بود:” ما انسانها مستعد این احساسات هستیم. وقتی سگ ها، گربهها و سایر حیوانات حتی مقادیر بسیار کمی از رفتار انسان مانند را از خود نشان میدهند ما تمایل داریم تصور کنیم که آنان بیشتر از آن چه واقعا هستند شبیه ما میباشند. زمانی که نشانههایی از رفتار انسان را در یک ماشین میبینیم تقریبا همین اتفاق رخ میدهد”. این نوع از ماشین های خودآگاه، ماشین هایی هستند که آگاهی در سطح انسانی دارند و وجود خود را در جهان درک می کنند. هوش مصنوعی شبیهسازی هوش انسان در ماشین است. این زبان تا سال ۱۹۵۸ از سوی همكاران كارتی در دانشگاه MIT توسعه داده شده و در این سال به عنوان یك زبان كامل وارد دنیای برنامه نویسان شد. هلر: آنچه من توجه کردم این است که در بسیاری از موارد، نقش مدیر ارشد دیجیتال به عنوان یک ابتکار موقت یا متوقف کننده برای تکمیل تعهد به بازاریابی و تحول دیجیتال در کل سازمان تأسیس میشود.

بخوان  یوفونی؛ نسل جدید صندلی های هواپیما 1 بیتی

شما به استعداد، شیوه های چابک و سیستم هایی نیاز دارید که حلقه های بازخورد مناسبی را ایجاد کنند تا آزمایش های بازاریابی بتوانند بازخورد آماری معتبر را در یک روز یا هفته تولید کنند. این مجموعه اصلی از داده های یکپارچه در هسته قابلیت بازاریابی مدرن قرار دارد، اما هنوز هم نیاز به یک قابلیت اجرای چابک و افراد مناسب دارد که با هم کار کنند تا همه این اتفاقات رخ دهد. این خودرو، اولین کامیون (در واقع نیمه کامیون) دارای مجوز برای کار در بزرگراههای ایالت متحده آمریکا است. بنابراین نمودارهایی که نشان از تغییر در نحوه حرکت فناوری بر روی چرخه دارد، مورد تأکید قرار گرفته است. حسگرهای داخلی و محل قرارگیری تلفنهای همراه کاربر در تلفنهای همراه کاربر، به مدلها اجازه میدهد تا طبق برنامه دقیق عمل کنند. نگرانی همه ما در رابطه با پیکی که غذای ما را میرساند یا دیگر سفارشات ما را درب منزل تحویل میدهد و بسیاری از افرادی که با از خود گذشتگی ، نگذاشتن انسان به طور کامل فلج شود، باعث میشود بیش از قبل به فکر به کار گرفتن رباتها برای رساندن اقلام به دست انسان باشیم. آنها اذعان کردهاند که دستیابی به موفقیت در زمینه دیجیتال در گروهی که امکان توسعه فرهنگ به تنهایی دارند، آسان تر از تلاش برای یکسان سازی است.

با این تفاوت كه فهم نادرستی این مثال ساده است و میتوانیم با رجوع به فرهنگ لغت به راحتی كذب بودن آن را نشان دهیم. مضافاً، به نظرم تمسک به همه گیری کرونا برای نفی تمدن مدرن کار مقرون به صرفه ای نیست؛ به نظرم استناد به همین آلودگی هوای تهران برای اثبات آثار مخرب تمدن جدید قابل فهم تر است و دیگر کسی این پرسش گریبان ذهنش را نمیگیرد که مگر در دنیای ما قبل مدرن و زمان دوستی ما با طبیعت، انواع بیماریهای واگیر دار کم کشتار کرده اند؟ یا روش های مختلفی را که احتمالاً در حال استفاده از دستگاه ها و خدمات با قابلیت AI در زندگی شخصی خود هستید، در نظر بگیرید، مانند برنامه های دستیار هوشمند یا دستگاه هایی مانند Alexa یا Apple Siri. پیشرفتهترین رباتهای جهان با در نظر گرفتن کاربردهای دفاعی در جهان ساخته میشوند. بسیاری از شرکت ها ریتم عملیاتی قدیمی دارند که در حال کند شدن هستند و افزودن این نقش راهی برای تزریق تغییر است. یکی چالش فنی در انتخاب، ادغام و بهره برداری از همه این سیستم ها و داده های آنها از دیدگاه مدیریت سنتی تکنولوژی اطلاعات است که البته چالش کمی نیست؛ اما چالش بزرگتر تغییر روش استفاده بازاریابی از این ابزارها است.

برینکر: یک برنامه نوآوری در بازاریابی میتواند به یک سازمان کمک کند در صدر تغییرات مداومی بماند که قرار است در بازار آنها فوران کنند؛ اما باهات موافقم، که مهمترین عامل بازگشت سرمایه گذاری، تعیین فرایندی برای ادغام یادگیریها از “آزمایشگاه” به تجارت اصلی است. هوش مصنوعی عمومی (AGI) که به آن هوش مصنوعی قوی یا هوش مصنوعی عمیق نیز گفته میشود، مفهوم ماشینی با هوش عمومی است که هوش و یا رفتار انسان را تقلید میکند و علاوه بر این، توانایی یادگیری و به کارگیری هوش خود را، برای حل هر مشکلی دارد. در هوش مصنوعی هدف این است که یک سیستم کامپیوتری هوشمند مانند انسان برای حل مشکلات پیچیدهایجاد کند، هوش مصنوعی یک فناوری است که یک دستگاه را قادر میسازد تا رفتار انسان را شبیه سازی کند. این ماهیت کاوش در مرزها است؛ اما وقتی یک برنده پیدا می کنید، آزمایش واقعی یک برنامه نوآوری این است که چقدر سریع میتواند آن ایده را به تجارت تبدیل کند. این محیط از طریق دستگاهی به نام هدست و عینک واقعیت مجازی قابلدرک و دیدن است. این تنها نمونه کوچکی از کاربردهای پردازش صوت می باشد. باید اشاره کرد که اکنون، بسیاری از سازندگان بزرگ خودروها برای ساخت ماکت یا نمونه های اولیه از خودروهایشان، به سراغ چاپگرهای سه بعدی می روند.

بخوان  خلبان هوش مصنوعی در آسمان پرازدحام هم جولان می دهد 1 بیتی

سازمانهای بازاریابی باید در مقیاس وسیع تری تکامل یابند. امروزه با ظهور سیستم عامل های داده مشتری، استفاده از بیگ دیتا و یادگیری ماشین در ابر باعث میشود تا یکی کردن داده ها بسیار ساده تر شود، بنابراین می توانید بخش های خرد ایجاد کرده و سیگنال های مشتری را مدیریت کنید که بتوانند تجربه ها را هدایت کرده و در کانالها ارزش ایجاد کنند. شرکتها برای هدایت ارزیابی، انتخاب و مدیریت تکنولوژی بازاریابی باید بر توسعه ساختارهای حاکمیتی متمرکز شوند. جیسون هلر: بله و افزون بر این، تکنولوژی بازاریابی به بازاریابان این امکان را داده است تا مستقیماً و عمیقا مشتری جدید را درگیر کنند، طوری که بیشتر شرکتها قبلا تجربه نکردهاند. شرکتهای نوظهور و مبتکر کارکنان را به دلیل فرهنگ آن کارکنان استخدام میکنند که معمولا با فرهنگ غالب سازمان متفاوت است. همچنین به این معنی است که نوع مشاغلی که شرکتها استخدام میکنند و شکل استخدام همچنان تغییر میکند زیرا مجموعه مهارتهایی که ارزشمندترین تغییر هستند.

شرکتهایی که بازاریابهای دیجیتالی بیشتر را در لایه های میانی مدیریت و خط مقدم سازمان استخدام و یکپارچه کردهاند، تمایل کمتری به نیاز مدیر ارشد دیجیتال دارند. در سال ۱۹۷۱ این نمایشگاه به شیکاگو منتقل شد و تمرکز آن بر تجهیزات صوتی بود. به هر حال، در صورتی که تحقیقات پیشرفت کندی داشته باشد میتوان از طریق مشورت با همکاران در زمان استراحت قهوه بر روی پیشبرد آن تمرکز کرد. البته در حال حاضر هم در عملهای جراحی و موارد دیگر کاربرد دارند. در این مصاحبه، اسکات برینکر، معاون اکوسیستمهای پلتفرم در HubSpot و جیسون هلر، یک شریک مکینزی که رهبری خط خدمات عملیات و بازاریابی دیجیتال ما را رهبری میکند، بینش خود را در مورد دنیای در حال پیشرفت تبلیغات بازاریابی به اشتراک می گذارند. البته هنوز این مفهوم راه زیادی دارد تا به مرحله تکامل برسد، ولی حالا دیگر حتی در کشور ما هم این یک موضوع پیش پا افتاده است که مثلا چراغ اتاقتان را با اپلیکیشن خاموش یا روشن کنید. بی­ شک بازاریابی سنتی طی سالیان اخیر تحت تأثیر تکنولوژیهای جدید، تغییرات زیادی داشته است.

این قابلیت برای دستیابی به یک محصول یا خدمات جدید، محرک موتور کسب مشتری است، میتواند انواع جدیدی از اشتراک ها را هدایت کند و به شما در مدیریت چرخه های فروش، فروش متقابل و نگهداری در طول چرخه عمر مشتری کمک میکند. صنعت ما در استفاده از کانال های جدید، تکنیک ها و غیره کار بسیار خوبی انجام میدهد ایتدا برمی انگیزاند و بعد گیج و سردرگم میکند. بهترین اپلیکیشنهای حوزه سلامت، تجربه کاربری کاربردی و شفافی دارند و اطلاعات درست را در محل درست در اختیار کاربر قرارمیدهند. همین بحثها بسیاری از شرکتها و فعالان این حوزه را برانگیخت که به سراغ تنظیم دستورالعملهای اخلاقی فعالیت در این حوزه بروند. امروزه با اختراع AI در خانهها و برخی مکانهای دیگر امکانات هوشمندسازی فراهم شده است. این همچنین سریعترین مسیر ارزش گذاری است. هرگونه پیشبینی، تلاشی برای درک مسیر حوادث آینده است. ذخیره مقدار زیادی داده در یک مرکز داده از همیشه آسان تر است. شما در حال استفاده از نرمافزار هستید و سعی در ایجاد خدمات از طریق کانال به مشتریان دارید. این امر به مهارت متفاوتی از مدیریت بازاریابی نیاز دارد، جایی که اسپرینت های چابک، آزمایش های تکراری و حلقه های بازخورد تطبیقی از برنامه سنتی بازاریابی سالانه مهمتر هستند.

ماهیت چابک یعنی شفافیت، حلقه های بازخورد سریع، رهبری توزیع تر شده در سازمان، چرخه های کوتاه تر عمل در تناوب بیشتر – دقیقاً همان چیزی است که بازاریابی برای به دست آوردن پتانسیل هایی که تکنولوژی بازاریابی ارائه میدهد، نیاز دارد. این رویکرد عادت به بازیافت و استفاده مجدد را در تولیدکنندگان و مصرفکنندگان تقویت میکند. ما عموما از ظاهر خودکار و توانایی ماشینهای هوشمند لذت میبریم و آنها را تحسین میکنیم، اما نیروی انسانی که در پشت صحنه قرار دارد را نادیده میگیریم.شاید در ارتباط با هوش مصنوعی و نقش انسانها در پیشرفت آن بتوانیم از آموزههای نویسندهی معروف، ادگار آلن پو بهره ببریم. بهطور فزاینده پلتفرمها در حال ادغام هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعی و بینایی کامپیوتری هستند تا علایق مشتری را بهمنظور شخصی سازی به دست آورند. ادغام داده ها یکی از مهمترین مؤلفه ها است؛ اما هنگامی که میله ها به هم وصل شدند، باید فعالیت و تحویل بینش از آن داده ها را از طریق کانالهای مختلف به بسیاری از ذینفعان با سرعت زیاد همگام سازی کنید. این پاسخ حتی مشخص میکند که دربارۀ این صنعت و غولهایش چگونه باید بحث کرد.

بخوان  راهنمای خرید اسکنر

امروز واقعیت مجازی دیگر یک ابزار تخصصی یا حتی دستنیافتنی نیست. حتی اگر بازاریابها دقیقاً به همان روشی که در جامعه نرمافزاری مورد استفاده قرار می گیرد از رویکرد چابک بهره نمی گیرند، اما بالاخره مفاهیم اصلی را در نظر گرفته و آنها را با نیازهای خود تطبیق میدهند. فرایند چابکی در مورد ایجاد یک DNA مبتنی بر داده و تصمیمگیری مبتنی بر داده روزمره است و نیز می خواهد که کنجکاوی و ایده ها از سرتاسر سازمان و نه فقط از رهبری یا یک گروه کاری خاص، ظهور کنند. در نتیجه تحقیقات و مطالعاتی که در کشورهای مختلف نظیر ژاپن، ایالات متحده و چندین کشور اروپایی انجام شده، عمومیت مدل و روایی آن در محیطهای مختلف ثابت شده است. در دهه های ۵۰ و ۶۰ محور اول به عنوان محور اصلی در مخلوقات هوش مصنوعی مطرح بوده است ولی در دهه ۷۰، پردازش نمادین به عنوان فهم روش تفکر در طراحی سیستم های هوشمندان مطرح شد. هلر: استفاده از رویکردی منظم و روشمند برای شناسایی پایلوت ها و طراحی آزمایشات، ویژگی اصلی بازاریاب مدرن و پایه و اساس نوآوری است. هلر: این سرعت نشان میدهد که چقدر این نوع کار بازاریابی فشرده است، به همین دلیل وجود تکنولوژی برای مدیریت آن بسیار مهم است.

AEGIS یک مریخ نورد مبتنی بر Artificial intelligence است که بهمنظور انجام تحقیقات روی این سیاره فرستاده شد. منظور از مصنوعی(Artificial) یعنی ساخته شده به دست بشر است و از طرفی دیگر هوش(Intelligence) به معنای توانایی ذهن برای درک اصول، حقیقت، حقایق یا معانی، کسب دانش و تبدیل علم به عمل بر پایه توانایی یادگیری و درک کردن است. مشارکتکنندگان ویکیپدیا. «Philosophy of artificial intelligence». آخرین لا یه SQاست که هدایت و معرفت درونی، حفظ تعادل فکری، آرامش درونی و بیرونی و عملکرد همراه با بصیرت، ملا یمت و مهربانی را شامل می شود. تکنولوژی ترمینال اینترنت ماهوارهای استارلینک با یک ابزار 25 دلاری هک شد یک محقق بلژیکی یک ابزار 25 دلاری ایجاد کرده که به وسیله آن میتوان عملکرد ترمینالهای استارلینک را مختل کرد. بنابراین تکنولوژی را میتوان آمیزهای از هنر و دانش دانست. بنابراین از مجموعه این نمودارها میتوان خط مشی دین را دربارة بهرهبرداری از صنایع و تکنولوژی استنباط نمود که استفاده از تکنولوژی در تمام امور سازنده و سودمند رواست. این شرکت در حال حاضر با ۲۶۵۴۱۰ نفر کارمند با مدیرعاملی «راندال استفنسون» و فروش ۲۸/۱۲۴ میلیارد دلاری اداره میشود. همه آزمایشات موفق نخواهند شد، اما با این توانمندی، ازمایش های موفق میتوانند صدها میلیون یا میلیارد دلار درآمد برای یک شرکت بزرگ به همراه داشته باشند.

این چهار رویکرد اصلی، میتوانند با یکدیگر و با سیستم تکامل یافته، همپوشانی داشته باشند. سیستم های که مانند انسان عمل می کنند. هوش مصنوعی نمادین برای تولید هوش جامع و مانند انسان در ماشین در نظر گرفته شده بود، در حالیکه بیشتر تحقیقات مدرن معطوف به زیرمشکلات خاصی هستند. در سال 2016 ، شورای ملی علوم و فناوری گزارشی را منتشر کرد که به بررسی نقش احتمالی مقررات دولتی در توسعه هوش مصنوعی پرداخت ، اما توصیه نمی کند که قوانین خاصی در نظر گرفته شود. از نظر من، یکی از مهمترین عوامل موفقیت، انجام آزمایشات با موفقیت در ذهن و اطمینان از این است که برنامه ریزی بازاریابی و فرآیند بودجه ریزی میتوانند فرصتها را در خود جای دهند، که با توجه به ریتم کاملاً آهسته روند بودجه، میتواند دشوار باشد.