گوگل به کاربران اندرویدی امکان ناوبری هندزفری و راهی برای صحبت کردن با استفاده از ایموجی ها را می دهد

Google Pixel 8 review front straight handheld

گوگل چندین ویژگی جدید مبتنی بر دسترس‌پذیری را برای پلتفرم‌هایی مانند Android و ChromeOS عرضه می‌کند و روز جهانی آگاهی از دسترسی را در 16 مه جشن می‌گیرد. در صدر لیست طولانی، ورود Project Gameface به اندروید است.

اگر آشنا نیستید، Gameface برنامه‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد از “حرکات سر و حرکات صورت” برای حرکت در رابط کاربری رایانه استفاده کنند. تاکنون از این نرم‌افزار برای کمک به افراد دارای معلولیت در بازی‌های ویدیویی از جمله موارد دیگر استفاده شده است. اما با گنجاندن آن در اندروید، همین گروه ها اکنون راه جدیدی برای کنترل گوشی های هوشمند خود دارند.

این شرکت بیان می کند که Gameface از 52 ژست مختلف صورت پشتیبانی می کند که می توانند به عملکردهای خاصی اختصاص داده شوند. به عنوان مثال، نگاه به سمت چپ می تواند برای انتخاب موارد روی صفحه استفاده شود، در حالی که بالا بردن ابروها می تواند شما را به صفحه اصلی بازگرداند. کنترل‌های فردی به نحوه تنظیم Gameface توسط افراد بستگی دارد.

پروژه Gameface در اندروید

(اعتبار تصویر: گوگل)

همچنین می‌توان حساسیت یک تابع را تنظیم کرد تا مشخص شود «اشارات شما چقدر باید واضح باشد تا ورودی» ثبت شود. یک دهان کمی باز می تواند با یک عمل مرتبط باشد، در حالی که یک دهان بازتر می تواند خود را به عمل دیگری کمک کند. در گوشه پایین یک فید دوربین زنده از شما وجود خواهد داشت. گوگل بیان می کند که تیمش نمایشگر را اضافه کرده است تا کاربران بتوانند از انجام حرکات دقیق صورت اطمینان حاصل کنند.

بخوان  طراحی مغزهای مایع برای ربات‌های نرم‌افزار

منبع