گیاهخواران برای سالم ماندن به این ماده مغذی نیاز دارند

پروفسور آلیسون اسمیت، رئیس گروه متابولیسم گیاهی در دانشگاه می‌گوید: رژیم‌های غذایی که بر پایه‌ی محصولات گیاهی مصرف می‌شود در سطوح مختلف عالی هستند، اما برخی از ویژگی‌های آن یکی از مهم‌ترین آن‌ها ویتامین B12 است.

انتهای پیام



منبع

مهرشاهی: «نکته مهم این است که B12 توسط باکتری‌هایی مانند آن از باکتری‌هایی هستند که در سیستم‌های گوارشی گاو و گوسفند رشد می‌کنند می‌شود و شما نمی‌توانید آن را مستقیماً از گیاهان دریافت کنید. در نتیجه، اگر یک رژیم غذایی خواری را مصرف کنید، مصرف B12 شما می‌تواند به شدت افزایش یابد و این موضوع برای سلامت افراد ایجاد می‌کند.»

غذاهای محبوب بدون گوشت و لبنیات در رژیم های غذایی غربی، بسیاری از افراد را به طور معمول در معرض ویتامین ها قرار می دهند. به همین دلیل، ممکن است گیاهخواران پس از مدتی از ویتامین B12 که یک ویتامین و ماده اصلی در ساخت خون و سلول‌های عصبی است، رنج ببرند.

در نتیجه، دانشگاه کمبریج راه حل عجیبی را برای این مشکل ارائه کرده است. بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده توسط آن‌ها، بسیاری از انواع جلبک‌ها، وجود آبزی‌هایی که ریشه یا ساقه‌ها ندارند، قابل توجهی را در تجمع ویتامین B12 نشان می‌دهند. آن‌ها می‌گویند که به زودی تولیدکنندگان می‌توانند از این مواد برای تهیه مکمل‌های حاوی ویتامین B12 استفاده کنند.

دکتر پیام مهرشاهی، همکار وی افزود: مکمل‌های حاوی ویتامین B12 در حال حاضر در حال حاضر هستند، اما تمام آن‌ها کارساز و مشخص هستند. اگر رژیم گیاه خواری دارید، در خطر ویتامین B12 قرار می‌گیرید و در این صورت، می‌توانید مکمل‌هایی را که مصرف کنید، انتخاب اشتباه یک قرص یا مکمل می‌تواند باعث آسیب بیشتر شود.»

بخوان  میزبانی مدیریت شده در مقابل بدون مدیریت | TechRadar
ایسنا/اصفهان به جدیدترین عنصر حیاتی گمشده در رژیم غذایی گیاهخواری را کشف کردند. این عنصر حیاتی و طبیعی که «جلبک» نامیده می‌شود را می‌توان برای جبران ویتامین B12 در رژیم غذایی گیاهی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گردین، بر اساس تحقیقات جدید موجود دانشگاه کمبریج، مکمل‌ها و ویتامین‌های موجود در مطالعه به‌زودی می‌تواند مهم‌ترین راه حل برای جایگزینی یک ماده مغذی از دست رفتن در رژیم غذایی گیاهی باشد.