تصویر ثبت شده توسط «استقامت» از بالگرد «نبوغ» در مریخ

استقامت با انتشار توییتی:‌ من و بالگرد نبوغ پس از مدتی به هم نزدیک شده‌ایم و حدس بزنید چه کسی را در حال استراحت روی تپه‌های شنی بین پروازهایش دیدم. باورتان می‌شود که نبوغ برای سی و نهمین پرواز خود را آماده کنید؟

استقامت در حال نگهداری مجموعه‌های حفاری از سنگ‌های مشابه در داخل خود و در صورت نیاز، دو بالگرد مشابه نبوغ با یک فرودگر در آینده به مریخ پرتاب می‌شوند، به سمت منطقه ذخیره شده نمونه‌های پرواز می‌سازند و لوله‌های نمونه را یکی یکی می‌سازند. جمع آوری می‌کنند.

نبوغ و استقامت در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ در داخل دهانه جیزرو(Jezero) مریخ فرود آمدند. جیزرو با 45 کیلومتری مدت‌ها پیش میزبان یک دریاچه بزرگ و دلتای یک رودخانه است و استقامت در حال جست و جوی این منطقه برای یافتن نشانه‌هایی از حیات باستانی در مریخ است.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این دو ربات بار دیگر به نزدیک شدن و مریخ‌نورد استقامت که اندازه‌های مشابه یک خودرو دارد، این بالگرد 1.8 زمینی را بر فراز تپه‌های شنی سیاره سرخ ثبت کرده است.

نبوغ در حال حاضر به عنوان یک پیشاهنگ برای استقامت عمل می‌کند و به تیم این مریخ‌نورد کمک می‌کند تا بهترین مسیرها را در دهانه ناهموار جیزرو انتخاب کنند.

مریخ نورد استقامت (Perseverance) تصویری از بالگرد نبوغ (Ingenuity) که در حال حاضر بر روی تپه‌های شنی است، ثبت شده است.

نبوغ سی و نهمین پرواز مریخی خود را در روز چهارشنبه انجام داد و در عرض ۷۹ ثانیه مسافت ۴۵۹ فوتی(۱۴۰ متر) را پیمود. تا به امروز، این بالگرد مریخی در مجموع ۲۵۶۹۰ فوت(۷۸۳۰ متر) روی سطح مریخ پرواز کرده و بیش از ۶۴ دقیقه در هوای شناور مانده است.

بخوان  چه چیزی حیات جانوران خونسرد را تهدید می کند؟

این ربات شش چرخ همچنین در حال جمع آوری و ذخیره ده ها نمونه برای بازگرداندن به زمین در آینده است. طی چند هفته اخیر، استقامت برخی از لوله‌های نمونه خود را در یک مخزن در بخشی از دهانه جیزرو قرار داده است.

تصویر ثبت شده توسط «استقامت» از بالگرد «نبوغ» در مریخ

استقامت شش لوله از ۱۰ لوله نمونه برنامه ریزی شده در این منطقه قرار گرفته است. این‌ها به عنوان پشتیبان عمل می‌کنند تا در صورتی که مریخ‌نورد به اندازه کافی سالم نباشد تا نمونه‌ها را کاوشگر ناسا بگذارند که در این دهه برای جمع‌آوری نمونه‌ها به مریخ می‌رود، گزینه‌های دیگری در نمونه باشند. یک موشک که روی آن فرودگر قرار دارد، نمونه‌ها را به مدار مریخ می‌فرستد و در آن فضای یک فضای اروپایی آن‌ها را گرفته و به زمین بازمی‌گرداند. نمونه‌ها احتمالا اوایل سال ۲۰۳۳ به زمین می‌رسند.

این کار بخشی از ماموریت انفجار بالگرد نبوغ است. اندکی پس از فرود، نبوغ پنج پرواز برنامه ریزی شده خود را انجام داد و نشان داد که پرواز در جو نازک مریخ امکان پذیر است.