چه چیزی حیات جانوران خونسرد را تهدید می کند؟

تحقیقات تحقیقاتی قبلی برای دریافت هزینه‌های انرژی گرمایش آب و هوای خونسردها از یک جنبه مهم محدود بود. آن‌ها از حیواناتی که در محیط‌های آزمایشگاهی نسبتاً ساده مطالعه می‌کردند، استفاده می‌کردند که تنها چالشی که با آن تغییر دما داشت.

درک نیازهای حیوانات برای درک زنده ماندن، تولید مثل و توسعه آن‌ها در محیط‌های چالش برانگیز مهم است. در دنیای گرم‌تر، خونسردهای گرم‌تر برای بقا و تولید مثل به انرژی بیشتری دارند. اگر غذاي كافي براي تامين انرژي مورد نياز آن‌ها وجود نداشته باشد، خطر انقراض آنها ممكن است افزايش يابد. واضح است که ما باید با دقت بیشتری پیش بینی کنیم که چگونه گرم شدن آب و هوای زیستی را تهدید می کند.

اکثر جانورانی که زنده هستند خون‌سرد یا برون‌گرما(Ectotherm) هستند. خونسرد یا برون‌گرما، جانداری است که در آن منابع فیزیولوژیکی درونی گرما در کنترل بدن کوچک نسبتاً یا کاملاً ناچیز دارند. جاندارانی به منابع گرمای محیطی وابسته هستند، که این امر به آنها اجازه می‌دهد تا با نرخ‌های سوخت‌وساز بسیار اقتصادی کار کنند.

با این حال، تحقیقات جدید استرالیایی که به تازگی در مجله «Nature Climate Change» منتشر شد، نشان می‌دهد که دما تنها عامل محیطی نیست که برای نیاز به انرژی حیوانات خونسرد در آینده می‌تواند تأثیرگذار باشد. نحوه حضور با گونه های دیگر نیز نقش دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، همه حیوانات برای زندگی به انرژی نیاز دارند. آنها از آن برای گردش، گردش خون، هضم غذا و حرکت استفاده می کنند. حیوانات جوان از انرژی برای رشد و در مراحل بعدی زندگی برای تولید مثل استفاده می‌کنند.

بخوان  ربات‌های کاربردی که با الهام از حیوانات ساخته شده اند

این یافته‌ها نشان می‌دهد که مطالعات قبلی میزان انرژی گرمایش آب و هوای خونسردها را به دست کم گرفته‌اند. این بدان معناست که چههای صرفاً فیزیولوژیکی برای درک پیامهای تغییرات آب و هوایی برای حیواناتسرد احتمالاً ناکافی است.

اما به ندرت سازگاری می‌تواند اثر دما را بر روی فرآیندهای متابولیک به طور کامل نفی کند. به همین دلیل، تا پایان قرن پیش‌بینی می‌شود که خونسردهای زمینی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از آنچه اکنون هستند، نرخ متابولیک داشته باشند.

داشتن نرخ متابولیسم بالاتر به این معنی است که حیوانات به غذای بیشتری نیاز دارند. این بدان معناست که اگر غذای بیشتری در آن باشد که ممکن است گرسنه بمانند و انرژی کمتری برای یافتن جفت و تولیدمثل داشته باشند.

از آنجایی که تغییرات آب و هوایی از انسان جهانی را می‌دهد، انتظار می‌رود که بدن حیوانات خونسرد نیز افزایش یابد.

انتهای پیام



منبع

در این مطالعه ما می‌خواستیم بررسی کنیم که چگونه فعل و انفعال گونه‌ها ممکن است پیش بینی‌ها در میزان انرژی گرم آب و هوای حیوانات خونسرد را تغییر دهد. برای این کار به مگس میوه(از جنس مگس سرکه) روی آوردیم.

یافته‌های جدید خونسرد نشان داده است که حیوانات در دنیای گرم‌تر به انرژی بیشتری نیاز دارند که این امر ممکن است خطر انقراض آنها را افزایش دهد.

  • آنچه از قبل می‌دانیم

با این حال، حیوانات با چالش‌های بسیاری در طبیعت روبرو هستند. این شامل با انواع دیگر، رقابت برای غذا و روابط شکارچی و طعمه است. دانشمندان گفتند: حتی اگر گونه‌ها همیشه در طبیعت با هم داشته باشند، ما به مطالعه می‌کنیم که چگونه این امر روی نرخ متابولیک آنها تأثیر می‌گذارد.

بخوان  من Tic-Tac-Toe را با ChatGPT Bing موبایل بازی کردم و تقلب کرد

برخی از خونسردهای زمینی ممکن است به دلیل گرم شدن آب و هوای قبل رخ داده، بین ۳.۵ تا ۱۲ درصد افزایش یافته باشد. اما این پیش‌بینی دلیل موقعیت بالای جانوران برای سازگاری فیزیولوژیکی با دماهای گرم‌تر نیست. سازگاری با خود حیوان در ساخت فیزیولوژی برای مقابله با تغییر محیط خود اشاره دارد.

حشرات، کرم‌ها، ماهی‌ها، پوستان سخت، دوزیستان و خزندگان (اساساً همه موجودات به جز پستانداران و پرندگان) خون‌سرد هستند.

مطالعه ما شامل پرورش گونه‌های مگس میوه به تنهایی یا با هم در دماهای مختلف بود. ما متوجه می شویم که وقتی از لارو مگس میوه برای غذا در دماهای رقابت گرم تر استفاده می کنیم، در بزرگی نسبت به بزرگسالانی که گونه های دیگر عنوان لارو رقابت نمی کنند، فعال می شوند. این معناست که همچنین انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

افزایش بدن باعث افزایش مصرف انرژی حیوان می شود. از آنجایی که حیوانات خونسرد برای تنظیم بدن خود به شرایط دمایی محیط خود متکی هستند، انتظار می‌رود با سیاره گرم شوند تا بیشتر نیاز داشته باشند.

در این روش ما از مدل سازی استفاده می کنیم تا استنباط را انجام دهیم که فعل و انفعالات انواع مختلفی را در دمای جهانی گرم کنند، انرژی آتی مگس های میوه را بین سه تا ۱۶ درصد افزایش می دهد.

دانشگاه دانشگاهش» استرالیا در مطالعه اخیرشان بیان کرد که تغییرات آب و هوایی می‌تواند عاملی برای حیات حیوانات خونسرد باشد.

گونه های مگس میوه های خود را در مواد گیاهی پوسیده می گذارند. لاروهایی از این تخم‌ها بیرون می‌آیند با هم کسانی که دارند و برای خرید غذا با هم رقابت می‌کنند.

بخوان  ربات استرالیایی با شکارچیان غیرقانونی مبارزه می‌کند

میزان متابولیسم نیز به آرامی بدن دارد. این به این دلیل است که دما بر سرعت واکنش‌های بیوشیمیایی درگیر در متابولیسم انرژی را می‌گذارد. به طور کلی، اگر بدن حیوانی افزایش یابد، سرعت متابولیسم آن به طور طبیعی افزایش می‌یابد.

مقدار انرژی مصرف شده توسط حیوانات در یک زمان معین، نرخ متابولیسم آنها نامیده می‌شود. میزان متابولیک تحت تأثیر عواملی است که از قرار گرفتن در مقیاس بدن و سطح فعالیت دارد. حیوانات بزرگتر نسبت به حیوانات کوچکتر متابولیسم بیشتر دارند و حیوانات فعال نسبت به حیوانات غیرفعال نرخ متابولیک بالاتری دارند.