Google Maps در حال دریافت دوز هوش مصنوعی مولد است تا به کاربران امکان می دهد مکان ها را به شیوه ای محاوره ای تر جستجو و پیدا کنند و پیشنهادات مفید و جالب ارائه دهد.
این فناوری هوش مصنوعی هوشمند به شکل رابط کاربری «درباره سؤال کنید» ارائه میشود که در آن افراد میتوانند سؤالاتی از Google Maps بپرسند، مانند مکانهایی که «مکانهایی با حال و هوای قدیمی» را در سانفرانسیسکو پیدا کنند. این امر هوش مصنوعی را وادار میکند تا اطلاعاتی مانند عکسها، رتبهبندیها و بررسیها، درباره کسبوکارها و مکانهای اطراف را تجزیه و تحلیل کند تا پیشنهادات مربوط به سؤال مطرح شده را ارائه دهد.
از این مثال، گوگل گفت Maps در پیشنهادات خود به فروشگاههای ضبط وینیل، فروشگاههای لباس و بازارهای کثیف خدمات ارائه میکرد. این موارد شامل مکان به همراه رتبه بندی، نظرات، تعداد دفعات رتبه بندی و مسافت با ماشین می شود. سپس هوش مصنوعی خلاصههایی از بررسی را ارائه میکند که نشان میدهد چرا یک مکان ممکن است مورد توجه باشد.
سپس میتوانید سؤالات بعدی را بپرسید که سؤال قبلی شما را به خاطر بسپارند و از آن برای زمینه در جستجوی بعدی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، وقتی از شما پرسیده شد: “در مورد ناهار چطور؟” هوش مصنوعی کامنت «حالت قدیمی» را از دستور قبلی در نظر می گیرد و از آن برای ارائه یک غذاخوری قدیمی در همان نزدیکی استفاده می کند.
میتوانید پیشنهادها را ذخیره کنید یا آنها را به اشتراک بگذارید، به شما کمک میکند با دوستانی هماهنگ کنید که ممکن است ترجیحات مختلفی مانند وگان بودن داشته باشند، بررسی کنید که آیا یک مکان برای سگپسند است، مطمئن شوید که در داخل خانه است و غیره.
با استفاده از مدلهای زبان بزرگ این غول جستجو، Google Maps میتواند اطلاعات دقیق را با استفاده از دادههای بیش از 250 میلیون مکان، و عکسها، رتبهبندیها و بررسیهای جامعه بیش از 300 میلیون مشارکتکننده خود برای ارائه پیشنهادهای «قابل اعتماد» تجزیه و تحلیل کند.
ویژگی آزمایشی این هفته راه اندازی می شود اما فقط برای “انتخاب راهنماهای محلی” در ایالات متحده. از بینش و بازخورد این اعضا برای توسعه و آزمایش این ویژگی قبل از عرضه کامل نهایی آن استفاده خواهد کرد، که Google تاریخی برای آن ارائه نکرده است.
آیا کسی این را می خواهد؟
کاربران در ساب ردیت اندروید از این ویژگی بسیار انتقاد کردند و برخی از هوش مصنوعی به عنوان کلمهای که شرکتهای بزرگ به دنبال نفوذ و نفوذ کاربران هستند، یاد میکنند. لوهت بیان کرد: «هوش مصنوعی مولد جایی در جستجوی پایه پایگاه داده ندارد. چیزی برای تولید وجود ندارد یا هست یا نیست.»
بسیاری گفتند که ترجیح میدهند Google Maps آفلاین و ویژگیهای اشتراکگذاری موقعیت مکانی آن را بهبود بخشد. کاربر، کرونوکاپیبارا احساسات دیگران در انجمن را با گفتن این جمله خلاصه کرد: «اگر به من کمک کند چیزهایی را که جستجو میکنم پیدا کنم، همه طرفدار آن هستم. اگر کار را در فضای ابری بارگذاری میکند و جستجو را کندتر میکند، فقط برای اینکه مکانهای تبلیغاتی بیشتری را به من بدهد که اساساً تبلیغات هستند، پس خیر.»
با این حال، ادغام هوش مصنوعی در برنامههای روزمره ما باقی مانده است و گنجاندن آن در Google Maps میتواند به کاربران منجر شود که مکانهای کاملاً جدید را به راحتی کشف کنند و به کسبوکارهای کوچکتر کمک کند تا توجه و مخاطب پیدا کنند.
تا زمانی که ویژگیها منتشر شوند، میتوانید با ما از Google Maps نهایت استفاده را ببرید 10 کاری که نمی دانستید نقشه گوگل می تواند انجام دهد.