انتقال خودکار ماشین‌های الکتریکی به جایگاه شارژ



شرکت بوش یک سیستم پارک خودرو است که خودروهای الکتریکی را تا محل شارژ شدن راهنمایی می کند.

به گزارش ایسنا، شرکت مهندسی و فناوری آلمانی بوش (Bosch) در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ چشم‌انداز خود را برای آینده به اشتراک‌گذاری و فناوری‌های جدید پایداری را اعلام کرد.

به نقل از آی‌ای، غول مهندسی و فناوری آلمانی بوش در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ که یکی از مهم‌ترین گردهمایی‌های فناوری جهان است و از ۹ تا ۱۲ ژانویه در لاس وگاس برگزار می‌شود، چشم‌انداز خود را برای آینده ارائه می‌کند. قطعات بوش، ابزار برقی، لوازم، سیستم‌های امنیتی و خودروهای خانگی بیشتر را می‌کند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی که بخشی از روز رسانه‌های CES است، بوش تلاش‌های خود را برای انتقال برق به فناوری‌های خود با مصرف انرژی قابل مصرف می‌کند. این شرکت هیدروژن را به عنوان یک جزء مهم می‌بیند که می‌تواند انرژی جهان را برآورد کند در حالی که بر آب و هوا تأثیرگذار است.

تانیا روکرت (Tanja Rückert)، عضو هیئت مدیره بوش، بر رواج مداوم سوخت‌های فسیلی داشت و گفت که این سوخت‌ها در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از انرژی مصرفی جهان را تشکیل می‌دهند. شرکت او آن را به عنوان یک چالش بزرگ و منشا تشدید تغییرات آب و هوایی می‌بیند.

به گفته روکرت، یافتن راهی که نیازهای رو به رشد انرژی ما را با نگرانی‌های محیطی، اجتماعی و اقتصادی اقتصادی کند، دارد.

بوش در حالی که نوآوری‌های بر انرژی را دنبال می‌کند، دو چیز را پیش می‌گیرند. از یک طرف، آنها به دنبال بهینه‌سازی از منابع انرژی سنتی، بهبود کارایی آنها در حین پیشبرد برق‌رسانی هستند. دیگر یافتن جایگزین‌های پایداری است که بر آب و هوا تأثیر نمی‌گذارد.

بخوان  انتشار تصاویر آزمایش جدیدترین پهپاد نظامی آمریکا

روکرت می‌گوید: ما در حال بهینه‌سازی از منابع انرژی سنتی با پیشبرد برق در وسایل نقلیه، ساختمان‌های تجاری و خانه‌ها برای آینده‌ای با آلایندگی کم استفاده می‌کنیم. ما در حال بهره برداری از منابع انرژی جدید و پایدار هستیم که هیدروژن نقش اصلی را در میان آنها ایفا می‌کند.

آنها به دنبال ایجاد زیرساخت‌های تولید و پیشنهاد برای توسعه فناوری‌های مبتنی بر هیدروژن هستند که کلیدی برای کربن زدایی هستند. از جمله‌هایی که بوش را به آن اشاره می‌کنند، یک پیشران پیل سوختی هیدروژنی و یک موتور هیدروژنی بود.

یکی از نوآوری های خاص که تامین کننده پیشرو در حمل و نقل الکتریکی است، سیستمی است که به خودروهای الکتریکی کمک می کند خود را به ایستگاه های شارژ برسانند.

سیستم پارک خودکار خودرو، شارژ خودروهای الکتریکی را بسیار راحت‌تر می‌کند و به پذیرش این خودروها کمک می‌کند.

روکرت می‌گوید: تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه در تلفن خود فشار دهید و سیستم بقیه کارها را انجام دهید. این، وسیله نقلیه شما را به سمت ایستگاه شارژ هدایت می‌کند و به محل پارک قبلی می‌گرداند.

از نوآوری های دیگر ارائه شده توسط بوش می توانم به تراشه های کاربید سیلیکون با بُرد و کارایی بیشتر و فناوری پمپ حرارتی اشاره کرد.

این شرکت همچنین یک آبگرمکن برقی هیبریدی جدید را معرفی کرد که سه تا چهار برابر کارآمد است.

انتهای پیام



منبع