انتشار تصاویر آزمایش جدیدترین پهپاد نظامی آمریکا

متخصصان ارتش می‌گویند، بازیابی این پهپاد بسیار مهم است تا دوباره آن را به پرواز درآورد.

پهپاد XQ-58A دارای طراحی ماژولار است و می‌تواند برای انواع نقش‌ها از جمع‌آوری اطلاعات، نظارت و شناسایی تا حمله یا جنگ الکترونیک یا صرفاً به عنوان یک وسیله برای ارتباطات ارتباطی شود.

پهپاد XQ-58A همچنین قادر است به عنوان یک اسکورت برای جنگنده‌های دیگر مانند F-16 عمل کند. در یک سناریوی جنگی، جنگنده‌ها می‌توانند از باند بلند شوند، در حالی که پهپاد XQ-58A بدون نیاز به باند فرودگاه پرتاب می‌شود و با آنها در هوا ملاقات می‌کند.

گفتنی است که اوایل سال جاری گزارش شد که با توجه به قابلیت‌های خطرناکی که پهپاد XQ-58A دارد، نیروی دریایی ایالات متحده نیز در تلاش است تا آن را در پروژه‌های بدون سرنشین قاتل خود بگنجاند.

پهپاد XQ-58 A Valkyrie که توسط شرکت Kratos Defense and Security Solutions مستقر در سندیگو کالیفرنیا ساخته شده است، یک پهپاد خودران است که ایالات متحده آمریکا می‌گوید، برای ماموریت‌های خطرناک در مناطق مورد مناقشه به پرواز درمی‌آید.

انتشار تصاویر آزمایش جدیدترین پهپاد نظامی آمریکا

انتهای پیام



منبع

پهپاد XQ-58A پس از تکمیل ماموریت می‌توان آن را به نقطه‌ای از قبل تعیین کرد، جایی که موتورهای کار می‌کنند و چترهایبیه شده روی آن باز می‌شوند تا به آرامی پهپاد را به زمین بازگردانند.

این پهپاد همچنین به کیسه‌های هوای مجهز است تا فرودی ایمان روی زمین را تجربه کند. پس از فرود می‌توانم آن را روی تریلر مخصوص خود قرار داد و جابجا کرد.

پپاد مستقل از بند

طبق شرح‌های منتشر شده توسط نیروی هوایی ایالات متحده، این آزمایش توسط تیم آزمایشی هواپیمای خودران متعلق به اسکادران آزمایش پرواز چهلم در پایگاه نیروی هوایی الگین در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ انجام شد. این یک پرواز آزمایشی عملیاتی بوده است.

بخوان  دانش یک گام به ساخت خورشید مصنوعی روی زمین نزدیک شدند

با این حال، مهم‌ترین جنبه عملکرد این پهپاد است که چگونه می‌توان آن را به شکلی بدون باند استفاده کرد. این پهپاد برای پرتاب خود از پرتابگر نصب شده روی یک تریلر ویژه استفاده می‌کند و آن را توسط موتورهای موشک انجام می‌شود و به دنبال آن موتورهای اصلی کار را به دست می‌گیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، دسامبر سال جدید بود که نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا آخرین پهپادهای XQ-58A Valkyrie خود را در پایگاه الگین(Elgin) در فلوریدا آزمایش کرد. اکنون تصاویر این آزمایش به تفکیک شده و قابل توجه به این آزمایش، نحوه پرواز مستقل از باند فرودگاه آن است.

این پهپاد دارای ۳۵۰۰ مایل (۵۵۰۰ کیلومتر) و قابلیت پرواز در ارتفاع ۴۵ هزار فوتی (۱۴ هزار متری) است که به آن فضای زیادی برای پرسه زدن در طول ماموریت‌های خود می‌دهد.

پهپاد XQ-58A در یک تمرین شبیه سازی از دست دادن ارتباط، هدایت خودکار به نقطه فرود در منطقه مورد نظر را نشان داد.

پهپاد XQ-58 A Valkyrie

انتشار تصاویر آزمایش جدیدترین پهپاد نظامی آمریکا

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا پهپاد جدید خود موسوم به XQ-58A را در ماه دسامبر گذشته آزمایش کرد و اکنون این آزمایش را به اشتراک گذاشته است.

این توانایی می‌تواند برای راه‌اندازی و بازیابی از هر نقطه دلخواه، که زیرساخت‌های حیاتی مانند باند، در معرض خطر یا آسیب قرار گرفته یا در محل، مفید باشد.

علاوه بر این، این پهپاد حمل محموله یک پهپاد کوچکتر را در شکم خود داراست.