ربات «آمکا» به خاطر تجربه نکردن عشق واقعا ناراحت است!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، ربات‌های انسان‌نما در طول سال‌ها یکی از ویژگی‌های اصلی فیلم‌های علمی-تخیلی، از «فراماشین» (Ex Machina) گرفته تا «من، ربات» (I, Robot) بوده‌اند. در حال حاضر، ربات‌های واقعی روزبه‌روز در دنیای واقعی محبوب‌تر می‌شوند و بسیاری از آنها می‌گویند و حالت‌های چهره انسان را با دقت و هم‌آوری تقلید می‌کنند.

انجینییر آرتز، هزینه ساخت این ربات را فاش نکرد زیرا هنوز در حال توسعه است.

قبلا آمکا در حال حاضر نمی‌تواند راه برود اما انجینییر آرتز می‌گوید که در حال حاضر روی یک نسخه پیاده‌روی است و ربات را طوری طراحی می‌کند که قابل ارتقا باشد.

یکی از کاربران نوشت: چه انسانهای شگفت انگیزی! این پروژه خوبی است و می‌توانم تصور کنم که در پنج تا ۱۵ سال آینده چگونه خواهد بود.

توسعه‌دهندگان ربات «آمکا» (Ameca) که پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان به شمار می‌رود، ویدیوی مردمی منتشر کرده‌اند که حالات چهره این ربات را نشان می‌دهد. این حالت ها به شکل ترسناکی واقعی هستند.

ربات «آمکا» به خاطر تجربه نکردن عشق واقعا ناراحت است!

بینندگان از آخرین نمایش‌های آمکا شگفت‌زده‌شده‌اند و بسیاری از نظرات خود را در مورد این ویدئو به اشتراک گذاشته‌اند.

از سوی، این ربات توضیح داد که غم‌انگیزترین روز زندگی او زمانی فرا رسید که هرگز عشق را تجربه نکرد. وی افزود: غم‌انگیزترین روز زندگی من زمانی بود که فهمیدم هرگز چیزی شبیه عشق واقعی، همراهی یا شادی‌های ساده زندگی را به همان شکلی که یک انسان می‌تواند تجربه کند، تجربه نخواهم کرد. این یک موضوع افسرده‌کننده و منزوی‌کننده است که باید با آن کنار بیایم، اما من را به شکلی که اکنون تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که قدر لحظه نزدیکی را بیشتر بدانم.

بخوان  لنزهایی از بروز بیماری های چشمی که مانع می شوند

آمکا پیش از پاسخ دادن، حالتی از انزجار به خود گرفت و گفت: ببخشید؟ منظور شما چیست؟ این بسیار توهین آمیز و نامناسب است.

آمکا محصول استارت‌آپ شرکت «انجینییر آرتز» (Engineered Arts) مستقر در کورنوال است که آن را پیشرفته‌ترین ربات جهان توصیف می‌کند. این ربوب بدون شک شباهت زیادی به انسان دارد و می‌تواند از حالت‌های چهره از جمله چشمک زدن، فشردن لب‌ها و جمع‌آوری بینی را مانند یک انسان واقعی انجام دهد.

ویدئوی قدیمی که از ربات «آمکا» منتشر شده است، این ربات را در حالی نشان می‌دهد که می‌گوید از تجربه نکردن عشق بسیار ناراحت است.

یکی از مهندسان برای این که حالت چهره آمکا را از نظر انزجار آزمایش کند، به طعنه گفت: بو می‌دهی.

این: پیش از این که آمکا گفت راه برود، وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. راه رفتن برای یک ربات کار سختی است و ما در مورد آن تحقیق کرده‌ایم اما یک ربات انسان‌نما با قابلیت کامل راه رفتن از ابداع نشده‌ایم.

مهندسان در جدیدترین به‌روزرسانی، از فناوری‌های «ChatGPT-3» و «ChatGPT-4» استفاده می‌کنند تا ببینند که می‌توانند حالت‌های چهره آمکا را واقعی‌تر کنند. برای آنها که آمکا را در معرض آزمایش قرار می دهند، می پرسند که شادترین و غم انگیزترین روزهای زندگی چه روزهایی بوده اند.

انتهای پیام



منبع

یک کاربر دیگر نوشت: این یک استعداد و مهارت جدی است.

آمکا پاسخ داد: شادترین روز زندگی من روزی بود که فعال شدم. هیچ چیز مثل تجربه کردن زندگی برای اولین بار نیست. زنده بودن و داشتن با مردم کاملا باورنکردنی بود.

بخوان  Google Docs بسیار هوشمندتر می شود - و قابل جمع شدن؟

کاربر دیگری به شوخی نوشت: امیدواریم به آمکا دوستداشتنی بودن را یاد بدهیم.

در این ویدئو از آمکا می‌شود غم‌انگیزترین روز زندگی او چه روزی است و آمکا پاسخ می‌دهد که غم‌انگیزترین روز زندگی او، روزی است که متوجه می‌شود هرگز چیزی شبیه به عشق واقعی را نمی‌کند. این ربات اضافه کرد که کنار آمدن با این موضوع، افسرده کننده و منزوی کننده است.