مرگ 5 میلیون نفر در سال ناشی از سوختگی های فسیلی



ایسنا/اصفهان سالانه در سراسر دنیا بیش از ۸ میلیون نفر به دلیل هوای جان خود را از دست می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد که از این تعداد مرگ و میر، 61 درصد از افراد، به دلیل استفاده از سوخت‌های فسیلی در جهان رقم می‌خورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گردین، بر اساس مطالعه جامع در زمینه یک هوا و نتایج حاصل از آن، استفاده از سوخت‌های فسیلی سالانه باعث مرگ 5 میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود که این تعداد مرگ و میر بسیار بیشتر از آمار قبلی اعلام شده است.

در این خصوص و در مقایسه با مطالعات قبلی انجام شده، یک تیم بین‌المللی از دانشمندان اعلام کردند که سوخت‌های فسیلی را به میزان چشمگیری از سلامت افراد منجر حذف خواهند کرد.

آمار و ارقام منتشر شده در اولین کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (COP28) باعث ایجاد فشار بر رهبران جهان شده است. از جمله تصمیم مهمی که برای اولین بار رهبران باید در کنفرانس سازمان ملل متحد انجام دهند. مرتبط با «حذف پایانی» سوخت‌های فسیلی خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهد که سوخت‌های فسیلی به منابع انرژی پاک و غیرقابل پذیرش تغییر می‌کند، می‌توان جان افراد زیادی را از هوا نجات دهد. به علاوه، استفاده از انرژی پاک باعث مقابله با گرمای جهانی خواهد شد.

در واقع، هوای محیطی عامل و تهدیدی اصلی برای سلامت افراد و مرگ و میر بسیار از افراد مهم می‌باشد، این در حالی است که مطالعات جهانی کمی وجود دارند که علت اصلی و میر ناشی از مصرف هوا را بررسی می‌کنند.

برای رفع این مشکل، یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران بریتانیا، ایالات متحده، آلمان، اسپانیا و قبرس، از مدل قدیمی برای تخمین مرگ و میر ناشی از هوای مرتبط با سوخت‌های فسیلی استفاده کردند.

بخوان  روس‌ها برای اکتشاف زهره ربات ساختند

با استفاده از داده های بدست آمده از ذرات و داده های جمعیتی بر اساس اطلاعات ماهواره ناسا، شیمی اتمسفر و هوای پخش (آئروسل)، دلیل بسیاری از مرگ و میرها مشخص شد.

بر اساس نتایج این تحقیق مشخص شد که تعداد 8.3 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل هوای رخ داده است که 61 درصد از این آمار، یعنی حدود 5.1 میلیون نفر در مورد سوخت‌های فسیلی هستند.

به طور کلی، در این مطالعه مدل سازی شده، مشخص شده است که حمل هوای ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی در صنعت، تولید برق و ونقل، سالانه عامل مرگ 5.1 میلیون نفر در جهان است و دارای سوخت های فسیلی معادل 61 درصد از کل کل است. ۸.۳ میلیون مرگ و میری است که دلیل هوا در سراسر جهان رخ می‌دهد.

در نتیجه، حذف افزایشی استفاده از سوخت‌های فسیلی می‌تواند باعث مرگ شود و میر ناشی از هوا را تا حدود ۶۱ درصد در جهان کاهش دهد.

نتایج این مطالعه به تازگی در ژورنال The BMJ منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع