منوی استارت ویندوز 11 خود را برای یک برنامه HP که به طور مرموزی بدون اجازه خود را نصب می کند، بررسی کنید



طبق گزارش‌ها، کاربران ویندوز 11 و ویندوز 10 با وضعیت گیج‌کننده‌ای مواجه هستند که در آن یک برنامه HP ناخواسته بدون اطلاع آنها بر روی سیستم‌های آنها نصب می‌شود.

جدیدترین ویندوز بر اساس گزارش‌ها، این مشکل نسبتاً عجیب و غریب را که بر رایانه شخصی نویسنده و همچنین سایرین تأثیر می‌گذاشت، نشان داد.

برنامه مورد بحث HP Smart است و به ما گفته شده که به اشتباه از فروشگاه مایکروسافت نصب شده است. این برنامه ای است که امکان کنترل چاپگرهای HP یا MFD (دستگاه های چند منظوره که اسکن هم می کنند) را می دهد و روی رایانه های شخصی غیر HP و همچنین آنهایی که به چاپگر HP متصل نیستند نصب می شود که بسیار مبهم است.

مشخص نیست که چرا این نصب اتفاق می افتد، اما وجود دارد گزارش ها در Windows 11 23H2، 22H2 و Windows 10 (روشن Reddit و جاهای دیگر، و همچنین از آخرین ویندوز).

Windows Latest با مایکروسافت در مورد این مشکل در تماس بوده است و غول نرم افزاری گفته است که از این گزارش ها آگاه است و به زودی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد این موضوع با مایکروسافت تماس خواهد گرفت.


تجزیه و تحلیل: حرکت چندان هوشمندانه نیست

مطمئناً این یک مورد عجیب است، اما به نظر می رسد مایکروسافت تحقیقاتی در حال انجام دارد و ما به زودی به نتایج آن خواهیم رسید. گوش به زنگ باشید.

اگر کنجکاو هستید که آیا تحت تأثیر قرار گرفته‌اید یا نه، می‌توانید به منوی Start بروید و به قسمت «H» در لیست برنامه‌ها بروید تا ببینید HP Smart وجود دارد یا خیر. اگر چنین است، درمان به اندازه کافی ساده است – فقط روی ورودی برنامه کلیک راست کرده و حذف را انتخاب کنید. (این برنامه ممکن است در قسمت «اخیراً اضافه شده» در بالای منو نیز وجود داشته باشد).

بخوان  تبدیل شیشه به نیمه‌رسانای شفاف با لیزر

مشخص نیست که آیا برنامه بعد از حذف مجدداً نصب می شود یا خیر. به هر حال، ما تصور می کنیم که مایکروسافت راه حلی را برای این راه حل در آینده نزدیک خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در گذشته شکایت هایی مبنی بر نصب برنامه HP Smart بر روی رایانه های شخصی وجود داشته است، زمانی که افراد، برای مثال، رایانه خود را به خانه دوستان خود برده و به شبکه ای رفته اند که دارای چاپگر HP است. به عبارت دیگر، ویندوز وجود چاپگر HP را تشخیص می دهد و سپس به طور خودکار برنامه را می گیرد. بنابراین شاید آنچه در اینجا اتفاق می افتد تشخیص نادرست سخت افزار HP باشد که نصب را راه اندازی می کند، اما ما اینجا فقط حدس می زنیم.

در واقع، هرگز نباید موردی وجود داشته باشد که نرم افزار بدون اطلاع کاربر نصب شود، و همیشه باید یک اعلان برای نشان دادن آنچه در شرف وقوع است وجود داشته باشد، و بررسی شود که آیا نصب مشکلی ندارد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …

  • مایکروسافت آخرین بروزرسانی بزرگ ویندوز 11 را قبل از ویندوز 12 منتشر کرد
  • هوش مصنوعی Copilot به زودی برای تعداد بیشتری از کاربران ویندوز 11 در دسترس خواهد بود
  • هنگام استفاده از ویندوز 11 این 5 اشتباه بزرگ را مرتکب نشوید



منبع