اجاق گاز عاملی کودکان به آسم

سیلز می‌گوید: این ضرب المثل که «اگر چیزی برای شرایط جوی مضر است، احتمالاً برای شما نیز مضر است»، ما را بر آن داشت تا حدود سه سال پیش تحقیق در مورد این موضوع را آغاز کنیم.

صنعت گاز نیز بسیار اشاره می کند که تهویه مناسبی برای توجه به آلاینده های اجاق گاز را کاهش می دهد.

این ادعای صحیح است، اما سیلز می‌گوید که در بسیاری از ایالت‌ها و شهرها الزامی به دادن اجاق‌های گاز در فضای باز وجود ندارد. هودها و فن‌ها تضمینی برای تمیز کردن هوا ارائه نمی‌شوند و ممکن است مردم همیشه از آنها استفاده کنند.

سیلز می‌گوید که چندین دهه مطالعه در مورد ارتباط بین اجاق‌های گاز و آسم دوران کودکی انجام شده است، اما این مطالعات کنار گذاشته شده‌اند. بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، برخی دیگر از تغییرات اقلیمی به دنبال حذف سوخت‌های فسیلی در ساختمان‌ها هستند که حدود 13 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

سیلز افزود که آژانس‌های فدرال باید نظارت خود را افزایش دهند. آژانس حفاظت از محیط زیست محیطی کیفیت هوای داخل ساختمان را تنظیم نمی‌کند، اما می‌تواند راهنمایی‌هایی ارائه کند. سیلز گفت که محصولات ایمنی مصرفی نیز می‌تواند آلاینده‌های اجاق گاز را تنظیم یا نصب برچسب‌های هشدار دهنده را الزامی کند.

این نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل و تحلیل‌های تحقیقات قبلی دست‌هایی را نشان می‌دهد که کودکانی که در خانه‌های دارای اجاق گازهای سنتی زندگی می‌کنند، ۳۴ درصد بیشتر در معرض خطر قرار دارند. این مطالعه همراه با داده‌های مطالعه سال 2019 مبنی بر اینکه از یک خانواده سوم بیش از حد طبيعی طبيعی را با گازخ مي‌کنند، نشان داد که حدود 650 هزار کودک احتمالاً به دليل مجاورت با آلاينده‌های اجاق گاز به آسم مبتلا شده‌اند.

بخوان  برنامه های پارک پردیس در هفته پژوهش و فناوری

انتهای پیام



منبع

برادی سیلز (Brady Seals)، یکی از نویسندگان این مطالعه، به اینسایدر گفته شده است: این موضوع قابل آبی است. امیدواریم که این مطالعه باعث افزایش و اطلاعاتی شود که سیاست‌گذاران برای انجام این کار نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهند.

مطالعه‌های جدید نشان می‌دهد که اجاق گازی که روی آن غذا می‌پزیم می‌تواند باعث ایجاد آسم در کودکان شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینسایدر، اکثر والدین می‌دانند که دود سیگار می‌تواند باعث بروز آسم در کودکان شود. اما ممکن است تعجب کنید اگر بشنوید که پخت و پز روی اجاق گاز خطرات مشابهی به همراه دارد.

بر اساس مطالعاتی که به صورت پیش چاپ در مجله بین‌المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است، ۱۲.۷ درصد از موارد آسم دوران کودکی در ایالات متحده آمریکا به آلاینده‌های هوای ناشی از گازهای برمی‌گردد.

انجمن گاز آمریکا در بیانیه‌ای از روش‌شناسی مطالعه‌هایی که در مورد آسم دوران کودکی انجام شده بود، انتقاد کرد. این انتقاد تا حدودی به این دلیل بود که از خطرات سلامتی تخمین زده شده استفاده می‌کردند و برای خود در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای یا قرار گرفتن در معرض خطر قرار می‌گرفتند.

سوختن گاز، آلاینده‌هایی مانند مونوکسید، کربن دی نی‌تروژن و فرمالدهید آزاد می‌شود که می‌تواند آسیب‌های دید را افزایش دهد.