از بهترین هوش مصنوعی تتریس تا سرعت‌های حماسی – در هیجان‌انگیزترین شاهکارهای بازی


تتریس

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

بعد از اینکه ویلیس گیبسون 13 ساله اولین انسانی شد که نسخه اصلی نینتندو را شکست دهید از تتریس، او برد ویژه خود را به پدرش تقدیم کرد که در دسامبر 2023 درگذشت.

نوجوان اوکلاهاما با شکست دادن سطح به سطح بازی را شکست داد تا اینکه به “صفحه کشتن” رسید – یعنی لحظه ای که هوش مصنوعی تتریس از شدت خستگی ضربه می زند و بازی را متوقف می کند زیرا طراحان آن هرگز کد را برای پیشرفت بیشتر ننوشتند. قبل از گیبسون، تنها بازیکن دیگری بود که بر هوش مصنوعی بازی غلبه کرد یک هوش مصنوعی دیگر.

برای هر والدینی که از غرق شدن فرزندانشان در ساعت های بی شماری در بازی های ویدیویی ناامید شده اند، پیروزی گیبسون بر هندسه بی رحمانه تتریس به عنوان یک اصلاح کننده مهاربندی می ایستد.

با وجود کلیشه ها، اکثر گیمرها هر چیزی جز تنبلی هستند. و آنها چیزی جز بی فکر هستند.

بازیکنان برتر جهان گاهی اوقات می توانند به عنوان یادآور بهترین های ما باشند، با دستاوردهای به یاد ماندنی که طیفی از قهرمانانه تا غیرقابل درک عجیب را شامل می شود.

اجرای کامل

اسپیدرانینگ“یک خرده فرهنگ بازی محبوب است که در آن بازیکنان به طور دقیق مسیرها را بهینه می کنند و از اشکالات سوء استفاده می کنند تا در چند دقیقه بازی هایی را که معمولاً ساعت ها طول می کشد، از یک بازی اکشن با محدودیت های شدید و دویدن و تفنگ کامل کنند. سر جام به حماسه نقش آفرینی گسترده دروازه بالدر 3.

در رقابت‌های سطح بالا، سرعت‌دوندگان تلاش می‌کنند تا زمانی را که به آن «TAS» یا «دوی سرعت با کمک ابزار» گفته می‌شود، مطابقت دهند. برای تعیین زمان TAS، بازیکنان از شبیه سازهای بازی برای طراحی یک بازی از لحاظ نظری عالی استفاده می کنند و بازی را یک فریم در یک زمان به جلو می برند تا سریع ترین زمان ممکن را تعیین کنند.

موفقیت مستلزم تنبیه دقت، اجرای بی عیب و نقص و سالها آموزش است.

نقاط عطف اصلی سرعت دویدن، مانند مسابقات المپیک، تنها با کسری از ثانیه مشخص می شوند. تمایل به دویدن سریع احتمالاً از اشتیاق ذاتی انسان به کمال و اجبار منحصر به فرد قرن بیست و یکم برای بهترین روبات ها سرچشمه می گیرد.

یک استریمر توییچ با نام کاربری Niftski در حال حاضر انسانی است که به این کمال اندرویدی نزدیک شده است. 4 دقیقه، 54.631 ثانیه او رکورد جهانی سرعت دویدن Super Mario Bros. – که در سپتامبر 2023 به دست آمد – فقط 0.35 ثانیه از TAS بی عیب و نقص فاصله دارد.

تماشای اجرای معروف نیفتسکی یک تجربه ناسازگار است ماریو مسخره، یکپارچهسازی با سیستمعامل و 8 بیتی، بدون هیچ گونه اختلالی از روی گومباس و کوپا تروپاهای نمادین و شاد می پرد.ببند“صدای پرش او.

در همین حال، نیفتسکی با افزایش اضطرابش شلوار می‌کند، ضربان قلبش – که در طول پخش زنده روی صفحه نمایش داده می‌شود – به اوج 188 ضربه در دقیقه می‌رسد.

وقتی ماریو در خط پایان از روی آخرین لاک‌پشت بزرگ پرش می‌کند – “بوینک” – نیفتسکی با فریادهای شوکه‌کننده و فریادهای مکرر “اوه خدای من!”






رکورد سرعت اجرای سوپر ماریو Bros توسط استریمر Twitch Niftski با 0.35 ثانیه از دست رفت.

هیپر تهویه می کند، برای اکسیژن مبارزه می کند و در نهایت از خستگی و شادی گریه می کند.

بزرگترین جهان و طولانی ترین خوک سواری آن

این لیست بدون دستاوردی از Minecraft، بازی ویدیویی انقلابی که تبدیل به آن شده است، کامل نمی شود دومین عنوان پرفروش تاریخ، با بیش از 300 میلیون نسخه فروخته شده – در رده دوم پس از 520 میلیون نسخه تتریس.

Minecraft کتابخانه بازی های ویدیویی دانش آموزان کلاس را پر می کند و به عنوان یک ابزار آموزشی در کلاس های درس دانشگاه. حتی موزه بریتانیا نمایشگاهی به این بازی برگزار کرده است.

Minecraft به عنوان یک بازی sandbox شناخته می شود، به این معنی که گیمرها می توانند دنیای مجازی خود را ایجاد و کشف کنند، تنها با تخیل خود و چند ابزار ساده و منابع محدود می شوند – مانند سطل و شن، یا در مورد Minecraft، کلنگ و سنگ. .

پس در زمین بازی Minecraft چه کاری می توانید انجام دهید؟

خوب، شما می توانید سوار بر خوک شوید. کتاب رکوردهای جهانی گینس دورترین فاصله را در آن ثبت کرده است 414 مایل. یا می توانید گل آفتابگردان را جمع آوری کنید. رکورد جهانی برای آن است 89 در یک دقیقه. یا می توانید یک تونل حفر کنید – اما باید آن را بسازید 100001 بلوک طول دارد برای حذف رکورد فعلی

مورد علاقه شخصی من یک تلاش جمعی و مداوم است: یک همکاری گسترده و جهانی برای جهان را در مقیاس 1:1 بازسازی کنید با استفاده از بلوک های Minecraft، با شمارش بلوک ها به عنوان یک متر مکعب.

در بهترین حالت، بازی‌های جعبه شنی مانند Minecraft می‌توانند افراد را به بازی شاد و بی‌معنای دوران کودکی نزدیک‌تر کنند – یک فرار ترمیمی از برنامه‌ریزی مضطرب و مبتنی بر سودمندی که بر بسیاری از بزرگسالی حاکم است.

بزرگترین همکاری کهکشان

جامعه بازی Halo 3 در نسخه خونین‌تری از تلاش جمعی بازیکنان Minecraft شرکت کرد.

این بازی که انسان ها را در مقابل یک اتحاد بیگانه به نام Covenant قرار می دهد، در سال 2007 منتشر شد و سر و صدای زیادی داشت.

گیمرها در سرتاسر جهان چه در حالت کمپین تک نفره و چه حالت چندنفره آنلاین خود را به عنوان شرکت‌کنندگان خیالی در یک هدف جهانی برای نجات بشریت ببینند – در چیزی که به “جنگ بزرگ” معروف شد.

آنها تغییرات کمپین شبانه روزی را سازماندهی کردند، در حالی که استراتژی ها را در نزدیک به 6000 مقاله ویکی Halo و 21 میلیون پست بحث آنلاین به اشتراک گذاشتند.






YouTuber محبوب MrBeast با ساختن کپی ماین کرافت از رالی، NC در «ساخت زمین» مشارکت می کند.

توسعه دهنده Halo بانجی شروع به ردیابی کل مرگ و میر بیگانگان توسط همه بازیکنان کرد 10 میلیارد نقطه عطف در آوریل 2009 رسید.

طراح بازی جین مک گونیگال با هیبت به یاد می آورد تلاش جامعه ای که در آن جنگ بزرگ انجام شد و از آن به عنوان نمونه ای متعالی از میل اساسی بشر برای کار با یکدیگر و تبدیل شدن به بخشی از چیزی بزرگتر از خود یاد کرد.

Bungie یک تاریخ جمعی از جنگ بزرگ را در قالب “سوابق خدمات شخصی” حفظ کرد که کمک های هر بازیکن را به یاد می آورد – مدال ها، آمار نبردها، نقشه های مبارزات انتخاباتی و موارد دیگر.

بایگانی درک را التماس می کند: به گفته Bungie، سرورهای آن 1.4 پتابایت درخواست داده توسط بازیکنان را در یک بازه زمانی 9 ماهه رسیدگی کردند. مک گونیگال، برای مقایسه، خاطرنشان می کند که هر آنچه که بشر در تمام تاریخ ثبت شده نوشته است، برابر است با 50 پتابایت داده.

گیمیفیکیشن در مقابل طراحی بازیگوش

اگر از رفتار این گیمرها گیج شده اید، تنها نیستید.

در طول دهه گذشته، محققان در طیف وسیعی از زمینه‌ها از فداکاری گیمرهایی مانند گیبسون و نیفتسکی شگفت زده شده‌اند، که بدون شکایت خود را متعهد به کاری می‌دانند که برخی ممکن است آن را تنبیه‌کننده، بی‌معنا و از نظر فیزیکی طاقت‌فرسا بدانند.

آنها تعجب کردند که چگونه می توان این سطح از فداکاری را برای تلاش های “مولدتر” به کار برد؟ تحصیلات، مالیات یا ورزش?

از این تحقیق، صنعتی با محوریت “بازی سازی” کار، زندگی و یادگیری پدیدار شد. با گیجی وعده داد که رفتار مردم را از طریق استفاده از محرک‌های بیرونی وام گرفته شده از جامعه بازی‌ها تغییر دهد: نشان‌ها، دستاوردها، امتیازدهی جامعه.

این مفهوم آتش گرفت و به همه جا گسترش یافت آموزش دوران کودکی به صنعت فست فود.

بسیاری از طراحان بازی دارند به این روند واکنش نشان داد مانند رابرت اوپنهایمر در پایان فیلم همنام – متاسفم که از کارهای زیبای آنها برای مثال استفاده شد استراحتگاه دیزنی لند تحت فشار کارگران برای بارگیری لباس های شسته شده و پرس کتانی با سرعت های نگران کننده.

با این استدلال که روند گیمیفیکیشن کاملاً جادوی بازی را از دست می دهد، طراحان بازی در عوض شروع به ترویج مفهوم “طراحی بازیگوشدر جایی که گیمیفیکیشن بر نتایج مفید تمرکز می کند، طراحی بازی بر تجربه های کامل تمرکز می کند.

طراحی بازیگوش انگیزه درونی را بر انگیزه های بیرونی اولویت می دهد. این شامل عناصر طراحی است که ارتباط اجتماعی، خلاقیت و حس را ارتقا می دهد خودمختاری– و در نهایت، لذت مطلق از استادی.

وقتی به فروپاشی نیفتسکی پس از رکورد سرعت دویدن او فکر می کنم – و گیبسون که او نیز در شوک شروع به تهویه هوا کرد و تقریباً از هوش رفت – به فرزندان خودم فکر می کنم.

برای آنها آرزو می کنم چنین لحظاتی از موفقیت غرورآمیز و غرورآفرین در دنیایی که گاهی گرسنه شادی به نظر می رسد.

ارائه شده توسط The Conversation


این مقاله بازنشر شده است از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. را بخوانید مقاله اصلی.گفتگو

نقل قول: از بهترین هوش مصنوعی تتریس تا سرعت‌های حماسی – هیجان‌انگیزترین شاهکارهای بازی (2024، 10 ژانویه) بازیابی شده در 10 ژانویه 2024 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  آیا نور باعث بارداری می شود؟