با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

گوگل برد (Google Bard)

یوچت (YouChat)

با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

این چت‌بات به متخصصان بسیار کمک می‌کند زیرا قادر است دقیقاً نوع متنی را که به دنبال آن باشد مشخص می‌کند. برای پست اینستاگرام به کپشن آیا نیاز دارید؟ یک ایمیل حرفه ای، یک توضیح برای فیلم یوتیوب یا حتی یک پست وبلاگی کامل؟ این پلتفرم‌ها و قالب‌های خاص همان چیزی است که هوش مصنوعی جسپر ادعا می‌کند در آن تولید آن‌ها برتری دارد.

در مقایسه با نسخه GPT-3.5، این مدل به طور قابل توجهی پیشرفته تر از نسخه موجود در چت جیپیتی رایگان است. در واقع، به جدید بودنش، مردم تا کارهای شگفت انگیزی با آن انجام داده اند، از جمله برنامه نویسی یک بازی کامل از ابتدا تا به انتها. پلاگین‌ها یکی دیگر از مزایای اصلی چت جیپی‌تی پلاس هستند که قابلیت‌های آن را تا حد زیادی می‌دهند. برخی از بهترین پلاگین های چت جیپیتی به شما امکان می دهد تا چت ها را بر اساس نیازهای خاص انجام دهید، مانند فایل های PDF، محاسبات، یا حتی جستجو در وب، تنظیم کنید.

بینگ و گوگل بارد جایگزینی مستقیم برای چت جیپی‌تی هستند، اما هوش مصنوعی پرپلکسیتی کاری کاملا متفاوت انجام می‌دهد.

چت جیپیتی

ماهیت منبع باز کلوسال چت چیزی است که آن را مهم می‌کند. این چت‌ها مبتنی بر LlaMa(مدل زبانی بزرگ Meta AI) است، که مدل زبان طبیعی متن باز متا است که نزدیک‌ترین مورد به نسخه کاملا متن‌باز چت جیپیتی است که در دسترس است. این موضوع باعث می‌شود که کلوسال چت برای توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی بسیار داشته باشد، اما اکنون آماده است که هر کسی آن را امتحان کند.

هزینه از چت جیپی‌استفاده پلاس ۲۰ دلار در ماه است.

در حالی که در مواردی که از حرفه‌ای‌های مختلف استفاده می‌شود، این شرکت همچنین دارای یک افزونه رایگان است که می‌توانید متنی را که توسط هوش مصنوعی در بخش‌های معمولی‌تر، مانند نوشتن ایمیل‌های شخصی یا پست‌های فیس‌بوک تولید می‌شود، تولید کنید.

ایده‌های چت‌بات‌ها از روزهای اولیه اینترنت وجود دارد. اما حتی در مقایسه با دستیارهای صوتی محبوبی مانند سیری، چت‌بات‌های ایجاد شده در دوران مدرن بسیار قدرتمندتر هستند.

با این حال، چت جیپیتی به طور ویژه در متون خلاقانه عمل می کند، بنابراین اگر داستان بنویسد یا سناریوهایی را متصور کند، این کار را به خوبی انجام می دهد. زمانی که چت جی‌پی‌تی از سلطنت خلع نشد، گزینه اصلی برای آزمایش چت‌بات‌های هوش مصنوعی، چه سرعت بخشیدن به کار یا صرفا برای سرگرمی باقی خواهد ماند.

بخوان  صبورترین فضانورد ناسا درگذشت

این وجهه خوبی برای شرکتی با اندازه‌ای گوگل نیست، اما به نظر می‌رسد گوگل مصمم است را بهبود بخشد و آن را به رقیبی جدی برای چت جیپی‌تی تبدیل کند.

با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

از آن زمان، این شرکت به آرامی بیشتر می شود تا در پیشنمایش رایگان این شرکت از طریق لیست انتظار حضور پیدا کنند. این است که حتی گوگل اعتراف می کند که تازه شروع به کار کرده است. ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیر عامل گوگل، حتی آن را در مقایسه با چت جیپی‌تی پیشرفته‌تر خواند، در حالی که ادعاهایی مبنی بر این که این چت‌بات تا حدی با استفاده از چت جیپیتی آموزش دیده است را می‌کند.

از طریق بینگ، چت‌بات‌های مصنوعی تنها یک کلیک با جستجوی معمولی بینگ فاصله دارند. مایکروسافت نیز باعث ایجاد بسیاری از جمله‌های افزودن لینک‌های منبع، حالت‌های مختلف برای محدود کردن نتایج، درخواست‌های پیشنهادی و حتی Edge Copilot می‌شود که چت‌بات‌های مصنوعی را به همان اندازه مهم‌تر در چه صفحه‌ای وبی‌کند، با شما همراه می‌کند. مایکروسافت حتی به عرضه «تصویرساز بینگ» که یک افزونه عالی است، ادامه می‌دهد.

چت جی‌پیتی یک مدل زبانی بزرگ(LLM) قدرتمند است که مکالمات طبیعی چشمگیری ایجاد می‌کند. دانش آن محدود به ۲۰۲۱ و پیش از آن است و بنابراین نمی‌تواند به اطلاعاتی در مورد آن دسترسی داشته باشد.

پرپلکسیتی از GPT-3 استفاده می‌کند، بنابراین به اندازه‌ی چت جی‌پی‌تی دقیق یا قدرتمند نیست، یک مدل زبان بزرگ قانونی دارد.

درست است که این یک چت‌بات است اما یک عنصر اجتماعی جالب است. از این چت‌ها نه تنها می‌توان هر سوالی را که می‌خواهم بپرسید، بلکه می‌توان جستجو کرد و «رشته‌های» محبوبی را نیز کشف کرد که شما را به خوبی از آنچه در حال حاضر در جهان می‌گذرد، می‌دهد.

اگر شرکت یا سازمان شما به دنبال چیزی برای کمک به نیازهای خلاقانه حرفه ای است، هوش مصنوعی جسپر یکی از بهترین گزینه ها است.

بخوان  درمان فشار خون بالا با کمک فیبرهای مهندسی‌ شده است

این چت‌ها همچنین می‌توانند به سؤالات پیشنهادی بعدی برای کاوش عمیق‌تر و همچنین پیوندهایی به منابع اعتباری به پاسخ‌هایش مجهز شوند. مهمتر از همه، برنامه رایگان نسخه iOS آن به عنوان یک جایگزین عالی برای چت جیپیتی عمل می کند.

بینگ چت (بینگ چت)

با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

بنابراین ممکن است این چت‌بات خیلی چشمگیر نباشد، اما اگر دنبال جایگزینی باشید، تجربه‌های مشابهی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

خارج از جامعه‌ای OpenAI، گوگل اولین رقیب جدید است که با ایجاد گوگل برد که هنوز هم توسط این شرکت تحت عنوان «آزمایش» طبقه بندی می‌شود، به عنوان یک مکان قرار می‌گیرد. با این حال، این چت‌بات شروع سختی داشت و در اولین پیش‌نمایش نسخه نمایشی در پاسخ به یک سوال مشکل داشت که وجهه بدی داشت و باعث مخدوش شدن سهام شد.

نسخه‌های اولیه چت جیپی‌تی یک چت‌بات‌ کاملاً منبع باز هوش مصنوعی را متصور می‌شد اما حرکت به سمت یک شرکت خصوصی این هدف را تغییر داد. کلوسال چت یک تازه وارد در صحنه ای است که فضای باز اینترنت را بازیابی می کند. استفاده از آن رایگان است و در حال حاضر در مرورگرها موجود است، که آن را به یک جایگزین قوی برای چت جیپی‌تی در زمانی که ظرفیت آن تکمیل می‌شود تبدیل می‌شود. این چت‌بات می‌تواند به زبان چینی و انگلیسی صحبت کند و حتی کد بنویسد.

مایکروسافت اولین سرمایه‌گذاری در موفقیت سریع چت جیپی‌تی بود و به سرعت مدل خود را بر اساس همان فناوری ارائه کرد. عاملی که از نامش می‌توان حدس زد، بینگ چت، هوش مصنوعی مولد زبان طبیعی شرکت OpenAI را در محصولات مایکروسافت ایجاد می‌کند.

هوش مصنوعی جسپر (JasperAI)

به عنوان اولین مورد، این یک گزینه بدیهی است، اما هیچ بحثی در مورد چت‌بات‌ها را نمی‌توان بدون ذکر نام اولین موفقیت آمیز از شرکت OpenAI انجام داد. زمانی که چت جیپی‌تی در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ توسعه یافت، ایده‌ای تولید متن با هوش مصنوعی به جریان اصلی تبدیل شد. این چت‌ها که دیگر یک پروژه تحقیقاتی به یک موفقیت فراگیر تبدیل شد و به سرعت به‌سرعت‌ترین برنامه‌های فناوری در رشد حال در تمام دوران تبدیل شد و تنها طی ماه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب شد. قدرت و دقت چت‌بات زبان طبیعی نکته اصلی است، اما رایگان بودن آن مهم است.

بخوان  ماموریت مشترک ناسا و «راکت لب» روز ۲۵ مه پرتاب خواهد شد

چت جیپیتی پلاس (ChatGPT Plus)

با عبور از موفقیت چت جیپیتی، شرکت OpenAI به سرعت یک سرویس پولی به نام چت جیپی‌تی پلاس راه‌اندازی می‌کند. در آن زمان، به نظر می‌رسید که این یک راه ساده برای مردم برای جلو زدن در صف است که در ساعات اوج مصرف می‌شود. با این حال جیپیتی پلاس فراتر از این بود. زمانی که GPT-4 راه‌اندازی شد، به کاربران امکان دسترسی به چت‌بات‌های مصنوعی بسیار قوی‌تر را داد.

کولوسال چت(ColossalChat)

با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

انتهای پیام



منبع

یو یو از سال 2021 یک مرورگر از سال 2021 یک جایگزین بیشتر برای گوگل بوده است، اما همچنین یکی از پیشگامان اولیه در پیاده‌سازی متن‌سازی شده توسط هوش مصنوعی در محصولات خود بوده است. یورایت(YouWrite) به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد متن را برای شما بنویسد، در حالی که یوچت یک شبیه‌سازی مستقیم از چت جیپیتی است.

با برترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی آشنا شوند

نکته مهم این است که باید آخرین نسخه مرورگر Edge را دانلود کنید. رابطه‌های نسبتا شدیدی در مورد تعداد جلساتی که می‌توانید در روز داشته باشید، وجود دارد. با این حال، مایکروسافت همچنان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران این بازی است و مصمم حالت‌های «Copilot» را در همه محصولات و برنامه‌های مهم خود، مانند Word یا Excel اجرا می‌کند. در مقایسه با نسخه ساده‌تر چت جیپی‌تی، بینگ در دسترس‌ترین و کاربرپسندترین نسخه چت‌بات‌های مصنوعی است که می‌توانید داشته باشید.

یوکد(YouCode) برای کدنویسی و یوایمجین(YouImagine) برای تولید تصویر نیز وجود دارد. همه این برنامه ها بر اساس مدل های GPT-3 هستند. البته یوایمجین از «Stable Diffusion» استفاده می‌کند. این معناست که در تولید متن خلاقانه یا پاسخ دادن به سوالات کاملاً ماهر است اما به اندازه‌ای چت جیپیتی است که در حال حاضر بر نسخه GPT-3.5 ارائه شده است، مفید نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، این چت‌بات‌های مصنوعی می‌تواند انواع متن، از شعر گرفته شده تا کد تولیدکننده، و نتایج واقعاً هیجان‌انگیز باشد. چت جی‌پیتی(ChatGPT) همچنان در کانون توجه قرار دارد، اما با افزایش توجه به این حوزه، رقبای بیشتر به چالش کشیدن آن ظاهر می‌شود.

هوش مصنوعی پرپلکسیتی (PerplexityAI)