
ایرباس، رقیب بوئینگ نیز در حال آزمایش سیستم «دراگونفلای»(DargonFly) خود برای هواپیماهای تجاری است که فناوری فرود خودکار و کمک خلبان را میدهد. گفته میشود که این فناوری را دید، سریعتر از دید انسان عمل میکند و به آن امکان میدهد تا ورودی را زودتر شناسایی کند.
«ایزابل لاکاز» (ایزابل لاکاز)، مدیر پروژه دراگونفلای گفت: همان طور که سنجاقها میتوانند عطفی را تشخیص دهند که آنها را در تعیین مرزها کمک میکنند، نمایشگر ما نیز به فناوری و نرمافزار سنجش پیشرفته پیشرفته است که میتواند پرواز کند و فرود کند. را مدیریت کند.

شرکت Xwing از هواپیماهای اصلاحشده «Cessna Grand Caravans» استفاده میکند که کاملا مستقل هستند. در سال ۲۰۲۱، Xwing اولین نمایش خود را به پایان رساند و کاروان «CESSNA ۲۰۸» را به نمایش گذاشت که یک ماموریت از پیش تعیینشده را انجام میداد، فرود میآیند و به تنهایی به گیت خود باز میگردند. این پرواز توسط خدمه از راه دور Xwing روی زمین، همراه با «رایان اولسون»(Ryan Olson)، خلبان ایمنی آن از کابین خلبان نظارت میشد.
انتهای پیام
منبع
وی افزود: نمایشگر دراگونفلای از طریق مشارکت در جامعه مهندسی ایرباس و با شرکای خارجی قابل اعتماد ما امکان پذیر است و ما مشتاقانه منتظر اطلاعاتی هستیم که مرحله نهایی آزمایشی را ارائه خواهد کرد.
«جیمز نیولینگ» (جیمز نیولینگ)، خلبان در یک توئیت نوشت که او ۲۲۰۰ ساعت پرواز دارد و دریافت که مهمترین ویژگی ایمنی یک هواپیما، محیطی با چند خدمه است.
هواپیماهای هواپیماهای خودران، یک فناوری کارآمد برای جهان به نظر میرسند اما خلبانان از اداره هوانوردی فدرال آمریکا خواستهاند که به این فناوری نه بگوید.
خلبانان، اظهارنظرهای خود را در بیانیتر مطرح کردهاند و بسیاری از آنها گفتهاند که در مواقع اضطراری به دو خلبان نیاز دارند. «تونی دریزا» (Tony Driza) که به مدت 40 سال خلبان خطوط هوایی بوده است، در یک توئیت که میتوان به صراحت اشاره کرد وقتی یک وضعیت اضطراری در کابین خلبان ایجاد میشود، حضور خدمه کامل برای مقابله با آن ضروری است.
شرکتهای بسیار تلاش میکنند تا هواپیماهای خودران را برای پرواز کاملاً مستقل آماده کنند، اما برخی از خلبانان با این مخالف هستند و در مورد آنها اظهار نظر میکنند.
این فناوریها، فرودهای مستقل و شرایط به شرایط اضطراری در حین پرواز را امکان پذیر میسازند و «قانون هوانوردی فدرال آمریکا» (FAA) مبنی بر حضور دو خلبان در کابین خلبان را کنار میگذارند.
Xwing از آن زمان بیش از ۱۷ هزار پرواز به طول دو میلیون مایل انجام می شود و بیش از ۹ میلیون پوند کالا را تحویل می دهد.
در این توئیت آمده است: این فقط مدیریت خطوط هوایی است که امتیازات خود را افزایش میدهد و در عین حال، به شدت میشود. مقامات اداره هوانوردی فدرال آمریکا، لطفاً «نه» را بیان کنید.

یک استارتآپ کالیفرنیایی به نام «Xwing» نیز به دنبال پیوستن به مسابقات هواپیماهای خودران، با هواپیمای باری کاملاً خودران است. این شرکت سعی دارد انقلابی را در نحوه ارسال کالا ایجاد کند.
دراگونفلای برای ارائه راه حلی به منظور کمک به اطمینان از پرواز و فرود ایمن طراحی شده است. اگر خدمه نمیتواند هواپیما را کنترل کند، سیستم آنبرد هواپیما را نمیتواند تشخیص دهد و مناسبترین فرودگاه را به طور خودکار برای تغییر مسیر هواپیما انتخاب کند.
انتظار داشتن برای حضور در هواپیماهای خودران هنوز زود است اما «دیو کالهون»(Dave Calhoun)، سیمرغ بوئینگ در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که این فناوری در نهایت به همه هواپیماها خواهد رسید.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلیمیل، هواپیماهای خودران به زودی برای برخاستن آماده میشوند زیرا «بوئینگ» (بوئینگ)، «ایرباس» (ایرباس) و سایر شرکتها در حال آزمایش کردن سیستمها و هواپیماهای خودران هستند اما خلبانان در خطرات ایمنی اظهارنظر کردهاند.
بوئینگ به سمت چپ یک جهان خودکار حرکت میaaهایی کن و روی آنهایی که میتوان برای ساختن نقشههای نظامی، مسیر خود را به پروازهای تجاری باز کرد. کالهون گفت: من باور دارم که خودکارسازی و گروهسازی، یکی از محرکهای واقعی در توسعه هواپیما خواهد بود.