بازی ماینکرفت برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و در سال ۲۰۱۱ در تحقیقات گستردهتری ارائه شد. این بازی بیش از 111 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و تبدیل به پرمخاطبترین بازی تمام شده است.
ماینکرفت یک بازی جهانباز است که توسط «موجنگ استودیوز» ساخته شده و برای رایانه و موبایل منتشر شده است. این بازی توسط مارکوس پرسون خلق و با زبان برنامهنویسی جاوا نوشته شده است. ماینکرفت پس از چند نسخه آزمایشی اولیه، اولین بار در ماه مه سال ۲۰۰۹ منتشر شد و از انتشار کامل آن در نوامبر ۲۰۱۱، ینس برگنستن توسعه آن را به دست گرفت. ماینکرفت از آن زمان به سیستم عامل دیگری نیز منتقل شد و با فروش ۲۰۰ میلیون نسخه و ۱۲۶ میلیون کاربر فعال ماهانه، از سال ۲۰۲۰ پرفروشترین بازی ویدیویی در تمام دوران ذخیره شده است.
اوچالهها، ستارهها و کهکشانها را با استفاده از رایانه شخصی خود ایجاد کردند و نتایج حماسی کار خود را در یوتیوب به اشتراک گذاشتند.
کریستوفر اسلایتون ۱۸ ساله، یکی از دوستداران قدیمی بازی ماینکرفت است. این بازی به کاربران میدهد قلعهها، صخرهها و اشیای دیگر را به دلخواه خود با استفاده از آجرهای قدیمی بسازند، اما اسلایتون را برای خلق چیزی بسیار بیشتر و بزرگتر به کار بسته است.
بازی ماینکرفت به هیچ وجه یک بازی فضای سنتی نیست، اما چیزی که اسلایتون پیادهسازی کرده و به اشتراک گذاشته شده است، به نظر میرسد که آن را در میان بهترین بازیهای کاوش فضایی قرار میدهد. ویدیویی که به اشتراک گذاشته شده در حال حاضر نزدیک به یک میلیون بازدید شده است.
وی میگوید: من میخواهم یک داستان سرگرم کننده واقعی را تعریف کنم. من میخواهم کمی استانداردها را ارتقا دهم.
اسلایتون میگوید: من فقط ۸ ساعت در یک روز در این اتاق کوچک نشستم و سعی کردم منحنی روی یک سیاهچاله را بسازم.
انتهای پیام
منبع
او حتی شرارههای خورشیدی و «ستونآفرینش» معروف در سحابی عقاب را با نتیجهگیری صحیح ساخت و با چالشهای فنی متعددی که باید بر آنها غلبه میکرد، فایق آمد. ویدیوی نهایی نیز سفری واقعی را در اعماق گیتی نشان میدهد که با مشاهده آن احساس میکنید در حال پرواز در کهکشانها هستید.
اسلایتون میگوید: همه در مورد قدرت و گستردگی کیهان متحیر هستند، اما من از شش هفته کار بر روی دنیای ماینکرفت حتی بیشتر متوجه شدم که جهان چقدر زیباست.
در ماینکرفت، بازیکنان در دنیای سه بعدی تولید شده، زمینی تقریباً بینهایت را کاوش میسازند و میتوانند مواد اولیه، ابزارها و وسایلی را که با استفاده از آنها سازههای مختلف و متفاوت بسازند، باشد. بسته به بازی، بازیکنان میتوانند منابعی را برای ساختن جهان و حفظ سلامتی خود دریافت کنند و یک حالت خلاقانه که بازیکنان منابع و نامحدود هستند و میتوانند در آن وجود داشته باشند.
اسلایتون هم اکنون در یوتیوب تقریباً ۲۵ هزار دنبال کننده دارد. وی امیدوار است با گذشت زمان داستانهایی را از طریق بازی ماینکرفت به اشتراک بگذارد تا جامعه را درگیر کند و پروژههایی مانند متاورس و چندگانه را امتحان کند.
یک جوان ۱۸ ساله تمام جهان شناخته شده را در بازی ماینکرفت(Minecraft) ساخته است.
اولین مشکلی که اسلایتون با آن روبرو شد، تلاش برای تکرار دو طرف تاریک و روشن سیاراتی مانند زمین در این بازی بود، زیرا هیچ منبع نوری در این بازی در نظر گرفته نشده است. بنابراین او به دستی بلوکهای روشن و تاریک را در روندی که روزها طول کشید، در کنار هم قرار داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک جوان ۱۸ ساله دو ماه را صرف خلق و به اشتراک گذاشتن کل جهان میتوان در یک بازی رایانهای موسوم به «ماینکرفت» مشاهده کرد که در آن میتوان تقریباً هر چیزی را ساخت.
وی سپس به مشکلات در سیارات حلقهدار مانند زحل برخورد. او میگوید: یک روز تمام طول کشیده تا تمام حلقه های آن را بسازم.
سفر در سفر کهکشانی، به اسلایتون انگیزه داد تا این کار را انجام دهد. او با در نظر گرفتن ریاضیات پیشرفته برای درست کردن همه چیز، از قرهها و اقیانوسهای زمین گرفته شده تا خورشید و کهکشانها موفق به ساخت جهان میشوند در ماینکرفت مشاهده میشوند.