فرانسه در عمق ۲.۵ کیلومتری زیر آب آزمایشگاه می‌سازد

این ربات نیز مانند سایر ابزارهای LPSM از راه دور از ساحل کنترل می‌شود.

فرانسوی‌ها در حال تکمیل یک آزمایشگاه علمی به نام Sous-Marin Provence Méditerranée هستند که یک آزمایشگاه پیشرفته برای مطالعه قلمروی زیر آب و فیزیک ذرات در عمق ۱.۵ مایلی است.

وی افزود: یک موضوع کلیدی برای مطالعه، تاثیر طولانی مدت گرمای جهانی است. مشاهدات LSPM نشان دهنده میزان افزایش و کاهش میزان حتی در این اعماق است.

یک اتاق کنترل اصلی برای کنترل آزمایش‌ها در لحظه، جمع آوری و پردازش داده‌ها

بر اساس بیانیه منتشر شده از این گروه پژوهشی، تاسیسات LSPM دارای زیرساخت های زیر آبی ذیل خواهد بود:

این سکو همچنین دارای حسگرهای محیطی EMSO است که برای نظارت بر سلامت اقیانوس بسیار مهم است.

زیستتابی(Bioluminescence) به تولید و انتشار نور توسط موجودات زنده که در اثر واکنش‌های شیمیایی در بدن آنها صورت گرفته باشد گفته می‌شود. در بیشتر زیست‌تابی‌ها مواد غذایی به نام آدنوزین تری‌فسفات دخیل است. در این واکنش نور فرابنفش و فروسرخ ایجاد نمی‌شود، بلکه فقط نور سرد تابیده می‌شود. این واکنش ممکن است درون یاخته یا بیرون از آن صورت بگیرد.

همچنین یک سنج پرتو گاما برای نظارت بر روی سطح رادیواکتیوته به همراه یک دوربین استریو تک فوتونی برای اندازه گیری بیولومینسانس(زیستتابی) موجودات اعماق دریا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این زیرساخت که در عمق 838 فوتی(2450 متری) آب قرار دارد، محل قرارگیری زیر تجهیزات علمی پیشرفته از جمله تلسکوپاختساز نوترینوی کیلومتر مکعب (2450 متری) است که در 115 خط قرار گرفته و به کف اقیانوس لنگر انداخته است و نگه داشته شده است.

بخوان  عکس جدید «هابل» از یک خوشه ستاره‌ای در شرف پراکندگی

جعبه‌های اتصال برای ابزار دقیق زیر آب

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک آزمایشگاه جدید و کاملاً قابل کنترل از راه دور در نزدیکی مارسی فرانسه زیر آب ساخته می‌شود.

ارتباط با سرعت بالا به سایر مراکز کنترل و ذخیره سازی

سیستم موقعیت یابی صوتی پایه بلند

این آزمایشگاه موسوم به Laboratoire Sous-Marin Provence Méditerranée(LSPM) یک مرکز تحقیقات پیشرفته آبزی است که در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر تولون فرانسه قرار دارد.

اولین بخش از این آزمایشگاه که در نوع خود در اروپا است، اکنون راه‌اندازی شده است. فرانسه دارای بسیاری از ابزارها و حسگرهای علمی با فناوری پیشرفته برای اقیانوس شناسی، زمین شناسی، فیزیک ذرات و حوزه های دیگر است.

فرانسه در عمق ۲.۵ کیلومتری زیر آب آزمایشگاه می‌سازد

همچنین تاسیسات کنترل از راه دور این آزمایشگاه دارای زیرساخت های حیاتی زیر خواهد بود:

پاسکال کویل، مدیر تحقیقات مرکز فیزیک ذرات مارسی و مدیر LSPM می‌گوید: این آرایه‌های غول پیکر از سازه‌ها می‌توانند نوترینوهایی را که از آسمان نیمکره جنوبی ساطع می‌شوند، شناسایی کنند. نوترینوها در موارد نادری با مولکول های آب برهم کنش می کنند و در تاریکی اعماق اقیانوس، نوری آبی رنگ تولید می کنند.

به گفته کویل، از آنجایی که دریا معماق به خوبی شناخته نشده است، تاسیساتی مانند LSPM می‌تواند ما را از بسیاری از عوامل مختلف بهبود بخشد.

وی افزود: تشخیص این نور به ما امکان می‌دهد جهت‌ها و انرژی‌های نوترینوها را اندازه‌گیری کنیم.

این سکو همچنین دارای یک ربات زیر آبی به نام «BathyBot» خواهد بود. این رب دارای حسگرهای پیشرفته‌ای است که می‌تواند دارای شاخص‌های مختلف مانند دماات، دارای کربن دی اکسید، سرعت و جهت جریان، شوری و ذرات را اندازه‌گیری کند.

بخوان  برنامه های ایلان ماسک در سال ۲۰۲۴ به زودی اعلام می شود

انتهای پیام



منبع

کابل های الکترواپتیکال برای اتصال به ساحل

گفتنی است که این ربات می‌تواند از یک صخره به ارتفاع دو متر بالا برود و خواص آب را اندازه‌گیری کند.

جعبه اتصال اختصاصی داده شده به محیط زیست محیطی

اتاق کنترل از راه دور برای نمایش، پذیرش و امور چند رسانه ای